Stacyjka 4-stykowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 16:59, 28 Lis 2008    Temat postu: Stacyjka 4-stykowa

Moglibyście mi dac link do jakiejś stacyjki 4 stykowej. Bo robnie odcięcie zaplonu przez taka stacyjkę i żeby np do 2 styków podpiąc zapłon a do drugich dwóch światła. Na [link widoczny dla zalogowanych] nie ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 17:36, 28 Lis 2008    Temat postu:

Po co Ci jakas stacyjka zawsze mozna pokombinowac na orginalnej... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 18:24, 28 Lis 2008    Temat postu:

Chodzi o to ze ja sobie taka skrzynke zrobiłem i tam mam przełącznik dió światła krókie długie oraz stacyjke na kluczyk z zapłonu. I zamiast kolenego przełącznika to chche rzeby były tam 4 styki bo podchodze do moto przelanczam stacyjke i światła mi sie świeca Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 19:37, 28 Lis 2008    Temat postu:

Nikt Ci nie da linka, bo typowa stacyjka 4-stykowa nie nadaje się do wyłączania zapłonu i świateł - zapłon się zwiera masą, a światła się po prostu wyłącza 'otwierając' obwód. Stąd szukaj stacyjki od simsona, charta, jawy, mztki, itp, Mają one więcej styków, ale ściągniesz sobie schemat i podłączysz bezproblemowo

Wiem co mówię, bo miałem w romecie 4 stykową. Działy się cyrki- albo nie było kierunków, albo zapłonu, albo nie dało się świateł wyłączyć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 11:13, 30 Lis 2008    Temat postu:

Ok. A jeśli dam taką stacyjkę miedzy kabel który idzie z silnika do cewki w/n do będzie działać.

LINK [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 13:49, 30 Lis 2008    Temat postu:

Będzie, ale lepiej dać taką stacyjkę między masą, a zaciskiem cewki (tak jak w oryginale).

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 18:17, 01 Gru 2008    Temat postu:

I nadal nie rozumie po co Ci stacyjka... , bo wszystko da sie zrobic na orginalne. ewentualnie mozna pokombinowac z stacyjka na kluczyk, takie sa wielopoziomowe i jest wiecej mozliwosci kombinacji. Ale w twoim przypadku po co ?! Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 18:31, 01 Gru 2008    Temat postu:

Mam pytanie czy taka stacyjka wytrzyma czy sie może popsuc pytam sie tylko o to a wy mi mówicie o jakiejs orginalnej zeby kombinowac. Ja chce taka i chce sie dowiedziec czy wytrzyma. Proste??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 18:43, 01 Gru 2008    Temat postu:

Przy orginalnej instalacji raczej nic nie powinno sie stac. Przez stacyjke przejdzie okolo 6V i 2,5A. Wiec trzeba przyjac jakis znaczny zapas. Już mowie, że stosowanie bezpiecznikow czy rezystorow mija sie z celem. Ogolnie stacyjka wyglada porzadnie, choc po kluczyku na zabawke. Mysle, ze powinna wytrzymac. Pozdrawiam

Pomoglem?


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peo2299
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:20, 01 Gru 2008    Temat postu:

Dostajesz oczywiście pochwałe. Jednak ja bęę miał 12 v i zamiast świetlnych zapłonowe i swiatła z aku i chuba bateryjny. i wtedy wytrzyma?? Aha i jeszcze jedno pytanie. Ja mam aku 4ah a wszędzie na schematach pisze 6ah 12v. Mój wystarczy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:30, 01 Gru 2008    Temat postu:

Powinien wystarczyć, acz może go nieco przeładowywać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 20:55, 01 Gru 2008    Temat postu:

Powiem tak, to wszystko zalezy jak wszystko rozplanujesz... Jezeli dasz odpowiednio mocne zarowki i bedziesz jezdzil caly czas na swiatlach to starczy, jezeli nie to nalezalo by zrobic jakis stabilizator napiecia. Mi przeladowuje akumulator 6V 6Ah przy wlaczonych swiatlach do jazdy dziennej. Zastanawiam sie tylko jak przy aku 12V chcesz zrobic zaplon bateryjny?! Oznaczaloby to, ze jedna cewke musialbys przewinac grubszym drutem i zaminic cewke butelkowa. Jezeli instalacje wysokiego napiecia zostawilbys orginalnie i akumulator ladowany by byl tylko z dwoch cewek to raczej nie przeladowywalby sie. Wystarczy, ze zastosuje sie zarowki o mocy cewek. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:05, 01 Gru 2008    Temat postu:

Nie tylko stabilizować napięciowo, ale przede wszystkim prądowo. Stabilizator+ kondensator, przed tym rezystor jeżeli chcemy oszczędzić na radiatorze, a i kondziorka można by nie dawać, bo skoki napięcia rzędu 0,2V nie spitolą aku. Jak to przetestuje, to rozrysuje schemat z dokładnymi wartościami, z tym, że nie mam 12V aku... Skoro aku ładuje się prądem równym ~0,1 jego pojemności, to dałbym stabilizator na 1A tak na mały zapas.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pon 22:06, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 20:11, 02 Gru 2008    Temat postu:

Przpraszam chodzilo mi o regulator pradu ale na jedno wychodzi(sprzetowo, nazewnictwo potoczne) Wink Co do pradu ladowania 1A to troszke duzo... jak na taki maly akumulator. Wszystko zalezy od dostepnosci odpowiedniego ukladu i doboru elementow. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin