Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
głowica a zestaw na 60 ccm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Wto 22:02, 25 Gru 2012    Temat postu: głowica a zestaw na 60 ccm

Witam.
Po kapitalce silnika mam założony zestaw na 60ccm, ale ze starą głowica od zestawu na 50 ccm. Problem w tym że oryginalny tłok miał możliwość wchodzenia w głowicę, a ten nowy po złożeniu opiera się o jej brzegi ( większy tłok, mniejsza głowica). ytanie do Was, czy są głowice z większym otworem po 60 ccm ( np. w kompletnych zestawach na 60 z głowicą), bo nie wiem czy jest sens takiej szukać w internecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 22:05, 25 Gru 2012    Temat postu:

Nie ma owych głowic. Najlepiej będzie zdystansować cylinder odpowiednio grubszą uszczelką między nim, a karterami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 22:13, 25 Gru 2012    Temat postu:

a jaki masz wymiar wewnętrznej śednicy tulei cylindra ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 9:51, 26 Gru 2012    Temat postu:

Wewnętrzny wymiar cylindra to z tegoco pamiętam 40 mm. Odośnie uszczelki tak też zrobiłem, ale na 0,5 mm uszczelce wał się nie obraca, na 1mm się obraca ale mam wrażenie jakby tłok dotykał do głowicy i poza tym chciałem mieć jakiś zapas więc jeszcze dołoyłem 0,5 i na 1,5 mm uszczlce jest ok. Tylko czy nie stacę mocy prze przesunięcie ruchu tłoku w cylindrze przez tak gruba uszczelkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 10:54, 26 Gru 2012    Temat postu:

wkręć głowicę w tokarkę i roztocz na wymiar. powinno pomóc.
tylko kwestia tego o ile musisz ją roztoczyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 11:33, 26 Gru 2012    Temat postu:

Pomogło by roztoczenie o ok 1 mm na stronę i 1mm głębokości. Tylkonie wiem czy tokar da rade ustawić taka głowicę w uchwycie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 11:37, 26 Gru 2012    Temat postu:

dla dobrego tokarza to nie będzie problemem. a papudrak nawet na to nie spojrzy.

druga opcja to frezer solidny.

sam kiedyś roztaczałem głowicę od jawki i wiem że da się ją bez większego problemu zamocować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 11:58, 26 Gru 2012    Temat postu:

ok, dzieki. Wiedziałem że z tokarzem byłoby dobrze ale nie wiedziałem czy będzie mógł to zrobić. Zajmę sie jutro tym i dam znać jaki był efekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 12:17, 26 Gru 2012    Temat postu:

Pierw zaklej tłok plasteliną, załóż głowicę i zobacz w którym miejscu ją odciska. Jak masz już oddawać do tokarza, to wiedz, że przestrzeń między tłokiem a głowicą najlepiej jak będzie około 1mm, w innym razie zaraz będziesz miał wał do regeneracji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 12:36, 26 Gru 2012    Temat postu:

plusminus dobrze prawisz z tą plasteliną , ale najpierw trzeba średnicę wewnętrzną pierścienia uszczelniającego głowicy powiększyć do wymiaru średnicy wewnętrznej tulei cylindra. inaczej nie dowie się czy tłok poza tym dotyka głowicy , czy nie i jaka jest odległość

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 14:18, 26 Gru 2012    Temat postu:

Jeżei chciałbym bardzo dokładnie wiedzieć jak jest odległosc tłoka od głowicy to mógłbym np. podłożyć uszczelkę pod głowicę 1mm i wtedy włożyć plastelinę i odjąc 1mm od pomiaru.

Jeżeli mówicie o pierścieniu uszczelniającym to nie sprawdzałem dokładnie ale wydaje mi się że on się pokrywa z tym na cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 15:02, 26 Gru 2012    Temat postu:

suwmiarka w łapy i wszystkiego się dowiesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Wto 17:11, 07 Maj 2013    Temat postu:

Jak czytam ten post to jak bym widział siebie. Są głowice na 40 mm, są też na 39 mm. Głowicę na 40mm kupisz w Łodzi na ul. Nawrot 4, sam miałem taką w rękach. Głowicę na 39 mm miałem w ręku w sklepie w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jedyną wadą współczesnych głowic jest to że nie posaidają one żadneg kanału i nie klinują się w cylindrze, czyli kolokwialnie mówić są lekko gówniane. Ja wziąłem głowicę na 39mm bo taką miałem i rozszlifowałem delikatnie szlfierką czpieniową. W zakłąde za ta robotę powiedzieli mi 70 zł. Jak masz oryginalną głowice to jej nie szlifuj bo szkoda, a kup współczesne badziewie i roszlifuj.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grześ19 dnia Śro 14:50, 08 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin