Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
pierscienie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 13:57, 07 Gru 2010    Temat postu: pierscienie

witam.czy jak scisne pierscionek na tloku to on ma byc rowno z tlokiem bi kupilem dzis nowe i troche wychodza i nie wchodza do cylka.2 sprawa czy tlok z urwana nozka tzn kawaleczek po jeden stronie jest urwane to bedzie dzilal??.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:02, 07 Gru 2010    Temat postu:

Ja bym wymienił tłok na nowy znowu nie jest jakoś bardzo drogi 13zł.Posmaruj gładź cylindra olejem i ściśnij pierścienie na zamkach .W ten sposób powoli nasuwaj cyla.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 14:17, 07 Gru 2010    Temat postu:

13zl?/ ale ja mam 60cmm czyli 40 wiec drogi jest chyba ze 30zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Wto 14:51, 07 Gru 2010    Temat postu:

30 zł to drogi ? już bez przesady, co wy chcecie kupować ? Tłok zrobiony pilnikiem za 5 zł? To pewnie też by było za drogo... I nie masz cylindra 60 ccm tylko 55ccm. Jak ma urwaną nóżkę to go wymień koniecznie. I nie żałuj kasy, części są taniutkie. Jak byś miał motocykl (np Yamahę) to za 30 zł byś nie kupił nawet nóżki od tłoka. Jak ściskasz pierścień to on i tak będzie troche wychodził, taka jego rola.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: laskowice koło kluczborka

PostWysłany: Wto 15:45, 07 Gru 2010    Temat postu:

możesz jeździć na takim tłoku też mam 60ccm i przy rozkładaniu silnika przypadkowa uszkodziłem nóżkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:05, 07 Gru 2010    Temat postu:

U mnie tłok do 55 cm 15zł.Jest w miarę dobry i przede wszystkim nie puchnie. Ja oczywiście pisze o samym tłoku bez pierścieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 16:10, 07 Gru 2010    Temat postu:

wszystko zależy ile ukruszone i w którym miejscu, co do ściskania... na tłoku przede wszystkim mierzysz luz w szczelinie i na zamkach, po włożeniu w cylinder też sprawdzasz luz w zamku, co do wystawania poza tłok wszystko zależy z jakimi luzami to montujesz, dziwnie mi by to wyglądało gdybyś wkładał pierścienie ciasno a tłok z dużym luzem (bo tłok tez się mierzy w tulei).
Jeśli złożysz wszystko jak jest to pewnie będzie działać i tak, poza tym pewnie mikrometra pod ręką nie masz by wszystko dokładnie wymierzyć, Twoja decyzja co zrobisz, koszty duże nie są, gdybyś zabrał się za remont takiej na przykład SHL M11W na oryginalnych częściach to byś wiedział co znaczy drogo i jak długo trzeba szukać choćby chromowanego pierścienia ze starych zapasów...
jak znajdę chwilę czasu to postaram się wrzucić skany książki z instrukcjami napraw starych motocykli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 16:18, 07 Gru 2010    Temat postu:

Cytat:
na oryginalnych częściach to byś wiedział co znaczy drogo i jak długo trzeba szukać choćby chromowanego pierścienia ze starych zapasów...
jak znajdę chwilę czasu to postaram się wrzucić skany książki z instrukcjami napraw starych motocykli

Mogę zapodać serwisówkę do cagivy, dopiero będzie wiadomo co to znaczy drogo i dokładność. Sam tłok jest dostępny w granicach 180zł, do tego honowanie(100zł), lub nowy nicasil(900zł).
Zapodaj fotkę tego pękniętego tłoka oraz włóż pierścienie do tulei 'na sucho' czyli bez tłoka i zobacz, czy wgl one się mieszczą, bo może są za duże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 16:35, 07 Gru 2010    Temat postu:

plusminus napisał:
włóż pierścienie do tulei 'na sucho' czyli bez tłoka i zobacz, czy wgl one się mieszczą, bo może są za duże.

dokładnie tak, w przypadku zbyt małego luzu pierścienie należy spiłować w zamku, niestety nie dysponuje danymi jaki luz powinien być przy jawce ale to też jest ściśle określone
a co do cen to bez nicasilu, bo niestety w SHL takie powłoki nie były stosowane Smile, to reszta wyszła mi dość podobnie z tym że do Cagivy części kupić idzie bez problemu i właściwie od ręki a stare zapasy do polskich zabytków właściwie się kończą
a co do dokładności... mówimy tutaj tylko o naprawach które możemy sami zrobić, o starych sprzętach i o dokładności która jest dla nas osiągalna, nie ma co porównywać obecnych sprzętów przy których napraw głównych silnika (czopy wałów, panewki) właściwie się nie robi bo nikt nie daje gwarancji na taką naprawę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Wto 17:28, 07 Gru 2010    Temat postu:

Ja mam serwisówkę jawy. Jak ktoś chce foty to dawać mail.
Tam jest dokładnie opisane wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikioza
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gomunice

PostWysłany: Wto 19:15, 07 Gru 2010    Temat postu:

mikioza@tlen.pl
Zapodaj skany Smile

Zrób jakies fotki i dopiero mozna dalej dyskutowac na temat wymiany i dalszych czynnosci Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 14:00, 08 Gru 2010    Temat postu:

siema.daje fotke tloka z urwana nuzka pytalem sie kolegow i mowili ze bedzie chodzil wiec ja juz nie wiem:

http://yfrog.com/31tlok222j


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 14:28, 08 Gru 2010    Temat postu:

Jak jest takie pęknięcie to jeszcze ujdzie..
PS. Ty się zabierasz za remont silnika z linijką? No bez żartów.. Shocked Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 14:30, 08 Gru 2010    Temat postu:

he nie mialem przy sobie suwmiarki Very Happy ) u kolegi zostala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adi
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: laskowice koło kluczborka

PostWysłany: Śro 19:42, 08 Gru 2010    Temat postu:

Spokojnie poleci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin