Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wymiana łożysk na wale!! POMOC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
songo_s23
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:22, 10 Lip 2009    Temat postu: Wymiana łożysk na wale!! POMOC

Witam. Jak mam wyjąć korbowód wału. Ponieważ chciałbym wymienić łożysko igiełkowe.
Prosze o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 14:01, 10 Lip 2009    Temat postu:

tylko do tokarza iść z tym wałem i zrobić regeneracje, sam nic nie zrobisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Pią 15:32, 10 Lip 2009    Temat postu:

plusminus on się pyta jak wyciągnąć korbowód a nie gdzie zanieść otóż songo_s23 musisz rozpołowić silnik i wał zanieść do gościa który zajmuje się regeneracją wałów i kupić korbowód z łożyskiem igiełkowym Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
songo_s23
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:55, 10 Lip 2009    Temat postu:

Dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krych23
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 7:41, 11 Lip 2009    Temat postu:

ja wyciaglem sobie sam ;p tata moj zrobil mi klucz specjalny... bo ciezko wyjac jak nie wiem....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sawik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 9:00, 11 Lip 2009    Temat postu:

Tak ale lepiej zanieść do gościa który regeneruje, on odrazu wyważy wał itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 18:44, 11 Lip 2009    Temat postu:

Pytanie była proste, jak?! Otóż robi się to dorobionym kluczem, specjalistycznym przyrządem lub przystawką do prasy hydraulicznej. Polecam trzecią możliwość. To tak na ten temat...

Teraz podzielę się swoją własną opinią, może coś zrozumiecie... Rozłożenie wału to pryszcz tak samo jak złożenie. Przy składaniu zazwyczaj korzysta się z prasy z czujnikiem optycznym. Teraz następuje wyważanie wału, czyli usuwanie bić czopów(do 0,01mm), bić bocznych i promieniowych koła zamachowego. Co się stanie jak będzie źle, a nawet na przyrządach trudno go wyważyć?! No cóż, rozlecą się łożyska, tłok, pierścienie, skrzywi się korbowód, gładź porysuje itd. itd Po co to komu?! A teraz następna miła wiadomość, czyli procentowe wyważanie korbowodu, a to jeszcze śmieszniejsza sprawa, o której mało kto pamięta. Jeżeli jest dobrze robota wykonana to silnik nie ma drgań! Przynajmniej są mało wyczuwalne, więc wpływa to na komfort jazdy. Oczywiście można myśleć, że kupi się bądź zrobi urządzenia, nauczy się i zrobi się samemu. Jednak zapewniam, że są to koszty w dziesiątkach a nawet setkach tysięcy złotych i o wiele lepiej iść do profesionalnego zakładu gdzie zrobią taki śmieszny wał za grosze... regeneracja polega na wstawieniu nowego korbowodu, łożysk, kompletnemu wyważeniowi i często na wymianie czopów. Aby wyważyli korbowód potrzebują oryginalny zestaw tłokowy i nowy tłok wraz z pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin