Sprzęgło

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matte96
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:49, 06 Lis 2009    Temat postu: Sprzęgło

Jak mi się silnik zagrzeje to jak wbijam bieg i jedzie mi na sprzęgle a jak jest zimny to tak nie jest. Co się dzieje? Z góry dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrcrow
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 13:52, 06 Lis 2009    Temat postu:

tarcze sprzeglowe masz padniete albo to cos innego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rumcajs_93
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koźle

PostWysłany: Pią 13:53, 06 Lis 2009    Temat postu:

Spróbuj wyregulować sprzęgło na ciepłym silniku dokręć troszkę tą śrubkę ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 14:21, 06 Lis 2009    Temat postu:

Należy dokręcić śrubkę regulacji sprzęgła, która znajduje się po prawej stronie silnika(z nakrętką kontrującą), jeżeli jest wkręcona na 100% należy zdjąć cały dekiel i wsadźić w miejsce śruby dodatkową kulkę(np. z łożyska w rowerze). Ostatnim etapem jest regeneracje tarcz lub ich wymiana na nowe. W pierwszym przypadku skrzynię należy zalać nowym olejem, syntetykiem lub pólsyntetykiem. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Pią 16:35, 06 Lis 2009    Temat postu:

już wiem czego mi brakowało jak Ciebie nie bylo pks100 ano tego, że zawsze mnie uprzedzasz w odpisaniu na post Very Happy a zazwyczaj mamy do powiedzenia to samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LoKo994
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Oborniki WLKP

PostWysłany: Pią 16:46, 06 Lis 2009    Temat postu:

Dokładnie to na 90% tarcze. Wiem bo miałem dokładnie tak samo Very Happy
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:51, 06 Lis 2009    Temat postu:

Wymien tarcze... To napewno, tez mialem podobna sytuacje ale u mnie pomoglo dokladne wyregulowanie sprzegla (spedzilem na tym pol godziny i problem sie rozwiazal).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 22:42, 06 Lis 2009    Temat postu:

No profi bywa, ale miło widzieć stare twarze Wink Co do usterki no tak, tarcze tarcze, ale po co 15zł wydawać jak można jeździć jeszcze parę kilometrów na oryginałach? Pozdro Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matte96
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:42, 09 Lis 2009    Temat postu:

A ta śrubka ma być wkręcona czy nakrętka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 18:45, 09 Lis 2009    Temat postu:

Matte96 napisał:
A ta śrubka ma być wkręcona czy nakrętka?

Robisz tak, odkręcasz nakrętkę(luzujesz), śrubokrętem bądź imbusem wkręcasz śrubę i nadal trzymając srubokręt dokręcasz nakrętkę. Koniec! Pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Pon 19:00, 09 Lis 2009    Temat postu:

mi się wydaje że on ma już nowe tarcze sprzęgłowe ja jak robiłem mały remoncik latem to też mam nowe tarczki sprzęgłowe a jak wszystkim wiadomo nowe części takie jak tłok i tarczki sprzęgłowe puchną i po rozgrzaniu sprzęgło nie łapie a jak je wyregulujesz dobrze na ciepłym silniku to na zimnym nie odpalisz ponieważ sprzęgło się ślizga ja np jak jeździłem to przyśpieszałem na sprzęgle i przestało się tak dziać Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 13:10, 10 Lis 2009    Temat postu:

krzysiek025 napisał:
mi się wydaje że on ma już nowe tarcze sprzęgłowe ja jak robiłem mały remoncik latem to też mam nowe tarczki sprzęgłowe a jak wszystkim wiadomo nowe części takie jak tłok i tarczki sprzęgłowe puchną i po rozgrzaniu sprzęgło nie łapie a jak je wyregulujesz dobrze na ciepłym silniku to na zimnym nie odpalisz ponieważ sprzęgło się ślizga ja np jak jeździłem to przyśpieszałem na sprzęgle i przestało się tak dziać Pozdrawiam


Heh, owszem. Tłok którego temperatura czasem dochodzi do 300 stopni owszem puchnie jednak tarcze sprzęgłowe... nie! Przynajmniej w nie odczuwalnym stopniu, są chłodzone olejem... i to właśnie on wpływa na ich działanie. Przy zimnym silniku tarcze są suche więc lepiej zasprzęglają i nie dochodzi łatwo do wysprzęglania. Łatwo wtedy dochodzi do ich "ślizgania się", natomiast na ciepłym jest odwrotnie. Dlatego ważne jest, aby wymieniać olej regularnie. Co do puchnięcie, "puchnie" każdy element niezależnie czy jest nowy czy nie... Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matte96
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:46, 25 Mar 2010    Temat postu:

temat zamknięty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin