Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nudziarz
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:00, 19 Mar 2010 Temat postu: Ile warte są łożyska z allegro?? |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Czy to dobrej jakości łożyska i zimeringi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 22:06, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Łożyska jak łożyska, a simeringi jak simeringi.. do jawki każde takie same, a że jawka nie jest wymagająca, to będą dobre. pozdro.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nudziarz
Częsty bywalec

Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:39, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki bo widze że jawka zaczyna już zdycha na 3 biegu i cieknie olej z łączenie tłumika z kolankiem, więc trzeba wymienić łożyska i zimeringi ;/ a chce to już zrobić na "przyszłość" aż do sprzedaży jawki, żeby kasy już w nią nie wkładać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ziomal199412
Wymiatacz

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 9:47, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To nie koniecznie musi być olej. To może być też rozgrzany nagar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubas101
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Sob 12:27, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
plusminus napisał: | Łożyska jak łożyska, a simeringi jak simeringi.. do jawki każde takie same, a że jawka nie jest wymagająca, to będą dobre. pozdro. |
Kolego jesteś w totalnym błędzie. "Łożyska jak łożyska"????!!!! co to wogóle za tekst?! Łożysk na świecie jest tyle że głowa mała i ich wykonanie też pozostawia dużo do życzenia. Po prostu łożyska z serii FAG wymiatają ZKL już nie. Simmerów nie kupowałbym z neta. Mogą być kiepskie i twarde. Wargi powinny być miękkie i nie powinny sie odkształcać. Powiem tak: Jakie sobie kupisz na takich będziesz jeździł i od ciebie zależy czy pojeździsz sobie dłużej czy krócej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 14:19, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o łożyska do jawki. Wiem że są różne łożyska, o różnej twardości i luzie, ale do jawki czegoś takiego raczej się nie znajdzie. Chyba że gdzieś się znajdzie firmowe łożyska do tego mopeda, ale to jest nieopłacalne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kry$tian
Wymiatacz

Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Sob 16:18, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Znajdzie firmowe. rzeba pójść do dobrego sklepu i podać wymiary łożysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubas101
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Sob 19:22, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
6202- 15zł/szt.
6303- 14zł/szt.
6004- 16zł/szt.
wszystkie te łożyska są FAGowskie C3 i za komplet takich łożysk do Javy trzeba wyłożyć około 74zł (ja kupowałem z duużym rabatem u znajomego sprzedawcy więc płaciłem około 60zł). Tylko co po tym że masz dobre łożyska jak każde łożysko można rozwalić przy wbijaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 0:26, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
SKF'y też w dobrej cenie można znaleźć, ale lepiej pytać w łożyskowym, a nie kupować na allegro- po prostu w internecie są droższe. Oznaczenia łożysk podał kolega powyżej, łożyska "C3" (czyli przeznaczone do dość wysokich prędkości obrotowych) w zupełności wystarczą. Pamiętaj, że łożysko to delikatny element i należy go wbijać w odpowiedni sposób (jeśli jest osadzone z wciskiem na wałku, to wbijamy łożysko za pierścień wewnętrzny, jeśli do otworu, to za zewnętrzny), po prostu elementy toczne nie lubią przenosić obciążeń 'bocznych'
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 0:27, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubas101
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Nie 13:54, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Łożyska nie pracujące w kompieli olejowej powinny być wypełnione do 2/3 objętości smarem (polecam smar ze stacji BP). Trzeba delikatnie otworzyć łożysko np. nożem od wewnętrznej części łożyska. Łożyska C3 powinny wytrzymywać do 20000 obr./min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 17:39, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Żeby jawka tyle osiągała..
Ale coś za dużo dajesz obrotów tym c3.. c4 są właśnie do 20 tys. obr./min. .. pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 18:14, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Łożyska nie pracujące w kompieli olejowej powinny być wypełnione do 2/3 objętości smarem | Po co? Mieszanka wypłuka go po niewielkim czasie
Cytat: | Trzeba delikatnie otworzyć łożysko np. nożem od wewnętrznej części łożyska | Trzeba przede wszystkim pamiętać, że łożysk RS i ZZ nie wolno stosować w silnikach motocyklowych, ewentualnie trzeba ściągnąć przynajmniej z jednej strony uszczelnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubas101
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Pon 9:42, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | Cytat: | Łożyska nie pracujące w kompieli olejowej powinny być wypełnione do 2/3 objętości smarem | Po co? Mieszanka wypłuka go po niewielkim czasie |
Chyba mnie nie zrozumiałeś. Chodzi o łożyska nie pracujące w kąpieli olejowej. Nie mówie tu tylko o łożyskach stosowanych na wał.... Np. na wałku zdawczym nie ma żadnego oleju ani mieszanki. A na wał nie zakłada się zamknętych łożysk jak już to zamknięte po jednej stronie i to od strony simmeringu.
Podsumowując : Łożyska pracujące na sucho powinny być wypełnione smarem do 2/3 obętości. Niestety ale co do łożysk nie masz mi nic do zarzucenia bo jakimś trafem żaden (powtarzam ŻADEN) klient nie skarżył się na szybkie zużycie łożysk czy uszczelnień zakładanych przeze mnie w swoich sprzętach AGD czy elektronarzędziach. Możesz mi wierzyć ale w swoim krótkim życiu naprawiłem nie jedno. POZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 13:41, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko, że urządzenia AGD to nie silniki spalinowe.. w silnikach spalinowych są dość większe wibracje i przeciążenia, no i jest smarowanie olejem. A łożysko wałka zdawczego nie jest smarowane olejem ze skrzyni biegów? pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Pon 13:42, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubas101
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Pon 13:50, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Większe wibracje powiadasz? Nie powiedziałbym. Troszeczke odbiegamy od tematu. Powiem tak: róbta co chceta. Nie chce mi się tu dyskutować na takie tematy. POZDRO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|