prawy karter zslepka przebita wymiana lub naprawa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian656
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 12:33, 17 Paź 2010    Temat postu: prawy karter zslepka przebita wymiana lub naprawa

elo mam pytanko w prawym karteze od strony kopki jest taka zatyczka zaslepka miedziana czy cos takiego tu jest zdjecie na czerwono zaznaczone [link widoczny dla zalogowanych] mam to przebite na wylot idzie to wymienic jak tak to jak to z tamtad wyciagnac albo jak to naprawic i gdzie takie cos idzie kupic daje pochwały Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 12:41, 17 Paź 2010    Temat postu:

Najpierw to umyj, wymienia się na pewno tylko nie bardzo wiem czy taką zaślepkę dostaniesz czy będziesz musiał dorobić. I pewnie trzeba będzie ją na klej umocować żeby nie ciekła, jakiś hermetyk albo coś podobnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian656
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 13:06, 17 Paź 2010    Temat postu:

aha ale jak ktos cos wie jeszcze na ten temat to prosze o dalsze podpowiedzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qziok
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Nie 13:18, 17 Paź 2010    Temat postu:

Zalep poksyliną. nie przypominam sobie żeby to było do czegokolwiek potrzebne.
chyba że to jest panewka. wtedy musiałbyś taką dokupić
a jak masz przebite na wylot to nie powinno być problemów z wyciągnięciem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 22:29, 17 Paź 2010    Temat postu:

to jest potrzebne do tego żeby olej nie leciał, zalepić poxiliną też można jak najbardziej ale ja myślałem o bardziej "fachowym" rozwiązaniu. Czy wyciągnąć pójdzie? może nie być tak łatwo ale powinno iść za to zamontować od zewnątrz będzie jeszcze trudniej bo zasadniczo montuje się to przy rozpolowionym silniku... chyba jednak opcja z poxiliną będzie najlepsza Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Nie 23:17, 17 Paź 2010    Temat postu:

Jaka zaślepka co wy piszecie ! Przecież to jest tulejka zamknięta - w niej obraca się wałek pośredni... jeśli masz przebite to musisz wymienić, cena (na Agmocie) 5zł. Niby można zakleić ale jeśli masz przebite do środka to możliwe, że odłamki mosiądzu będą haczyły o wałek pośredni co może doprowadzić do jego zatarcia. Konsekwencji można się spodziewać. także polecam wymienić, cena elementu jest niska a będzie pewność, że wszystko będzie chodziło OK.

Co do tego jak wyciągnąć: tulejka i tak do wyrzucenia więc zrób tak: znajdź jakiś pręt o średnicy ścianek tulejki, może być śruba, wałek, cokolwiek co ma tą średnicę. Przykładasz ten wałek, pręt etc i wybijasz uderzając młotkiem. Tylko nie wal na chama z całej siły tylko powoli, żeby nie uszkodzić przypadkiem karteru.
Zakłada się podobnie, tylko można wcześniej podgrzać karter, wtedy tulejka łatwo wchodzi. Kładziesz tulejkę na otworze i wbijasz ją poprzez wałek pośredni. Wybijasz oczywiście od zewnętrznej strony karteru, wbijasz od wewnętrznej. Przed wbiciem sprawdź czy ów wałek będzie się w niej swobodnie obracał. Te tulejki z agmotu wymagają lekkiego przyszlifowania od wewnątrz.
Widzę, że silnik masz złożony, niestety do wymiany tulejki będziesz musiał go rozpołowić...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 15:08, 19 Paź 2010    Temat postu:

Sorry jeśli wprowadziłem w błąd, do montażu czy wymiany i tak najlepiej silnik rozebrać więc ryzyko wpadnięcia opiłków eliminuję. I ogólnie dawno tego nie oglądałem, myślałem, że jest tak samo jak w mojej SHL (tam jest tulejka i zaślepka).
A co do wymiany to tulejkę po montażu powinno się rozwiercić tak jak tą w korbowodzie i najlepiej nie ręką żaby zachować osiowość tylko na maszynie ale kto zwraca na to uwagę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 16:49, 19 Paź 2010    Temat postu:

moskit122 napisał:
Sorry jeśli wprowadziłem w błąd, do montażu czy wymiany i tak najlepiej silnik rozebrać więc ryzyko wpadnięcia opiłków eliminuję. I ogólnie dawno tego nie oglądałem, myślałem, że jest tak samo jak w mojej SHL (tam jest tulejka i zaślepka).
A co do wymiany to tulejkę po montażu powinno się rozwiercić tak jak tą w korbowodzie i najlepiej nie ręką żaby zachować osiowość tylko na maszynie ale kto zwraca na to uwagę Smile

można też użyć rozwiertaka ^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Damian656
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 17:50, 19 Paź 2010    Temat postu:

ja juz wszystko juz zrobilem a silnik mialem caly czs rozebrany temat zamkniety dalem juz pochwale kioledze AmaSoft

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 21:24, 19 Paź 2010    Temat postu:

holipa napisał:

można też użyć rozwiertaka ^


no o tym mowie, ale jak będziesz rozwiercał ręką to jest ryzyko, ze minimalnie os tulejki nie będzie prostopadle do karteru i może to nie ma za dużego znaczenia i wiekszość się tym nie przejmuje ale piszę jak należy robić poprawnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin