sprzęgło
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Pon 15:03, 09 Lis 2009    Temat postu: sprzęgło

mam problem w mojej jawce, ale może od początku:
gdy kupiłem jawke było sprzęgło, ale słabe. Później sprzęgło zaczęło ślizgać, ale sprzęgła niebyłopostanowiłem zmienić tarcze sprzęgłowe. przez moment sprzęgło było, ale później doszło do tego samego. kupiłem więć tarcze przekładkową (dla zielonych: to ta tarcza która idzie pomiędzy tarcze sprzęgłowe) złożyłem kosz i dalej to samo, a nawet jeszcze gorzej.
ma ktoś pomysł co z tym zrobić???może to przez to że inaczej tarcze sprzęgłowe założyłem???(chodzi mi o to, że założyłem je nie tą stroną, którą bardziej się ścierają i muzą się dotrzeć)

czekam na odpowiedzi Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Pon 15:15, 09 Lis 2009    Temat postu:

Pierwsza sprawa to dokręcić prawy dekiel (jak sie siedzi na ogarze to po prawej stronie Wink) od tego czasem nie mam sprzęgła. Raz wracałem bez sprzęgła a dekiel nogą prawie że trzymałem :p.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Pon 15:32, 09 Lis 2009    Temat postu:

JAK JEST WYKRĘCONA ŚRUBKA TO SPRZĘGŁA NIEMA I NIE ŚLIZGA, ALE JAK TYLKO TROCHĘ WKRĘCĘ TO SPRZĘGŁO SIĘ POLEPSZA, ALE TEŻ ZACZYNA ŚLIZGAĆ! WĄTPIĘ, ŻE TO DEKIEL.

Nie pisz dużymi literami. punkt 6 regulaminu
~ Profi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LoKo994
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oborniki WLKP

PostWysłany: Pon 16:48, 09 Lis 2009    Temat postu:

dokręć popychacz, albo automat zmiany biegów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Pon 19:02, 09 Lis 2009    Temat postu:

tarczki do wymiany skoro jak podciągniesz trochę to się ślizga a tak to prawie nie masz Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 19:06, 09 Lis 2009    Temat postu:

Ja pierd.... ginialski, nie chcę Cię już na samym początku zniechęcać i obrażać... Od pierwszego postu używasz DUŻYCH LITER i się wymądrzasz a nawet nie wiesz po co jest ta "śrubka" w deklu. Słuchaj starszych kolegów! Więc po kolei...
1. Przy zakładaniu tarcz nie odkręca się kosza sprzęgłowego!
2. Tarcze mają być w takim ustaweniu: (|) lub (|(
3. Nie dopuszcza się, aby brakowało któreś z spręzyn, podkładek lub zabezpieczeń!
4. Zwróć szczególną uwagę na szczelność silnika i siłę dokręcenia kosza!
5. Zalej szkrzynię olejem, najlepiej nowym przeznaczonym do pracy z sprzęgłem mokrym...
6. Odkręć prawy dekiel i wyciągnij kompletny popychacz(długi pręt->kulk->krótki pręt)
7. Zwróć uwagę na jego "prostotę" i końcówki, jeżeli są ok. złóż z powrotem!(każde uchybienie należy wymienićelement na nowy)
8. Załóż dekiel a następnie porządnie go dokręć!
9. Doreguluj linkę tak, aby przy prosto skierowanej kierownicy dopiero po ok. 3-5mm następowało ugięcie sprężyny w deklu.
10. Rozgrzej silnik!
11. Wkręć śrubę regulacyjną do dekla tak długo, aż kopka będzie się ślizgaćprzy kopnięciu.
12. Uruchom silnik i podnieś tylne koło.
13. Włącz bieg
14. Reguluj śrubę tak długo, aby tylne koło po naciśnieciu sprzęgła minimalnie się obracało jednak po przytrzymaniu nogą zatrzymywało się bez problemu.
15. Nakręć nakrętkę kontrującą na śrubę regulacyjną.

Masz abc, teraz tylko musisz to wykonać. Po danej regulacji nie będzisz miał żadnych problemów, tylko po ostygnięciu silnika możesięzdażyć, że kopka będzie się ślizgać. Wtedy należy wykręcić tą magiczną śrubę. Oczywiście sprzęgło jest na dotarciu i właściwa regulacja nastąpi dopiero po ok. 300km. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Wto 14:27, 10 Lis 2009    Temat postu:

za używanie dużych liter sory!!!
ale ja nie jestem tępy do takiego stopnia że nie wiem co to śrubka od regulacji sprzęgła!!!
bawię się w to już ze 2 lata i miałem kilka motorów.
ale jeśli pisze jasno i wyraźnie NIE MA SPRZĘGŁA I PO WKRĘCENIU ŚRUBKI TROSZECZKĘ SIĘ POPRAWIA, ALE ZACZYNA ŚLIZGAĆ to ja nie wiem kto kogo ma obrażać i kto ma większe problemy z czytaniem i kto ma napisać ja pierd...!!!

1. przy zakładaniu tarcz sprzęgła nieodkręcaniem (kosmici ci tak powiedzieli???)
2. tu mogłem się pomylić przy zakładaniu
3. zamiast sprężyny dałem dętke od rowera, zamiast podkładki ciasto na pierogi, a zamiast zabezpieczenia sznurówkę.
4. pisałem, że nieodkręcałem
5. właśnie go docieram bez oleju!!!
6. nad tym też myślałem i chyba muszę wymienić...
7. dlatego właśnie się wymienia popychacz
8. przykleiłem na plastelinie
9. zamiast linki mam sznurek
10. po co???? co to da???? jeszcze nigdy czegoś takiego nie słyszałem!!!
11.12.13.14.15. umiem regulować sprzęgło!!!

to moje ABC!!!

ktoś ma jeszcze jakieś propozycje???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 19:01, 10 Lis 2009    Temat postu:

Widzę, że szkoda zarówno mojego jak i Twojego czasu. Jeżeli wszystko wiesz nie widzę powodu abyś pisał posty i tworzył tematy w tym dziale, nie mam pojęcia jaką masz wiedzę na temat tego motoroweru, jednak uważam, że wypisanie wszystkiego od podstaw jest fundamentem dalszej rozmowy... a ja jak widać jestem za głupi aby rozwiązać problem i wypisałem w kilku punktach całą moją wiedzę... Tym razem nie Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojta1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chybie

PostWysłany: Śro 13:41, 11 Lis 2009    Temat postu:

Bardzo mocno przepraszam za ten bład. Pomyliły mi się sprzęgła(wsk z jawka) Embarassed Laughing a w dodatku ja jeszcze wczoraj na % byłem. Najlepiej niech ktoś usunie ten post zanim kogoś zacznie wprowadzać w błąd. Taka gafa, aż sie sam z siebie śmieję Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 18:02, 11 Lis 2009    Temat postu:

No to swój też usunąłem... myśl dalej... Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Czw 12:08, 12 Lis 2009    Temat postu:

pks100 nie będę się z tobą kłócił bo i tak ci nic nie zrobię przez ten internet!
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł??? może wymiana kosza sprzęgłowego coś da???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Czw 14:11, 12 Lis 2009    Temat postu:

ginalski napisał:



3. zamiast sprężyny dałem dętke od rowera, zamiast podkładki ciasto na pierogi, a zamiast zabezpieczenia sznurówkę.
4. pisałem, że nieodkręcałem
5. właśnie go docieram bez oleju!!!
6. nad tym też myślałem i chyba muszę wymienić...
7. dlatego właśnie się wymienia popychac
8. przykleiłem na plastelinie
9. zamiast linki mam sznurek
10. po co???? co to da???? jeszcze nigdy czegoś takiego nie słyszałem!!!
11.12.13.14.15. umiem regulować sprzęgło!!!


Hehe ale ironia, a forum powstało po to aby pomagać sobie na wzajem a nie przekomarzać się. Jeśli się wszystko wie to po co zakładać nowy temat?
Sorry za OT, po prostu denerwuje mnie takie przekomarzanie się, że ja wiem lepiej jak kolega pisze wszystko ładnie i czytelnie i do tego ma rację.

A co do tematu zrób to co napisał pks i będzie po problemie, a jakby sprzęgło nie odbijało to nasmaruj swój "sznurek" olejem lub wymień linkę, jak takiś wszechwiedzący to powinieneś wiedzieć jak naprawić proste sprzęgło. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Czw 15:00, 12 Lis 2009    Temat postu:

co za debil powiedział wam obu, że ja wszystko wiem???do was ku*wa nie dociera!!!
jakbym wiedział wszystko to to po jaką pizd* bym pisał na tym forum??? takie ku*wa jest proste??? to napisz co mam zrobić jak mądrością grzeszysz jak jesteś taki cwaniak!!!
mój kumpel też to ma i też czeka na odpowiedz!!!
powie mi ktoś normalny w 100% (nie żadne wróżki, ani goście którzy odbierają sygnał od kosmitów) co mam z tym problemem zrobić???pisze któryś raz z kolei że oczekuje pomocy!!! jak masz ku*wa pisać, że jestem debilem i mam dwie lewe ręce to nie pisz!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ginalski dnia Czw 15:02, 12 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 15:18, 12 Lis 2009    Temat postu:

ginalski napisał:
JAK JEST WYKRĘCONA ŚRUBKA TO SPRZĘGŁA NIEMA I NIE ŚLIZGA, ALE JAK TYLKO TROCHĘ WKRĘCĘ TO SPRZĘGŁO SIĘ POLEPSZA, ALE TEŻ ZACZYNA ŚLIZGAĆ! WĄTPIĘ, ŻE TO DEKIEL.


To znowu się zapytam(ostatnia próba)... Wiesz jak działa sprzęgło? Między tymi dwiema tarczami ciernymi na koszu jest taka metalowa przekładka, do tego dochodzi popychacz składający się z: długi pręt->kulka->krótki pręt. Jak to działa, moment obrotowy jest przekazywany z silnika(wału) poprzez łańcuch na zęby tarcz ciernych, gdy te są dociskane przez sprężyny metalowa tarcza w środku przekazuje moment na kosz a ten do skrzyni biegów i mamy napęd na koło. W momencie naciskania sprzęgła(klamki) linka naciąga się powodując przesunięcie dźwigni, ta poprzez śrubę regulacyjną naciska na cały komplet popychaczy, które "wyciskają" "docisk" tarcz, powodując, że tarcze obracają się swobodnie a przekładka w środku nie przenosi momentu, następuje wysprzęglanie. Analizując Twoją wypowiedź:

Cytat:
JAK JEST WYKRĘCONA ŚRUBKA TO SPRZĘGŁA NIEMA I NIE ŚLIZGA


Logiczne, gdy nie ma śruby regulacyjnej dźwignia nawet po całkowitym ściśnieciu nie reaguje na popychacz, więc sprzęgło jest w położeniu neutralnym, nie da się go wysprzęglić, więc nie może "ślizgać" tzn. rozłączać skrzyni i silnika.

Cytat:
ALE JAK TYLKO TROCHĘ WKRĘCĘ TO SPRZĘGŁO SIĘ POLEPSZA, ALE TEŻ ZACZYNA ŚLIZGAĆ!


Też logiczne, sprzęgło zaczyna się pojawiać, po za dalekim dokręceniu śruby sprzęgło zaczyna bez dźwigni wysprzęglać się samo więc "ślizga". Co może być przyczyną? Jeżeli od razu po leciutkimwkręceniu śruby od razy wysprzęgla winą jest za długi popychacz(np. 2 krótkie elementy, za długi długi element, za dużo kulek itd., zły docisk lub zła śruba regulacyjna). Są też inne powody, które chciałem ustalić na podstawie punktu, niestety nie dałej mi dojść do głosu... przykre...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ginalski
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: chmielnik (przedmieścia rzeszowa)

PostWysłany: Czw 16:06, 12 Lis 2009    Temat postu:

sorry ale jak wam nie mówić wy dalej swoje!ja mam dwie rzeczy na raz: BRAK SPRZĘGŁA I ŚLIZGANIE SPRZĘGŁA!!!
masz pomysł, napisz!!! nie masz pomysłu, nie pisz!!!


nie będę już komentował waszego zachowania bo nie mam po co!
pisz z sensem i na temat, a nie wszystko co wiesz i nie na temat!
Domyśliłem się że jesteś bardzo mądry, to widać jak piszesz!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ginalski dnia Czw 16:10, 12 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin