Instalacja aku 12V - na próby od samochodu...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam951
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poduszkowice pod Pierzynowcami ;p

PostWysłany: Sob 14:42, 09 Paź 2010    Temat postu: Instalacja aku 12V - na próby od samochodu...

Elo! Zbliża się zima i moja maszyna powoli idzię w odstawkę. Napewno będę naprawiał starter, wymienie sprzęgło itp... Ale do rzeczy: otóż mam chrapkę na założenie instalacji aku 12V. Ale jakoś nie chce kupować nowego akumulatora, bo się boje że coś nie zadziała i pieniądze w błoto. Czy do faz prób mogę podłączyć akumulator samochodowy (kwasowy oczywiście) 12V 210A? Chodzi o to żeby sprawdzić czy wszystko będzie działało. Co o tym sądzicie?

A tak ogólnie to mam wrażenie że prędzej nie pójdzie ta instalacja, bo jak mierzyłem prąd i napięcie na cewkach świetlnych w szeregu to wyszło 12 - 16V (do ładowania się nada idealnie - po wyprostowaniu oczywiście) ale 2 - 4A na jałowych obrotach. Jak trochę więcej dałem to doszedłem do ~ 30V, amper nie mierzyłem bo mój multimetr by nie wytrzymał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Sob 16:30, 09 Paź 2010    Temat postu:

Bez obciążenia jak dasz w pi*** to ci nawet i 60V wyskoczy.

Jeżeli iskrownik chcesz mieć 12V30W to nawet nie rób ładowania bo go nie będziesz miał. Najmniejsza żarówka jaka jest to 12V 25/25W na przód i 12V 5W na tył. Czyli razem 30W co pobiera cały prąd z cewek i żądnego zapasu na ładowanie akumulatora. Rozwiązaniem jest przewinięcie cewek grubszym drutem lub dorzucenie 4 cewki zapłonowej do iskrownika i połączenie szeregowo z cewkami świetlnymi z Mustanga, które dają 6V30W co w takim połączeniu da ci 12V45W i oddzielna cewka na zapłon (6V15W czyli standardowy zapłon Jawki). Masz wtedy pobór przez żarówki 30W i zapas prądu wielkości 15W, który może posłużyć do ładowania akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Sob 17:59, 09 Paź 2010    Temat postu:

Za silny ten akumulator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Sob 19:49, 09 Paź 2010    Temat postu:

Do sprawdzenia może być, nic się nie stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam951
Nowy
Nowy



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poduszkowice pod Pierzynowcami ;p

PostWysłany: Nie 13:52, 10 Paź 2010    Temat postu:

A jak by zrobić żeby ładowanie było na wszystkich cewkach a zapłon bym miał bateryjny to bym musiał podłączyć po dwie cewki 6V równolegle w szereg. No nie? I bym uzyskał bardzo fajne ładowanie z dużym zapasem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin