Poważny problem ze światłami i elektryką ogólnie.

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dembeck
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:55, 11 Wrz 2014    Temat postu: Poważny problem ze światłami i elektryką ogólnie.

Witam serdecznie forumowiczów!
Czytałem dużo różnych tematów na forum związanych z elektryką w Jawce, ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Problem wygląda następująco. Dostałem Jawkę 50 Mustang z kompletnym brakiem elektryki. Ani kabli, ani lamp, ani nic. Więc kupiłem na allegro całą wiązkę kabli, lampy przód tył, stacyjkę, przełącznik świateł i wszystko podłączyłem według załączonego schematu.
Kopie, kopie, kopie i co? I nic Very Happy motorek nie pali, wiec lece na pych. Coś tam próbuje, odpali ale zaraz gaśnie. Jest bardzo słaba iskra.

I teraz zagadka, której nie jestem w stanie rozwiązać. Łącze ze sobą dwa kable, które na schemacie nie łączą się ze sobą w żaden sposób i co się dzieje? Iskra jest taka, że by zabiło, Jawka pali od kopa i można śmigać, ale świateł brak.

Kable które łączę to kabel od cewek świetlnych i kabel od cewki butelkowej spod zbiornika.
Ktoś ma pomysł czemu to działa w takiej konfiguracji? Na schemacie widziałem, że te kable owszem wchodzą do stacyjki, ale w żadnej pozycji stacyjki nie łączą się ze sobą.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 20:45, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Nikt Ci nie pomoże jeśli nie narysujesz co nagrzebałeś. Nie ma się co wielce zastanawiać nad schematami przy tak trywialnej instalacji. Do iskry idzie prąc z cewki zapłonowej, przy zamkniętych platynkach płynie prąd do cewki wn, przy otwartych znika wywołując impuls na uzwojeniu wtórnym i iskrę. Jeśli zapłon i przerwę na platynkach i kondensator masz sprawne to musi działać. To że coś gdzieś spinasz i działa nie znaczy że podłączyłeś coś dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 15:06, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Prościej niż w jawce to elektryki zrobić się nie da XD. Od platynek jeden kabel idzie do cewki WN, tyle już musi palić. Aby ją zgasić ten sam kabel należy przez stacyjkę (pełni taką samą rolę jak włącznik światła w pokoju) złączyć z masą (ramą) i już. Drugi kabel idzie od cewki do stacyjki a potem po kolei do l. przedniej i tylnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dembeck
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:45, 16 Wrz 2014    Temat postu:

To że instalacja jest trywialna i najprostsza jaka może być to ja wiem. To, że tylko kabel od platynek do cewki WN powinien iść i motor powinien palić też wiem. NIE WIEM dlaczego tej iskry nie ma dopóki kabel od cewek świetlnych nie zostanie połączony z kablem od platynek, który jest wpięty do cewki WN.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 10:50, 16 Wrz 2014    Temat postu:

To wygląda na to iż padła ci cewka zapłonowa. Spróbuj wykręcić ten kabelek od cewki zapłonowej i podłączyć miernik napięcia (pamiętaj by nastawić go na napięcie przemienne!), albo spróbuj podłączyć jakąś żarówkę (jeden styk do kabla od cewki a drugi do masy) i mocno kopnij, zobacz czy miernik pokarze jakieś napięcie lub zapali się żarówka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dembeck
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:18, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Witam ponownie. Dziś byłem w sklepie i kupiłem nową cewkę zapłonową. Wymieniłem i nic to nie dało. Narysowałem schemat (w paint'cie więc z góry przepraszam) jak muszę połączyć kable żeby odpalała. Połączenie kabli zaznaczone na niebiesko

[link widoczny dla zalogowanych]




Dziś znów poszedłem do garażu z nadzieją, że uda mi się coś wskórać.
Wymieniłem cewkę W/N (miałem w zapasie) oraz kondensator.
Przy podłączeniu kabli tak jak powinno być iskra jest bardzo słaba i Jawka nie odpala. Kiedy podłączam kable tak jak na powyższym schemacie, iskra jest bardzo mocna i Jawka odpala od pierwszego kopnięcia.

Może to magneto nie daje rady?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dembeck dnia Pią 13:42, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Pią 14:44, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Z tego co widać na schemacie, wszystko powinno być dobrze, przy założeniu, że stacyjka nie zwiera ci zapłonu do masy. Podłączanie cewek świetlnych tak jak ty to namalowałeś niebieską linią na schemacie, nie ma najmniejszego sensu, cała energia przeznaczona na światła idzie w zapłon.
Ogólnie mówiąc, wszystko jest dobrze jeśli masz stacyjkę podłączoną tak jak w oryginale. Dodałeś jeszcze, że przy nie modyfikowanej instalacji (tak to nazwę) iskra była tyle, że słaba. Wg. mnie tu następuje problem z niełączeniem styków.
Poza tym masz izolację pomiędzy młoteczkiem, a masą? Do młoteczka powinien iść przewód od kondensatora, cewki zapłonowej, wyjście na cewkę butelkową w postaci konektorka no i śrubka łącząca. To wszystko podczas rozwarcia platynek nie może mieć przejścia do masy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dembeck
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:03, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Między młoteczkiem a masa nie ma przejścia. Są pozakładane te przekładki żeby nic nie zwierało. Wiem, że to połączenie na niebiesko nie ma sensu ale tylko w takim przypadku Jawka odpala.
Z tego co wiem to bez podłączania stacyjki Jawka też powinna odpalić bo stacyjka w Jawce jest do gaszenia poprzez zwarcie masy z zapłonem i do włączania świateł.

Więc dziś kompletnie porozłączałem wszystkie możliwe kable w Jawce i puściłem tylko od młoteczka do cewki W/N i z cewki W/N masę na ramę. W tej konfiguracji jawka powinna zapalić. Niestety iskra jest ledwo widoczna i silnik nie chce się odezwać.

Coś generuje mi za mało prądu ale nie wiem co. Rozbiorę dziś jeszcze młoteczek i zobaczę czy te przekładki aby na pewno siedzią tak jak powinny i dam znać co z tego wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 19:34, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Pociągnij na krótko jeden kabel od platynek do cewki butelkowej, resztę odłącz, jak zapali to cewki są ok. Jak nie to albo styki (brak przewodzenia na łączeniach), albo któraś z cewek, może butelkowa jest na np 12V czy coś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dembeck
Nowy
Nowy



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:09, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Styki przeczyszczone, wszędzie przejścia są, cewka butelkowa 8V, a do rozwiązania problemu wciąż daleko Very Happy


ROZWIAZANY!

Rozwiązaniem problemu okazało się być walnięte magneto. Po wymianie Jawka pali tak jak powinna, bez udziału cewek świetlnych.

Temat do zamknięcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dembeck dnia Nie 11:32, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin