Problem z ogarem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aleks157
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:01, 13 Mar 2010    Temat postu: Problem z ogarem

Witam was panowie.
Dzisiaj mam taki problem, a mianowicie:
Odpalam normalnie ogara 200 wrzucam jedynkę puszczam powoli sprzęgło i utrzymuje dość wysokie obroty a on prawie gaśnie dalej jedzie ale strasznie ciężko go rozpędzić prawie się nie da i przy tym wcale nie ma mocy bo jak usiedliśmy w 2 to zgasł. I strasznie się "trzęsie". Czy mogą być tutaj winne pierścienie???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomal199412
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 7:10, 14 Mar 2010    Temat postu:

Jeżeli pierścienie byłyby pękniete to twój ogar traciłby kompresję i kopcił na niebiesko. Ja proponuję przeczyścić dysze gaźnika i wyregulować obroty. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziomal199412 dnia Nie 7:11, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie 11:48, 14 Mar 2010    Temat postu:

Sprawdz tez wezyk i kranik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojta1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chybie

PostWysłany: Nie 15:29, 14 Mar 2010    Temat postu:

Albo masz już wysłużony cylinder albo opóźniony zapłon, co do trzęsienia sprawdź silnik czy jest dobrze dokręcony do ramy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 17:08, 14 Mar 2010    Temat postu:

Powiedz coś więcej, wygląda na sprawy związane z kompresją... trzęsienie może być spowodowane niewyważonym wałem lub niedokręconym silnikiem, chyba, że trzęsie się tylko podczas jazdy... Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleks157
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:12, 14 Mar 2010    Temat postu:

Mi się wydaje że pierścienie są wysłużone i tłok po prostu się "trzęsie" w cylindrze. Bo one chyba z 15 lat nie były wymieniane Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 21:40, 14 Mar 2010    Temat postu:

Hehe, niemożliwe, luzy na wale... No to czeka Cię kapitalka silnika, widzę, że nie był grzebany, daj to do roboty jakiemuś fachowcowi miłośnikowi takich maszyn jak ja lu mechanikowi, który obieca, że nie odwali fuchy... szkoda takiej maszyny niszczyć Wink Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleks157
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:25, 14 Mar 2010    Temat postu:

A jak można sprawdzić te luzy? Pokombinuję jeszcze z gaźnikiem i z dokręceniem do ramy bo to może naprawdę to i wymienię kolanko wydechowe bo strasznie "ryczy" Wink
Bo wał był niedawno wyważany może jakieś 2 lata temu i od tamtej pory nikt na nim nie jeździł. No i skąd ten brak mocy??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aleks157 dnia Nie 22:59, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 12:59, 15 Mar 2010    Temat postu:

Brak mocy może wynikać z wielu osobnych problemów. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Pon 16:32, 15 Mar 2010    Temat postu:

kombinuj kombinuj ale te trzęsienie to na pewno nie od luzów na wale jeżeli jest luz na wale to da się tylko dostrzec lekkie pukanie ale nie trzęsienie silnika Razz żeby sprawdzić luzy to zdejmujesz cylinder i tłok następnie ruszasz korbowodem jeżeli poruszasz na boki silnika to taki lekki luz może być ale jeżeli będzie luz góra dół to trzeba wał dać do regeneracji............
jeżeli zdejmiesz ten cylinder i okaże się że jest ten luz i będą zużyte pierścienie i cylinder porysowany to to mogło być powodem braku mocy.....
sprawdź to jeżeli te elementy będą w dobrym stanie to będziemy kombinować dalej Wink
teraz co do trzęsienia może źle to opisałeś może to dźwięk jak by coś omykało??
jeżeli tak to może to być spowodowane przeskakującym łańcuszkiem sprzęgłowym i dla tego brak mocy lub może też bieg momentalnie wskakiwać i wyskakiwać i wtedy można oddnieść wrażenie jak by trzęsło więc sprawdź te żeczy Wink PZDR


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 16:55, 15 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
kombinuj kombinuj ale te trzęsienie to na pewno nie od luzów na wale jeżeli jest luz na wale to da się tylko dostrzec lekkie pukanie ale nie trzęsienie silnika


Haha, teraz to mnie troszkę rozśmieszyłeś Wink Tak się składa, że wyważenie wału to główny powód i źródło wibracji w silniku,w każdym silniku!! Kiedyś popronuje Ci przejchać się motocyklem z źle wywarzonym korbowodem i co za tym idzie wałem, "trzęsienie" będzie tak mocne, że będziesz miał kłopoty z utrzymaniem kierownicy na wyższych obrotach... luzy to luzy, silnik jest na nie podatny i łatwo się rozstraja... Co do problemu, ja zacząłbym od generalki, a jeżeli chce się naprawić to od regulacji i podstawowych czynności obsługowcyh(kłania się dział tutorial). Potem należałoby się zająć silnikiem właściwym, ale to potem... Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleks157
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:37, 15 Mar 2010    Temat postu:

Jedno już wiem na pewno że są luzy dzisiaj zdjąłem cylinder i sprawdziłem to tak może około 1,5 cm w każda stronę "lata".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 14:22, 16 Mar 2010    Temat postu:

To już wystarczająco Wink Czeka Cię generalka. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin