Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Nie 15:02, 28 Gru 2008 Temat postu: Po paru Km brakuje mocy |
|
|
Więc chodzi mi o to że jak ją odpale w pierwszych chwilach nie ma mocy to normalne bo nie jest rozgrzany później po 5 min ma taki power na moje oko z 3.5 konia przejade z jakieś 2 km na pełnym gazie to nie odczywam zmian tylko dopiero jak zwolnie i daje gaz to wtedy go coś muli bardzo powoli przyśpiesza co to może być przyczyną tego Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiek025 dnia Nie 15:05, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Tomek15
Wymiatacz

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 15:37, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
poprostu puchnie tłok...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Nie 15:54, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a to normalne że puchnie tłok kiedyś wymieniłem tłok i pierścienie na nowe dotarłem a czegoś takiego u mnie nie było więcej powiem ze jak sie rozgrzał to był mocny kolega sie na moim ogarku przejechał i powiedział ze mój ogar 200 jest taki sam mocny jak jego simek sr 50 a może tłok się już nadaje do wymany Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cieply-kc
Wymiatacz

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Nie 16:21, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tego nowego dziadostwa nawet po najlepszym dotarciu prędzej czy póżniej ci sie tak będzie robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jawka50
Bywalec

Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 17:37, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zobacz cewke i wymień tłok z pierścieniami miałem podobny problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 18:58, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie do końca jest to puchnięcie tłoka. Aby się przekonać, trzeba ściągnąć cylek i zobaczyć czy część tłoka nad pierścieniami ma jakieś wyświecenia (czy widać, że stykała się z cylindrem). Nie rozwiąże to jednak problemu, ja polecam zainwestować w tłok od simsona (może być nawet piston), jedyne co trzeba dorobić, to tulejkę korbowodu.
Btw masz podkładkę dystansową między cylkiem, a króćcem? Ma ona być dość gruba i wykonana z takiego specyficznego materiału (taki sprasowany papier). Jeśli masz tam tylko zwykłą uszczelkę papierową (cienką), to gaźnik się nagrzewa od cylindra, spada współczynnik napełniania cylindra i spada moc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Nie 19:01, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 21:29, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Z ta podkladka dystansowa to sluszna uwaga. Co do tloka to w 98% puchnie. Swiadczy o tym, ze bez rozgrzania nie ma mocy a pozniej ma. To prowadzi do nadmiernego scierania sie pierscienie i utraty mocy przy wyzszej temperaturze pracy. To nie powinno sie dziac lub powinno ale minimalnie. Swiadczy to o slabej jakosci tloka i materialow, z ktorych zostal zrobiony. Polecalbym zakupic czeski orginal lub inny. Z innymi tlokami mam przykre doswiadczenia ale moze podany przez macq bedzie mial prawidlowa wymiary lub zblizone. Mysle, ze moznaby mu zaufac lub sprawdzic wymiary wlasnorecznie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:59, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Simson ma minimalnie inne średnice tłoków (o ile możemy mówić o średnicy w przypadku baryłki lub stożka- nieważne), ma chyba nieco dłuższy płaszcz (trzeba podciąć), no i troche mniejszy sworzeń- radą na to jest tulejka. Później szlif i mamy świetny zestaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bocian
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: Śro 19:58, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Mam to samo gdy go otpale to mi wariuje gdy go rozgrzeje to wymiatam a gdy se pojeżdżę dłużej to mi zdycha. W moim przypadku chodzi o to, że gościu od którego kupiłem Jawkę źle ją dotarł dlatego dał mi drugi tłok, który będę wkrótce zakładał.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bocian dnia Śro 20:06, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 23:25, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To raczej nie wina dotarcia. Mozesz zawsze sprobowac rozgrzac tlok do wysokiej temperatury i zachartowac. To moze pomoc tylko pozniej trzeba dopasowac elementy, niektore moga niepasowac. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bocian
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: Śro 23:58, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Za jakiś czas będę rozbierał z Ojcem silnik on się na tym zna bo miał jawke więc się zobaczy. Jak narazie mam inne malutkie usterki do naprawienia i na części czekam, które zamówiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Czw 10:24, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ostatnio pogrzebałem w zapłonie Jest znowu mocna i nie traci mocy ostatnio testowałem jeździłem 3 godz cały czas z krótkimi przerwami i tylko jest jakaś słaba na niskich obrotach czy wy też tak macie Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10:51, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Hartowanie aluminium? Ciekawe :p
Wygrzewa się tłoki po to, by spuchły i wtedy się je pasuje do cylindra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 15:16, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
krzysiek025 napisał: | ostatnio pogrzebałem w zapłonie Jest znowu mocna i nie traci mocy ostatnio testowałem jeździłem 3 godz cały czas z krótkimi przerwami i tylko jest jakaś słaba na niskich obrotach czy wy też tak macie Pozdrawiam |
To w takim razie zle wyregulowales ten zaplon. Im bedzie nastepowal wczesniej bedzie sie go trudniej odpalalo ale za to grzeje sie mniej, bierze mniej paliwa, wchodzi na wyzsze obroty i w rezultacie ma wieksza moc. Przy takim ustawieniu sa problemy z niskimi obrotami. Jezeli zaplon jest za pozno wystepuje dokladne przeciwienstwo, ale kompresja jest w miare dobra. Dlatego ustawia sie silnik aby zaplon nastepowal tak posrodku. Teoretycznie jest to ok. 1,80mm przed GMP. Jak chcesz wieksza moc to 2,00mm lub ok. 1,50mm aby lepiej odpalac. Tak mialy silniki zablokowane.
macq sorry za przejezyczenie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krzysiek025
Wymiatacz

Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pią 7:49, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
to znaczy żę mam wersję odblokowaną tak ???? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|