Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wał korbowy - czy nadaje się już do wymiany?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 14:00, 09 Sty 2011    Temat postu: Wał korbowy - czy nadaje się już do wymiany?

Witam. Mam pytanie co do mojego wału. Oryginalny czeski, gwinty w dobrym stanie, sam wał jest prosty. Luzy góra-dół nie są wyczuwalne jednak na boki są dość spore co skutkuje tym że korbowód kręci sie w lewo i w prawo, tzn kręci to zbyt duże słowa ale po prostu lekko się rusza i gdy jest wszystko poskładane i np zdjęta głowica mogę tłokiem lekko obracać w lewo i w prawo. Czy takie coś wpływa jakoś na pracę silnika? Może pojeździć jeszcze ten wał czy nowy trzeba?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 14:05, 09 Sty 2011    Temat postu:

Od takiego luzu zaraz wypadną igiełki z łożyska lub pierw jeszcze dostaniesz luzu góra-dół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 14:27, 09 Sty 2011    Temat postu:

Czyli teraz oszczędzanie kasy na nowy wał ;] Albo w starym który jest w duużo lepszym stanie bym zrobił gwint od strony sprzęgła i go założę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 14:31, 09 Sty 2011    Temat postu:

A nie łatwiej ten zregenerować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:24, 09 Sty 2011    Temat postu:

Wał musi mieć luz na boki bo by się rozleciał.Jednak zbyt duży luz na boki skutkuje szybszym powstaniem luzu promieniowego (góra-dół).Oczywiście że wał pojeździ tylko później nie odpowiadam jak przy dużym luzie góra dół się rozleci pół silnika. Mój luzów nabrał po 1500tys km , które zrobiłem przez 6 miechów .Pod koniec nie było ciekawie m.i.n:problemy z paleniem. Oddaj oryginał do regeneracji bo do nowych części jakoś nie mam przekonania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 19:14, 09 Sty 2011    Temat postu:

Ale stary wał zostanie zregenerowany na nowym łożysku i nowym korbowodzie także to jeden czort czy zregeneruje stary czy kupie nowy... ale prędzej wezmę inny wał który mam i on ma malutkie luzy na boki a góra-dół nie ma wcale z tym że ma ubity gwint od strony zębatki sprzęgłowej i trzeba go nagwintować i będzie chodził. A co do tych nowych wałów to chyba taki za 150 zł nie będzie wcale taki zły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Nie 21:13, 09 Sty 2011    Temat postu:

Regeneracja powinna wynieść 80 zł z korbą a nowy wał 150 więc chyba masz różnice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sportlen
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie

PostWysłany: Nie 21:15, 09 Sty 2011    Temat postu:

odradzam, bo teraz możesz trafić na krótszy lub dłuższy korbowód. lepiej zregeneruj stary
nie kupuj korbowodu tylko łożysko igiełkowe i tą tulejkę miedziana i niech ci fachowiec wymieni chyba że sam umiesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Nie 21:39, 09 Sty 2011    Temat postu:

Jak możesz kupić wał z dłuższym korbowodem ?? Możesz to jakoś udokumentować?
Regeneracja to chyba wiadomo że w zakładzie. Nowe korbowody są dobrej jakości musisz tylko zakupić lepsze łożyska jakieś markowe i będzie śmigać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 12:38, 10 Sty 2011    Temat postu:

Ale ja mam jeszcze jeden wał jawoski prosty idealnie i luzów ma malutko na boki tylko ubity gwint od strony sprzęgła jest. Będzie trzeba nagwintować i zabrać sie za wymiane Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin