Problem z odpaleniem

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ufik666
Nowy
Nowy



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:47, 06 Lut 2010    Temat postu: Problem z odpaleniem

Witam jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość , przejdę do tematu
próbuję odpalić go kopiąc ale gdy kopie czuje jak by brak oporu silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 15:56, 06 Lut 2010    Temat postu:

Pękły pierścienie, lub się głowica odkręciła/rozszczelniła. Powiedz więcej konkretów..pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 16:01, 06 Lut 2010    Temat postu:

Może Ci się już półksiężyc obrobił i w ogóle nie zazębia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Sob 16:02, 06 Lut 2010    Temat postu:

a słychać jak tłok chodzi w cylindrze jeśli nie to sprzęgło ci się ślizga a jeśli tłok chodzi to słaba kompresja musisz ściągnąć cylinder i zobaczyć albo głowica luźna zobacz a na popych jest to samo ??? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ufik666
Nowy
Nowy



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:15, 06 Lut 2010    Temat postu:

krzysiek025 napisał:
a słychać jak tłok chodzi w cylindrze jeśli nie to sprzęgło ci się ślizga a jeśli tłok chodzi to słaba kompresja musisz ściągnąć cylinder i zobaczyć albo głowica luźna zobacz a na popych jest to samo ??? Pozdrawiam


Więcej nie umiem powiedzieć bo nie znam się na motorach ogara mam od tygodnia dostałem od dziadka i on coś wspominał o sprzęgle ale to takie objawy by były ? ze jak chcę odpalić bo nie wyczuwam oporu silnika i jest taki dźwięk jak samochodu na baterie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Sob 17:33, 06 Lut 2010    Temat postu:

więc najszybszy sposób na sprawdzenie czy sprzegło jest winne to weź ściągnij prawą pokrywę silnika(od strony zapłonu załóż starter i kopnij w starter i jeśli usłyszysz to samo to najwidoczniej będą tarczki sprzęgłowe do wymiany albo wystarczy sprzęgło wyregulować Pozdro

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiek025 dnia Sob 17:34, 06 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 17:53, 06 Lut 2010    Temat postu:

krzysiek025 napisał:
więc najszybszy sposób na sprawdzenie czy sprzegło jest winne to weź ściągnij prawą pokrywę silnika(od strony zapłonu załóż starter i kopnij w starter i jeśli usłyszysz to samo to najwidoczniej będą tarczki sprzęgłowe do wymiany albo wystarczy sprzęgło wyregulować Pozdro


Jak odkręca się prawy dekiel(takie 3 duże śruby) nie trzeba ściągać kopki, poza tym jak kopka wtedy nadal się będzie ślizgać wyklucza to kwestię nieodpowiedniej regulacji. Podstawowe problemy, które tłumaczą problem zawarty w tym temacie to kwestia półksiężyca, sprzęgła i właściwego silnika, biorę pod uwagę, że silnik jest kompletny Wink . Pozstaram się po krótce omówić odpowiednie czynności diagnostyczne.

Najlepiej jest odkręcić lewy dekiel silnika, do tego celu należy spuścić olej taką dużą śrubą, chyba pod klucz 13, od spodu silnika i następnie odkręcić wszystkie śruby mocujące dekiel, plus duża śruba na nasadówkę nr 13. Delikatnie ściągnij dekiel(najlepiej położyć motor na drugi bok), ściągnij uszczelkę. Przed oczami powinieneś mieć dwa koła zębate, jedno(większe) dziwne, z sprężynami(to jest sprzęgło). Między nimi powinien być łańcuch. Teraz kopnij w kopkę i obserwuj co się dzieje, duże koło powinno się obracać i napędzać małe koło. Jeżeli tak jest możesz poskładać te części z powrotem, jeżeli coś się obraca w tym dużym kole należy doregulować sprzęgło śrubą regulacyjną lub zużyte są tarcze, jeżeli nic się nie dzieje masz rozwalony półksiężyć lub w ogóle go nie ma... To można łatwo sprawdzić, wystarczy na biegu popchnąć motor(na pych). Jeżeli będzie ten sam efekt kopka i półksiężyc jest ok. Jego wymiana jest kłopotliwa gdyż wymaga rozpołowienia silnika. Jeżeli tutaj jest wszystko ok, musisz odkręcić cylinder, ale za to zabierzemy się potem, najpierw zrób to Wink

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ufik666
Nowy
Nowy



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:36, 06 Lut 2010    Temat postu:

zrobię jak będzie ciepło dziś po prostu chciałem orientacyjnie zapytać , bo na lato przewiduję kompletny remont

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 16:43, 07 Lut 2010    Temat postu:

No to zamykam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin