Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
OGAR 200 NIE PALI POMOCY!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Śro 21:40, 03 Mar 2010    Temat postu: OGAR 200 NIE PALI POMOCY!!

Pewnego dnia wybralem sie swoim sprzetem na przejazdzke odpalil bez problemu.Przejazdzka przebiegla bez przygod.Jakis tydzien pozniej chcialem go odpalic ale juz nie moglem. ISKRA JEST MOCNA <niebieska>

POMOCY!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 21:42, 03 Mar 2010    Temat postu:

paliwo dochodzi? jak jest świeca opalona?
tematów o odpalaniu było dość sporo.. szukałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Śro 22:08, 03 Mar 2010    Temat postu:

szukalem....

moze to cos w silniku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pionek200
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 22:30, 03 Mar 2010    Temat postu:

moze zapłon pewnie coś zasniedzialo odkrec pokrywe zapłonu wszystko wyczysc platynki itp ja zawsze wszystko tam przepsikam wd40 i chodzi sprawdz mase i reszte instalacji pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 15:48, 04 Mar 2010    Temat postu:

Instrukcja instrukcji się kłania... znajdź, przeczytaj("tabela napraw") potem pogadamy.. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Sob 18:17, 06 Mar 2010    Temat postu:

Pionek200 napisał:
moze zapłon pewnie coś zasniedzialo odkrec pokrywe zapłonu wszystko wyczysc platynki itp ja zawsze wszystko tam przepsikam wd40 i chodzi sprawdz mase i reszte instalacji pozdro


A jak ja to popryskam wd40 to nic sie nie stanie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil12345121
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: kozienice

PostWysłany: Sob 18:24, 06 Mar 2010    Temat postu:

a prubowałes na samostacie psiknij troche samostatu w gaznik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 18:32, 06 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
A jak ja to popryskam wd40 to nic sie nie stanie??


Nie nic stanie... choć mógłbyś wyczyść, przeczyścić styki jakąś pastą lekko-ścierną lub drobnoziarnistym papierem, te połączenia warto potem przesuszyć... A możesz mi wytłumaczyć jedną rzecz?! Dlaczego jak ktoś wam napisze takie magiczne słowa jak poczytaj, poszukaj, zrób to nie reagujecie?! Jakaś wewnętrzna blokada?! Mam podać link?! Czy tak ciężko zrozumieć... wyszukanie to nie problem, jest tego pełno, tabeli napraw też nie trudno odnaleźć i zrozumieć... Czynności tam zawarte są banalnie proste i w 80% jeżeli motor wcześniej chodził pomagają w znalezieniu usterki. W ten sposób nie dość, że szybciej rozwiążesz problem i się czegoś nauczysz to jeszcze nie będziesz marnował naszego czasu, zresztą opcja szukaj nie boli... Sam przypominam sobie ok. 300 wątków w których brałem udział na ten temat... Jeżeli opisane czynności nie pomagają i uważasz się za ewenement to i tak pomogą Ci one w diagnozie usterki, wtedy piszesz o swoich domysłach i Ci na pewno pomożemy. Na razie na pytanie "motor mi nie pali, co to jest?" nie da się odpowiedzieć... To tak jakbym napisał "komputer mi się nie włącza", jak myślisz ile może być usterek? Pozdro

P.S.
Cytat:

a prubowałes na samostacie psiknij troche samostatu w gaznik


Nigdy nie róbcie czegoś takiego w jawce... jest to na tyle prostu silnik, że wystarczy nalać tam czystej benzyny i będzie ten sam efekt, a w taki sposób nie dość, że możesz uszkodzić gaźnik i przepalić gumę filtra to w najgorszym wypadku możesz się pozbyć łożyska, simmeringów, zatrzeć silnik lub podpalić motor a nawet samego siebie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Sob 18:36, 06 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Sob 18:54, 06 Mar 2010    Temat postu:

oto rzeczy ktore zrobilem: wyczyscilem gaznik, przerwy miedzy platynami, sprawdzilem czy paliwo dochodzi (dochodzi) podgrzealem swiecesprawdzalem instalacje. NIC NIE POSKUTKOWALO


a moze to byc klin na wale??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz1042
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 20:03, 06 Mar 2010    Temat postu:

wymień świece zobacz czy dochodzi prąd do świecy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Sob 21:06, 06 Mar 2010    Temat postu:

zmienialem swiece

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 22:07, 06 Mar 2010    Temat postu:

No proste, ustawiasz zapłon, regulujesz platynki, dokręcasz głowicę. Teraz sprawdzasz na wszystkich posiadanych świecach na której jest najbardziej stabilna iskra, wstrzykujesz trochę czystej beny do cylindra i dokręcasz świecę. Odpalasz na zakręconym kraniku, jak da znak regulujesz gaźnik i wszystko gra, jeżeli nie dalej kombinujesz z zapłonem i rozbierasz cylinder w poszukiwaniu dziwnych uszkodzeń, które powodują rozszczelnienia. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Sob 23:08, 06 Mar 2010    Temat postu:

tylko ze ja nie kumam za bardzo ustawiania zaplonu.....

czytalem te poradniki i nic Moze mi to ktos prosciej wyjasnic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 9:46, 07 Mar 2010    Temat postu:

Najprościej ustawisz w taki sposób:

A. Co jest potrzebne:
-klucz do świec
-czujnik zegarowy z przystawką(lub gwóźdź, ołówek)
-suwmiarka(można się obejść, wystarczy porządna linijka)
-śrubokręt płaski(porządny i szeroki)
-szczelinomierz(lub blaszka 0,40mm i bibuła(0,05mm))
-ewentualnie nóż lub drobna piłka do metalu

B. Ustawianie platynek:

1. Wykręć świecę zapłonową za pomocą klucza i dokręć głowicę.
2. Wkręć w miejsce świecy czujnik zegarowy(lub wsadź ołówek, gwóźdź, suwmiarkę; polecam gwóźdź).
3. Za pomocą delikatnego stukania kopką ustaw tłok w GMP(Górne Martwe Położenie; po prostu jak najbliżej świecy zapłonowej).
4. Odczytaj wartość na czujniku zegarowym(lub zaznacz położenie na gwoździu - np. umieść go równolegle do ożebrowania cylindra i prostopadle do krawędzi głowicy a następnie zaznacz w miejscu styku krawędzi głowicy z gwoździem).
5. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4, aby sprawdzić czy pomiar(zaznaczenie) jest dokładny.
6. Odkręć za pomocą śrubokręta 3 śruby w prawym deklu silnika mocujące osłonę iskrownika.
7. Poluźnij śrubę mocującą kowadełko platynek(ten element nieruchomy; pamiętaj, że tłok jest w GMP!).
8. Wsuń między styki platynek blaszkę(dowolną luz z szczelinomierza) o grubości 0,40mm a następnie dociśnij młoteczek w kierunku krzywki a kowadełko do młoteczka jedną ręką.
9. W tej pozycji dokręć śrubę mocującą kowadełko, mocno z wyczuciem.
10. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4. i wsadź ponownie blszkę między styki, przy prawidłowej regulacji powinna wchodzić z lekkim oporem w innym przypadku powtórz pkt. 7 do 9.

C. Ustawianie zapłonu.

1. Silnik jest rozkręcony jak w przypadku B.
2. Odejmij od pomiaru na czujniku 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany) lub 1,70 - 2,00mm (silnik odblokowany)(w przypadku gwoździa za pomocą suwmiarki lub linijki odmierz i zaznacz drugą kreskę w kierunku tłoka w odległości 2,00mm od poprzedniej)
3. Za pomocą kopki i koła(silnik na biegu) ustaw tłok w takim położeniu jaki wychodzi z obliczeń w pkt. 2(w przypadku gwoździa krawędź głowicy ma się znaleźć ciut za kreską przed chwilą zaznaczoną(a pomiędzy nimi dwoma)). UWAGA! Tłok ustawiony jest poprawnie tylko wtedy kiedy zatrzyma się go w obliczonym położeniu w momencie, w którym porusza się w kierunku GMP a nie DMP!!(Dolny Martwy Punkt; masymalne położenie tłoka w kierunku silnika).
4. Odkręć śruby mocujące iskrownik(dwie; u góry i na dole).
5. Obracaj iskrownikiem w prawo lub lewo tak długo aż przerwa między stykami przerywacza wyniesie 0,05mm(mierząc szczelinomierzem lub wsadzając ciasno bibułę).
6. Mocno ale z wyczuciem dokręć śruby mocujące iskrownik.
7. Powtórz teraz bardzo dokładnie czynności B(pkt. 2-10) i C(pkt. 1-6).

D. Składanie

1. Dokręć porządnie jeszcze raz iskrownik i platynki.
2. Dokręć śruby mocujące osłonę iskrownika.
3. Dokręć świecę zapłonową za pomocą klucza(wyczyść ją i wyreguluj przerwę pomiędzy elektrodami, powinna wynosić jak w przypadku platynek 0,40mm)

KONIEC!

Proste co?! Metod jest mnóstwo, ta jest najprostsza i najbardziej skuteczna, mam nadzieję, że nie pisałem tego na marne... Prawidłowy punkt zapłonu idealny dla silnika ustawia się doświadczalnie, u mnie ok. 1,75mm, na oko ciut przed 2,00mm. Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomulo112
Nowy
Nowy



Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów

PostWysłany: Nie 14:32, 07 Mar 2010    Temat postu:

twoj opis jest o wiele bardziej zrozumialy..

jutro go wyprobuje

POCHWALA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin