Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ogar nie pali z kopniaka i przerywa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel126
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:02, 11 Sie 2013    Temat postu: Ogar nie pali z kopniaka i przerywa

Witam serdecznie, tak jak w temacie nie odpala z kopniaka i delikatnie przerywa pod czas jazdy (cylinder na dotarciu) także nie mogę przeciągać. Jak jade +/- 35km/h i zacznę przyspieszać to przestaje przerywać. Z popychu jak się go odpala to trzeba dać opór gaz i przepchać około 2-3 metrów żeby odpalił. W silniku oryginalne wszystkie części czeski (tłok, pierścienie, cylek po szlifie, wał używka ale bez luzów). Na wale łożyska FAG C3, uszczelniacze CORTECO.
Zapłon ustawiałem na swój rozum czyli tłok w GMP i cofnięty o +/- 2mm i w tym punkcie ustawiłem przerwę na przerywaczu 0.40mm. Przerwa na świecy 0.40mm (wkładałem inne świece i mozna powiedziec ze było to samo). Iglica na 2 ząbku od góry, pływakiem regulowałem i nic to nie dawało Sad. Proszę o pomoc juz dostałem kryzysu emocjonalnego nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje Sad. Przed załozeniem gaźnik był umyty nitrem, następnie benzyną ekstrakcyjną i przedmuchany sprężonym powietrzem. I żeby trzymał wolne obroty to muszę wkręcić śrubkę od obrotów do końca, gdzie przed remontem tak się nie działo. Przed remontem też bawiłem się troche blaszkąod pływaka przyznam, ale jak już pisałem to regulowałem pływak. Oleju do paliwa nalałem 35ml na litr, jak wykręcam swiece to jest czarna, lecz wątpię że przez to nie chce palić z kopa. (raz w zimę na litr nalałem na oko i myśle ze poleciało około 70ml i palił z kopa oczywiście to było przed remontem) Proszę jeszcze raz o pomoc bo bardzo ważne jest dla mnie palenie z kopniaka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Nie 10:06, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 11:46, 11 Sie 2013    Temat postu:

Źle ustawiony zapłon, nie czytałem wszystkiego ale to wiem na pewno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel126
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:02, 11 Sie 2013    Temat postu:

Zapłon ustawilem według tej instrukcji http://ogar200.pl/index.php?id=zaplon nic się nie poprawiło, dalej to samo, nie pali z kopa i przerywa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 13:19, 11 Sie 2013    Temat postu:

Wszystko fajnie, ładnie, pięknie, tylko, ze GMP nie wyznacza najwyższego punktu krzywki. Punkt ten musisz sam zobaczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel126
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:44, 11 Sie 2013    Temat postu:

Nie rozumiem... :/ Ponad 300zł w silnik poszło. Na chinskim cylku i tloku chodził dobrze a teraz nie pali, przerywa. Ja już po prostu nie mam siły do tego motoru aż płakać się chce, pół niedzieli przesiedziałem i dupa Sad

To mam ustawic przerwe na przerywaczu 0.40 w najwyższym wychyleniu krzywki? Już mam głowe kwadratową od czytania po forach o zaplonach i gaznikach i sie tak zgłupiłem że już nie wiem co i jak Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Nie 14:50, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Nie 16:31, 11 Sie 2013    Temat postu:

Bez nerwów kolego, jak jesteś zniechęcony to nie rób niczego na siłę, a zwłaszcza w Niedzielę Very Happy zostaw to i po kilku dniach wróć... Ten silnik to sprzęt, w którym trzeba wszystko dokładnie zgrać i to z dużą dokładnością bo inaczej będzie miał tak zwane "fochy" Smile. Pierwsze co bym radził, to ustawienie rozwarcia platynek w iskrowniku, robi się to w ten sposób, że kręcisz wałem (w prawo) do takiego stopnia by platynki się maksymalnie rozwierały (stwierdzasz to po prostu na oko [pozostali użytkownicy, nie zabijcie mnie za to sformułowanie Smile ] w tym momencie okręcasz tą śrubkę od kowadełka, wprowadzasz szczelinomierz o grubości 0,4mm (pomiędzy kowadełkiem, a młoteczkiem) i dociskasz młoteczek do krzywki, a kowadełko do młoteczka ze szczelinomierzem i skręcasz. Po skręceniu wyciągasz szczelinomierz. (pamiętaj o tym, że maksymalny punkt rozwarcia platynek, nie zawsze wypada w GMP.) W ten sposób ustawisz rozwarcie platynek.
Następny jest zapłon. Tego nie robi się już "na oko", tu potrzebna jest suwmiarka z głębokościomierzem. Najlepiej przy ustawianiu zapłonu jest zdjąć głowicę. po zdjęciu głowicy ujrzysz tłok. Kręć wałem tak (w prawo), byś ustalił GMP, (jeśli masz suwmiarkę elektroniczną to przyłóż koniec do krawędzi cylka i wsuń głębokościomierz, a następnie wyzeruj suwmiarkę ( jeśli nie posiadasz elektronicznej to musisz się trochę pomęczyć i sumować odległość krawędzi cylka do GMP i jeszcze 1.8-1.9mm). Zakładam, że jednak zdobyłeś elektroniczną, tak więc kręć teraz wałem do tyłu (w lewo) patrząc cały czas na suwmiarkę, gdy osiągniesz 1,8-1,9mm odkręć łezki przy statorze i kręć nim w lewo lub w prawo, aż uzyskasz przerwę na platynkach równą 0.05mm (użyj szczelinomierza) i dokręć stator. W ten sposób ustawisz wyprzedzenie zapłonu.
Kolejną rzeczą, którą sprawdziłbym to przepustnica, czy opada do końca i czy linka się nie zacina, sprawdzasz to przez zdjęcie filtra powietrza i oglądanie przepustnicy (tego walca).
Kolejną koncepcją jest ustawienie mieszanki paliwowo -powietrznej. Iglicę ustawiłbym na 2 rowek od dołu (jeśli ma 4 wcięcia) i metodą naczyń połączonych ustawiłbym poziom paliwa w komorze pływakowej (poradnik w dziale tutoriale). No i jeszcze bez zastanowienia zmieniłbym paliwo na świeże. Gdy paliwo stoi, a właściwie mieszanka, to olej (jeśli jest kiepskiej jakości) wytrąca się (i teraz nie wiem, albo spływa na dno, albo na wierzch, ale sądzę że opada na dno baku, ale nie jestem w 100% pewien jaką ma gęstość [mniejszą czy wiekszą od paliwa...]) i przez to zalewa Ci świecę, nie będzie go można odpalić, a jak ci się uda to będzie strasznie kopcił... Przepraszam, że tak długo, w sumie są wszędzie od tego poradniki na naszym forum, więc nie powinienem, ale co mi tam Razz

Powodzenia.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez mati_pl xD dnia Nie 16:34, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daniel126
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:18, 12 Sie 2013    Temat postu:

Witam dzisiaj, Mati dla Ciebie wielki plus że chciało Ci się tyle dla mnie pisać. Smile
Ustawiłem zapłon w sposób jak mi napisałeś, kręciłem wałem i patrzyłem kiedy przerywacz będzie najbardziej rozwarty, wtedy ustawiłem przerwe 0.40mm, tłok cofnąłem w lewo 1.9mm i ustawiłem zapłon żeby na stykach było 0.05mm. Romet odpalił, ale jest strasznie mulisty, wooolno się wkręca i bardzo słabe przyspieszenie, ale przerywanie zniknęło i coś zaczyna palić z kopniaka. Poziom paliwa w komorze pływakowej jest ustawiony tak jak przycisne pływak do dna to równo pokrywa się z nim paliwo. Przepustnica opada do końca, nie zacina się, filtr powietrza ok, paliwo też świeże. Spróbuje jescze raz ustawić zapłon, dla pewności i za chwilke znać. Smile


/edit
Ustawiłem jeszcze raz zapłon i teraz nie przerywa, pali z kopniaka tak jak trzeba, dla Ciebie Mati należy się bardzo dobra flacha Smile
Tylko coś wodzik zaczął od sprzęgła mi się zgniatać i co raz mniej było sprzęgła w trasie , włożyłem lepszy, na razie nie mam za bardzo czasu testować bo muszę pomalować mojego fiacika :d. Także jeszcze raz bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam Smile)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Pon 11:57, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin