Przerwa miedzy tłokiem a tulejką cylindra.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martin_98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Wto 20:20, 08 Kwi 2008    Temat postu: Przerwa miedzy tłokiem a tulejką cylindra.

Witam wszystkich,
mam do was pytanie otóż odkręciłem głowice i zauważyłem, żę tłok na dole ma większą przerwę niż na górze zresztą to widać na zdjęciu. Głowice zdjąłem bo coś dzwoniło w silniku.
Chodzi mi o to czy ta przerwa odbije sie na mocy ? Silnik ma od nowości nie całe 3000km.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez martin_98 dnia Wto 20:36, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Wto 20:29, 08 Kwi 2008    Temat postu:

Hmm..ale jakie masz do nas pytanie? Razz

Edit:

Wg mnie taka przerwa jest juz szkodliwa; Oczywiscie pierscienie troche uratuja sytuacje - uszczelnia (jesli mozna sie tu posluzyc takim okresleniem); ale z utrata (cennej Very Happy ) kompresji musisz sie liczyc.
Pod uwage bierzemy nastepujace uszkodzenia:
- tloka
-cylindra (zjawisko owalnosci)
-tuleji + sworznia (na bank)

Co zrobic? Hmm..najlepiej zdemontuj cylinderek i jesli masz dostep, to srednicowka "przebadaj" go w kilku miejscach. Mysle, ze konieczny bedzie szlif cylindra.
Do kupienia napewno masz tlok, pierscionki, tuleje/lozysko slizgowe oraz sworzen.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Wto 20:45, 08 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martin_98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Śro 8:05, 09 Kwi 2008    Temat postu:

Włożyłem do cylindra sam pierścień cylek jest w porządku jednak przerwa na zamku w pierścieniu wynosi ok. 1mm. Ile powinien wynosić luz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 9:08, 09 Kwi 2008    Temat postu:

Luz na zamku jest za duży. Dokładnej wartości dla Jawki nie pamiętam, ale np dla Jawy TS350 maksymalny luz to 0,8mm; minimalny 0,3mm. Podejrzewam, że w Jawce będzie podobnie.

Co do luzów tłok-cylinder. Nie każdy wie, że tłok nie jest i nie powinien być okrągły tylko lekko owalny. I stąd mogą wynikać różne wielkości szczelin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 14:02, 09 Kwi 2008    Temat postu:

moje zdanie jest takie że powinieneś oddać ten cylinder do szlifu Wink i nowy tłok kupić Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martin_98
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Śro 17:45, 09 Kwi 2008    Temat postu:

Gdzie do szlifu skoro silnik nawet progu nie ma wyczuwalnego. Wymieniłem pierścienie i tłok na 3 pierścieniowy bo miałem 2 i jest git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin