Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
problem ze skrzynia i wałęm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeloo
Nowy
Nowy



Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:15, 15 Maj 2014    Temat postu: problem ze skrzynia i wałęm

Witam mój problem polega na tym ze nie nie działaRazz
Na początku chciałbym poprosić o nie pisanie postów typu ze jak sie nie ma o czymś pojęcia to się za to brać nie trzeba- chciałem sobie spróbować i nadal chce a żaden mechanik mnie nie interesuje.

Otoz robie remont silniki mojej jawy 50 mustang.
I teraz tak: po wymianie łożysk simeringow i tulejki zamkniętej, po złożeniu skrzyni (na 100000% jest złożona dobrze - składałem juz u kolegi i tam wszystko gra) i skręceniu karterów nie mogę przekręcić skrzynia ani wałem. Dopiero kluczem jak przekręcę zębatkę zdawcza to mogę ruszyć ale tylko trochę i sie blokuje (olej zalany).

Jak była wsadzona tylko cześć wałka głównego i przykręcona zębatka zdawcza na rozebranym rzecz jasna silniku to tez ciężko mi to chodziło- ręką nie dałem rady kręcić bo się ślizgałem, kluczem tak ale czułem opór którego nie powinno być.
Zaznaczam, ze łożysko na pusto chodzi leciutko.

Sprawdzałem i łożysko są dociśnięte do segerow.
Czy to możliwe ze sa za szerokie?!!

A karety sa skladanie tylko na sylikon bez uszczelki.


Kolejny problem to popychacz sprzegla mi sie nie miesci. Nie moge załozyc prawego dekla...


Sam wał jak nie jest połączony ze skrzynia ( za pomocą sprzęgła) tez chodzi ciężko.

Biegi wchodza tak ze niby wskakuje do gory na jedynke ale jak wezme nacisne na zminae i powienine byc luz to go nie ma.


Na poczaktu myslalem ze to dlatego ze na sucho ale raczej nie. O kopniaku nie wspomnę bo tez sie bloku a nie będę kopal na sile żeby nie połamać trybów.

A zapomniałbym- została mi taka trójkątna w miarę gruba na jakiś 1mm blaszka z otworem na śrubę- czy to aby nie idzie na gorze miedzy kartery na tych wystających wypustkach?Razz


Panowie skręciłem to tak samo jak u kolegi i u mnie lipa- tam mogłęm jednym palcem kręcić wszystkim.

Wał mam nowy jbc pomierzony z oryginałem


łozyska dzieki UMIEJETNEMU wbijaniu młotkiem sa ok i u kolegi tez byly.


Czemu to tak ciężko chodzi i czemu popychacz się nie mieści?!

Już mi ręce opadają a za dużo kasy wydałem żeby odpuszczenie




Jeśli to może być wina za szerokich łożysk to prosiłbym o wymiary bo stare wywaliłem:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 6:06, 16 Maj 2014    Temat postu:

Opcje są 2. Albo coś źle złożyłeś, albo 1mm robi wielką różnicę, pisałeś że nie dałeś uszczelki między kartery (tylko silikon) a uszczelka powinna mieć od 0,5-1mm grubości (do tego ew silikon) to już ten 1mm będzie różnicy (możliwe że kartery są po prostu za mocno ściśnięte) spróbuj poluzować wszystkie śruby skręcające kartery powinno pomóc. A jak nie pomoże to na bank coś źle złożyłeś. By mieć pewność że wszystko jest ok, polecam poradniki z działu tutorial.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 20:53, 18 Maj 2014    Temat postu:

Na przekór będę pisał że jak nie masz pojęcia co robisz to nie rób!!! Uszczelka musi być, nie po to żeby nie ciekło tylko po to żeby zdystansować wałki skrzyni biegów i wał korbowy. To się liczy i dystansuje jak trzeba. Tulejki skrzyni i na korbowodzie się rozwierca za pomocą rozwiertaków stałych i odpowiednich przyrządów takich jak choćby płyta wiertnicza, masz takie narzędzia i przyrządy? To że złożyłeś silnik kolegi i chodzi to nie znaczy ze zrobiłeś to dobrze, te konstrukcje są idiotoodporne ale jestem ciekaw czy za 5 000km ten silnik nadal będzie chodził i nie będzie zużyty... Chcesz robić, to rób ale najpierw się do tego przygotuj bo robienie na odpierdol i nieprofesjonalnie prowadzi tylko do zniszczenia oryginalnych elementów których na rynku jest już coraz mniej!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin