Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
szpilka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Śro 19:41, 02 Kwi 2008    Temat postu:

GOTOWANIE TŁOKA: Rzemieślniczy tłok musimy wygotować, tak dla pewności, ponieważ będzie "puchł" w cylindrze, dzieje się tak dlatego, że odlewane są w szybko stygnących formach. Bierzemy jakiś nie potrzebny wysoki garnek. Robimy ruszt który włożymy na spód garnka, tak żeby tłok nie dotykał dna. Kładziemy garnek z włożnym rusztem na kuchenkę gazową turystyczną i kładziemy tłok na prowizorycznym ruszcie, zalewamy go olejem silnikowym, około 5 centymetrów ponad tłok. Przykrywamy to pokrywką. Gdy olej się nagrzeje do około.200oC to musi się tak gotować przez 2-3 godziny. Po tym czasie wyjmujemy tłok i czekamy do ostygnięcia. Po wystygnięciu "smażymy" go ponownie. Łącznie robimy tak 3 razy. Po tym zabiegu będziemy mieć pewność, że tłok nie będzie "puchł".

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Śro 20:43, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Hehe a skąd bede miał pewnośc że jest akurat około 200oC ? Jeżeli będzie mi puchł to zrobie jak mówisz sorber Smile Dzięki za artykuł Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:40, 02 Kwi 2008    Temat postu:

Po prostu olej wrze w temperaturze ok. 200-250 stopni Celsjusza. Musisz więc pilnować, aby się cały czas gotował. Tyle, że po takim zabiegu tłok może zwiększyć nieco swoje wymiary. Dlatego zaleca się najpierw wygotować nowy tłok, a potem pod ten tłok robić szlif cylindra.

Najlepiej by było dostać do Jawki tłok ze stopu AK20. Ma on mniejszą rozszerzalność termiczną. Tylko nie wiem czy do Jawki dostanie się taki tłok Sad .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Czw 13:53, 03 Kwi 2008    Temat postu:

ja mam chyba tlok ze stopu AK12 ale nie napewno i tlok niepuchnie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Czw 15:09, 03 Kwi 2008    Temat postu:

nie ma z ak20. ten stop tylko na zamówienie i tłok ok 80zł kosztuje. ak12 jest standardowo dawany. to jest byle jaki stop alu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 21:13, 03 Kwi 2008    Temat postu:

Ak12 to standardowy stop na tłoki.
Ak20 to stop z większa zawartością krzemu. A tak drogi aż nie jest. Kumpel dał 40 zł za tłok do MZ ETZ251.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Pią 10:04, 04 Kwi 2008    Temat postu:

sorber napisał:
nie ma z ak20. ten stop tylko na zamówienie i tłok ok 80zł kosztuje. ak12 jest standardowo dawany. to jest byle jaki stop alu.


ja dokladnie niepowiem jaki mam stop tego tloka bo patzrylem to tylko przy zakladaniu a silnika juz dawno nierozbieralem więc niepamiętam dokladnie. Ale wiem tyle że mi niepuchnie od nowości bo nigdy po rozgrzaniu niesłabł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 12:21, 05 Kwi 2008    Temat postu:

Chłopaki mam duży problem.Dzisiaj dokręcałem głowice,noi za mocno dociągnąłem jedną nakrętke i niestety-szpilka pękła,a jej kawałek został w silniku.Co mam teraz zrobić?Pomóżcie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Sob 19:31, 05 Kwi 2008    Temat postu:

Rozkręcic silnik (wpadła ci rozumiem do cylindra?) i wyjąc tą częśc a potem kupic szpilke ;p Dziwne pytanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 20:13, 05 Kwi 2008    Temat postu:

Nie,poprostu ten kawałek szpilki został w karterze i ani trochę nie wystaje,bo tak bym wyciągnął.Nie wiem czy rozwiercić i zrobić drugi gwint czy coś innego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
David
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:10, 06 Kwi 2008    Temat postu:

No,już sytuacja zażegnana.Szpilka rozwiercona i zrobiony drugi gmint.Na szczęście się udało z pomocą mego taty który zawsze mi pomoże.Pozdro:]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Śro 20:19, 06 Sie 2008    Temat postu:

OT: Nie rób double postów;p
Dobrze sobie poradziłeś:]

Warn za odkopywanie tematów starszych niż 2 miesiące. PatrickM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin