Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adam951
Nowy

Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poduszkowice pod Pierzynowcami ;p
|
Wysłany: Sob 14:42, 09 Paź 2010 Temat postu: Instalacja aku 12V - na próby od samochodu... |
|
|
Elo! Zbliża się zima i moja maszyna powoli idzię w odstawkę. Napewno będę naprawiał starter, wymienie sprzęgło itp... Ale do rzeczy: otóż mam chrapkę na założenie instalacji aku 12V. Ale jakoś nie chce kupować nowego akumulatora, bo się boje że coś nie zadziała i pieniądze w błoto. Czy do faz prób mogę podłączyć akumulator samochodowy (kwasowy oczywiście) 12V 210A? Chodzi o to żeby sprawdzić czy wszystko będzie działało. Co o tym sądzicie?
A tak ogólnie to mam wrażenie że prędzej nie pójdzie ta instalacja, bo jak mierzyłem prąd i napięcie na cewkach świetlnych w szeregu to wyszło 12 - 16V (do ładowania się nada idealnie - po wyprostowaniu oczywiście) ale 2 - 4A na jałowych obrotach. Jak trochę więcej dałem to doszedłem do ~ 30V, amper nie mierzyłem bo mój multimetr by nie wytrzymał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Sob 16:30, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Bez obciążenia jak dasz w pi*** to ci nawet i 60V wyskoczy.
Jeżeli iskrownik chcesz mieć 12V30W to nawet nie rób ładowania bo go nie będziesz miał. Najmniejsza żarówka jaka jest to 12V 25/25W na przód i 12V 5W na tył. Czyli razem 30W co pobiera cały prąd z cewek i żądnego zapasu na ładowanie akumulatora. Rozwiązaniem jest przewinięcie cewek grubszym drutem lub dorzucenie 4 cewki zapłonowej do iskrownika i połączenie szeregowo z cewkami świetlnymi z Mustanga, które dają 6V30W co w takim połączeniu da ci 12V45W i oddzielna cewka na zapłon (6V15W czyli standardowy zapłon Jawki). Masz wtedy pobór przez żarówki 30W i zapas prądu wielkości 15W, który może posłużyć do ładowania akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
juskief
Wymiatacz

Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świdnik k. Lublina
|
Wysłany: Sob 17:59, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Za silny ten akumulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Sob 19:49, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Do sprawdzenia może być, nic się nie stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
adam951
Nowy

Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poduszkowice pod Pierzynowcami ;p
|
Wysłany: Nie 13:52, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A jak by zrobić żeby ładowanie było na wszystkich cewkach a zapłon bym miał bateryjny to bym musiał podłączyć po dwie cewki 6V równolegle w szereg. No nie? I bym uzyskał bardzo fajne ładowanie z dużym zapasem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|