brak odpowiedniej iskry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romensen
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:13, 18 Sie 2010    Temat postu: brak odpowiedniej iskry

Witamwszystkich!!słuchajcie już nie jeden silniczek naprawiłem ale z jawą50 mam pierwszy raz do czynienia .zrobiłem kapitalkę szlif nowy tłok łożyska itd. no nie uwierzycie, franca nie pali ,słabiutka iskra wymieniłem cewkę w statorze od iskry,zmienialem odległość cewki od koła magnesowego i nic .Iskra bardzo mizernaa praktycznie wcale jej nie ma .wymieniłem drugie koło magnesowe używane też nic nie dało.Proszę o podpowiedż... sprawdzalem miernikiem jakiedaje napięcie prądnica na zasilanie cewki wysokiego napięcia jest to jak mi sie wydaje za mało bo około 3,5 v a cewka wysokiego ma opis 8v....no i już nie wiem co dalej.... :evil:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 17:41, 19 Sie 2010    Temat postu:

zapłon ustawiłeś? świece inne podkładałeś? sprawdź paluchem prąd w fajce i poszukaj świec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:15, 19 Sie 2010    Temat postu:

Ty, ale 3,5 V to mało. Proponuję pokombinować z ustawieniami odległości cewki od magneta. Może kondensator ma też coś do powiedzenia?

Czasami pomaga wyjęcie iskrownika, rozłożenie na kawałki i złożenie z powrotem. Nie wiem dlaczego, ale tak jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 20:41, 19 Sie 2010    Temat postu:

Skoro motor nie odpalił, to jak sprawdziłeś napięcie na cewce zapłonowej??
Chyba że ją kopłeś starterem to wtedy może pokazać ci te 3,5V.

Czesi założyli w Jawce cewkę W/N o napięciu 8V żeby nie doszło do ich przepalania, gdyż magneto, wytwarza wyższe napięcie przy wyższych obrotach niż 6V ( te typy tak mają ), można się pokusić o cewkę W/N 6V co da nam mocniejszą iskrę ale pasowałoby wozić ze sobą zapasową cewkę butelkową Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pią 8:01, 20 Sie 2010    Temat postu:

przeczyść także styki przy platynkach oraz je ustaw na 0.4mm a zapłon próbuj od 1.8 Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 8:28, 20 Sie 2010    Temat postu:

jawek 50 napisał:
Skoro motor nie odpalił, to jak sprawdziłeś napięcie na cewce zapłonowej??
Chyba że ją kopłeś starterem to wtedy może pokazać ci te 3,5V.

Czesi założyli w Jawce cewkę W/N o napięciu 8V żeby nie doszło do ich przepalania, gdyż magneto, wytwarza wyższe napięcie przy wyższych obrotach niż 6V ( te typy tak mają ), można się pokusić o cewkę W/N 6V co da nam mocniejszą iskrę ale pasowałoby wozić ze sobą zapasową cewkę butelkową Wink

Nie chcę się spierać, bo z elektryki jestem tępy, ale chyba po to jest kondensator aby dawać to równe i mocne napięcie, jeśli by tak było, że byłyby podawane na cewkę różne napięcia, to iskra by zanikała przy niskich obrotach..
Co do problemu to jak piali wczesniej, czyszczenie platynek, wymiana kondensatora. pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Pią 11:14, 20 Sie 2010    Temat postu:

Spójrz na iskrę na świecy, czym mocniej kopniesz tym będziesz miał mocniejszą iskrę. Miałem ostatnio problem z zaniknięciem iskry i sprawdzałem prąd z cewki zapł. czy dociera do cewki W/N, w tym celu wziąłem kontrolkę i przy słabym kopnięciu, leciutko się żarzyła, a jak mocniej to od razu było widać lepiej. Wg. mnie to w Jawce kondensator pełni tylko funkcję teoretyczną i optyczną Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:31, 20 Sie 2010    Temat postu:

jawek50 napisał:
Wg. mnie to w Jawce kondensator pełni tylko funkcję teoretyczną i optyczną

Ale jak się je*any zepsuje, to już motor trzeba pchać... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pią 21:40, 20 Sie 2010    Temat postu:

kondensator to podstawa,prawidlowe ustawienie zaplonu,dobra swieca Ustaw na 0.20mm, no i cewka butelkowa i jawka ma jechac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin