Problem z zabytkiem

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba1239
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:23, 10 Lis 2008    Temat postu: Problem z zabytkiem

Witam wszystkich mam problem ze swoja jawka z 1974 roku . Jawke kopiłem od starszego pana który jeździł nią na ryby , była nieźle wyszykowana jej V-max wynosił 75 km/h na 12 zębatce Laughing . od pewnego czasu mam z nia same problemy podczas jazdy szybko sie grzała Sad nieraz nie było iskry wiec wymieniłem kondensator chodziła od szczała a teraz zamiast ciągnąc paliwo do cylindra to wypycha w filtr nie wiem co jest czyż by to był zimering na wale ?? A i mam jeszcze prośbę jak można zwiększyć V-max do 90 km/h bo chce pokazać ze bierze sima s60 . Prosze o odpowiedz !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 9:48, 10 Lis 2008    Temat postu:

Z jawką jest jak z psem , jak zmieni właściciela to zdycha Wink

90 jawką ? Wydaje mi się z całym szacunkiem że zapewne nie masz takich możliwości i umiejętności żeby ona szła 90 Smile
No i oczywiście kosztuje to nie mało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 9:48, 10 Lis 2008    Temat postu:

Przede wszystkim witam i na wstępie upominam, że takich tematów było tysiące.

Jeśli chodzi o "wypychanie" paliwa, to faktycznie może to być simmering. Jeśli dodatkowo strzela z tłumika na pełnym gazie, to jesteś prawie pewny, że trzeba wymienić uszczelnienia.

Ad zwiększania Vmax'a - 90km/h nie osiągniesz z racji choćby kiepskiej stabilności jawki, jak i tego, że silnik nie wytrzyma takich obrotów. Musiałbyś dorobić 4 bieg, bądź wsadzić garczek 70ccm, sportowe łożyska na wale, membranę, gaźnik Dellorto ~19 i zębatka 14


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba1239
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:31, 10 Lis 2008    Temat postu:

wo gule nie odpala z gazika cieknie ciurkiem a świeca sucha ma iskrę i wo gule zamisat ciągnąc do cyla wypycha w druga strone / A co do tego to zorbie ze jawka wyciągnie 90 km/h jawke mam juz 10 lat dostałem ja od brata / na początku przy kupnie wyciągała 80
ale teraz jest juz mocno dotarta . W planie mam zamiar dołożyć 1 pierścień na tłok 4 pierścienie wyszlifować dolot do cyla i sprowadzic cylinder 70 z Czech


a no właśnie co do skrzyni 4 idzie gdzies dostac takie cacko bo chciałem robic sam ale nie mam dostępu do takich maszyn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba1239 dnia Pon 10:39, 10 Lis 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 10:39, 10 Lis 2008    Temat postu:

Z tego co wiem niektórzy przeszczepiali tryb z cz 175 ?
Ale nie jestem pewien Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba1239
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:42, 10 Lis 2008    Temat postu:

mam cz 175 tylko czy da rade ??? może ktoś wie czy w Polsce idzie dostać cyl 70 cc ??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba1239 dnia Pon 10:42, 10 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 10:50, 10 Lis 2008    Temat postu:

W polce nie .. musiałbyś do czech jechać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba1239
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:21, 10 Lis 2008    Temat postu:

hah taka jazda jest kosztowna wiec nie bede 70 wkładał ale 4 pierścienie na tłok i szlif na 60 . / A jest możliwość ze mi gaźnik siadł i nie daje paliwo do cyla tylko wypycha w druga stronę ??? bo jak tak to wymienię gaznik bo mam skrzynek części od tego dziadka niektóre jeszcze od nowości nie odpakowywane i wszystko z Czech nie jakieś tam podroby

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 12:10, 10 Lis 2008    Temat postu:

Jesteś kolego strasznie roztrzepany.

1) Jeżeli zależy Ci na zmniejszeniu osiągów, to dorób ten 4 pierścień. Wysilonym silnikom nie dodaje się pierścieni, tylko zmniejsza ich ilość i ciaśniej pasuje tłok.
2)
Cytat:
wo gule nie odpala z gazika cieknie ciurkiem a świeca sucha ma iskrę
Dysze czyste? Wlej troche benzyny do cylindra strzykawką i spróbuj zapalić. Jak zapali i po chwili zgaśnie, to masz coś z gaźnikiem. Jeśli świeca jest sucha, to nie jest to simmering od strony sprzęgła, zatem możesz zaglądnąć do zapłonu czy gdzieś tam nie jest zafajdane benzyną- jeśli jest, to simmer do wymiany. Przy awarii tego elementu od strony zapłonu nie wytworzą się takie warunki, żeby benzyna z gaźnika się cofała.

3) Nawet jak sprowadzisz 70tkę z Czech, to gówno Ci to da bez wydehu, membrany i gaźnika. Swoją drogą korba padnie szybciej niż zdążysz się nacieszyć dobrym silnikiem. Musisz założyć wzmocnioną + SKF'y na wał. Proponuję też wywalić cewki świetlne jeśli sprzęt ma być typowo 'torowy" Laughing

4)
Cytat:
A jest możliwość ze mi gaźnik siadł i nie daje paliwo do cyla
Gaźnik nie jest z gliny, on się nie może rozpieprzyc! Nie wymieniaj od razu na nowy, bo to jest bądź co bądź brak kultury technicznej. W gaźniku moga się zatkać dysze, kanały, zawiesić pływak, czy iglica. Wyczyść go dokładnie i sprawdź wszystkie uszczelki na dolocie, a także pod cylindrem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba1239
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:31, 10 Lis 2008    Temat postu:

ogar 200 ma 2 pierścienie na tłoku i jest słabszy od jawki a jawka ma 3 i jest mocniejsza fachowiec mi doradził ze jak dołożę pierścień biedzie miał więcej mocy a za tym wiąże sie większa prędkość

A co do gaźnika to jest do wywalenia mówię ci zeee cieknie z niego wszędzie dysze sa czyste a gaźnik był czyszczony

a tłumik to ja juz mam sportowy oryginalny Bo to jest Jawa Sport z 1974 roku nie ma wydechu tak zwanego "Cygaretka" tylko sportowy co daje niezły dźwięk ja na jawke


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:16, 10 Lis 2008    Temat postu:

xD Pogratuluj temu fachowcowi i powiedz mu, żeby lepiej sobie postukał pare razy porządnie w głowę.. Po pierwsze Ogar nie ma 2 pierścieni oryginalnie, tylko czeskie tłoki. Moc jest TA SAMA, tylko troche lepiej się wkręca na 2 pierścieniach. 4 pierścienie dadzą dużo większe tarcie przy tej samej mocy= spadek mocy i to wyraźny

W silnikach benzynowych, tymbardziej chłodzonych powietrzem, nie stosuje się jak największej ilości pierścieni, tylko jak najmniejszą. 4-5 pierścieni miały co najwyżej stare diesle i silniki o dużym skoku tłoka. W jawce się to NIE SPRAWDZI

Pozatym wytłumacz mi jak dodatkowym pierścieniem zwiększysz pojemność? Pomijam, że ten pierścien się nigdzie nie zmieści, albo będzie haczył o kanały

Cytat:
a tłumik to ja juz mam sportowy oryginalny Bo to jest Jawa Sport
hahahahaha Very Happy On jest sportowy, jak ze mnie baletnica. Pozatym tłumik typu cygaro jest lepszy od późniejszego. Mi chodziło o komorę dyfuzyjną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:50, 10 Lis 2008    Temat postu:

Mi również nie podoba się ten pomysł z tym 4-pierścieniowym tłokiem-kompresja mniej więcej ta sama, większe tarcie i opory. Dorobienie 4-tego biegu wiąże się z gruntowną i kosztowną modernizacją tak więc nie warto się w to bawić. Lepiej dać zębatkę 14.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba1239
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:45, 10 Lis 2008    Temat postu:

Jawaka już chodzi ;D 15 minut roboty wywaliłem ten gaźnik i wsadziłem nówkę i śmiga maszyna tamte gazik sie rozwalił całkowicie Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Nie opłaca mi sie tuning tego motoru nie będę zadowolony z osiągów a zabytku sie nie przerabia "Co oryginał to oryginał " Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Nie bawię sie już z jawką bo będę na wiosnę kupował Simson w którego wsadzę około 1000 zł , Będzie przerobiony od podstaw na s70 Osiągi będą itd. Laughing Laughing Laughing Laughing

dzięki za rady ale ja wiem lepiej co dolega mojemu dziadkowi Very Happy Pozdro !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 17:53, 10 Lis 2008    Temat postu:

No ok, tylko Ty wiesz jak 4 pierścien zwiększa pojemność. Zamykam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin