Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Sprzęgło.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Nie 13:16, 28 Kwi 2013    Temat postu: Sprzęgło.

Witam.

Co można zrobić by sprzęgło chodziło dobrze i trwale, nie ślizgało się oraz nie wycierał się popychacz bo ciągle gdy wymienię popychacz i podkręcam śrubkę pojeżdżę trochę i znowu sprzęgło ciągnie i nie bardzo da się jeździć. Tarcze wymieniałem 2 lata temu. Czy ponownie muszę je wymienić? Czy może jest jakiś lepszy sposób by służyło dość długo i dobrze by się dało jeździć.

Pozdrawiam

KW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 16:04, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Ja też mam ten problem sprzegło nie do końca sie wysprzęgla i nie da sie wrzuac luzu a jak pokręcę śrubą regulacyjna to juz lepiej wysprzegla ale jak sie kilka razy zmieni bieg to znow nie wysprzegla tylko ciągnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 16:17, 28 Kwi 2013    Temat postu:

kulkę między popychaczami macie ?
popychacze chartowane ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 16:59, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Wiem że kulka była wkładana i od tamtej pory nikt tam rąk nie wkladal to chyba jest bo sama nie zniknie, popychacz chartowany? pierwszy raz slysze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 17:28, 28 Kwi 2013    Temat postu:

hartowany*.
mój błąd. walnąłem orta.

zgrubsza o technologii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hartowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 18:28, 28 Kwi 2013    Temat postu:

jak zahartuje ten popychacz to sprzeglo nie bedzie ciągneło?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymonjawa dnia Nie 19:03, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 19:01, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Chodzi o to że w momencie rozłączenia napędu (wciśnięte sprzęgło) przez ten popychacz i kulkę idzie dość duży nacisk (podobnie jak na tępe wiertło w wiertarce) i wtedy się wyciera ze względu na słabe smarowanie w tym miejscu, w związku z powyższym hartuje się końcówki popychaczy a kulkę daje się z łożyska (te są same z siebie mocno hartowane). Jak się hartuje chyba pisać nie trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Nie 19:04, 28 Kwi 2013    Temat postu:

A może popychacz juz mi sie skrucił?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 19:39, 28 Kwi 2013    Temat postu:

ja zawsze popychacze hartuje przed montażem i kulkę też z łożyska daję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 5:46, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Ja hartowałem ale nic to nie daje. tak i tak się wyciera po jakimś czasie a sprzęgło dalej podczas jazdy zgrzyta, ciągnie... Nie wiem czy brać się za tarcze czy coś? Czy może dokręca się jakąś śrubkę od góry silnika bo coś tam słyszałem ale nie wiem. Proszę o jakieś dodatkowe propozycję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 7:02, 29 Kwi 2013    Temat postu:

To znaczy że źle hartowałeś (bo to zawsze pomaga i wydłuża żywotność), a w prawym deklu masz taką śrubkę (M6 chyba, klucz 10) i to jest regulacja sprzęgła jak lekko ciągnie to trzeba ją wkręcić (ważne! należy tą śrubkę skontrować bo inaczej może się wykręcać (co będzie dawać podobny objaw do wycierającego się popychacza).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonjawa
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tykocin

PostWysłany: Pon 7:34, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Nowicjusz, u mnie jest taka sytuacja że sprzeglo ciagnie to wkrece ta srubke i jak zmienie kilka razy bieg to sie wykreca i znow mi ciagnie. co znaczy skontrować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 8:38, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Wkręcasz śrubkę od sprzęgła tak jak ma być wyregulowana i na tą śrubkę nakręcasz nakrętkę i dokręcasz mocno wtedy ci się na pewno nie odkręci. Ja w pokrywie mam tak zrobione że śrubka od regulacji sprzęgła ma obciętą główkę (za to co się łapie kluczem) i ta śrubka jest rozcięta na płaski śrubokręt a na nią jest nakręcona nakrętka. Jak reguluje to odkręcam nakrętkę lekko biorę płaski śrubokręt kręcę aż do uzyskania prawidłowego ustawienia sprzęgła i później dokręcam nakrętkę i nie ma prawa nic się odkręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamo22929
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Pon 9:25, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Hmm co do śrubki to ustawiałem idealnie jak się da. Ale mimo nowego popychacza i dobrze ustawionej śrubki dalej mi zgrzyta przy zmianie biegów 1-2,2-3 i w drugą stronę to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:45, 29 Kwi 2013    Temat postu: Re: Sprzęgło.

kamo22929 napisał:
Witam.

Tarcze wymieniałem 2 lata temu. Czy ponownie muszę je wymienić?



Wiesz co raczej po 2 latach jazdy na tarczach dzisiejszej produkcji mógłbyś wymienić je na nowe bo zaraz ci się skrzynia sypnie.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin