Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
nie odpala jak jest zimny, przerywa, dusi się na wolnych obr

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 17:28, 29 Lip 2011    Temat postu: nie odpala jak jest zimny, przerywa, dusi się na wolnych obr

Witam,
od dawna motorek nie odpala na zimnym silniku, opiszę to dokładniej.
dojeżdżam ogarem do pracy ok 5km. Rano żeby odpalić wsiadam na niego i odpalam sobie z górki na popych, nie dodaje wtedy gazu bo się dusi, zaczyna pyrkać aż załapie i wtedy muszę chwile pokołować na niskich obrotach, bo motor strasznie przerywa i nie wkręca się na wysokie obroty, tylko tak pyrka i przerywa a jak mu dam więcej gazu to nie wchodzi na wyższe obroty tylko przerywa (masło maślane, sorry). Dopiero jak ujadę kawałek to przestaje przerywać i da się jechać na wyższych obrotach, robi się taki jakiś normalniejszy. Jak zatrzymam się np na skrzyżowaniu to chodzi chwile i jak nie dodam gazu to się zadusi i gaśnie.
Świeca jest czarna, poziom paliwa nie gra roli, dlatego że nawet jak zmniejszę go przesadnie że jadąc na trójce w pewnym momencie przy wyższych obrotach zaczyna go brakować to i tak świeca jest czarna i się dusi i nie odpala itd.
zapłon również ustawiany od 1.5 do 2mm przed gmp i również bez zmian.
Co do duszenia to pewnie coś z gaźnikiem jest zrypane, mam iglicę od ogara 205, bo jest dłuższa i bardziej ogranicza dopływ paliwa, tak że bardziej się już nie da a mimo to jest problem.
Podejrzewałem też świecę, bo jeżdżę na F95, kupiłem teraz Champion L82C (odpowiednik F80 ponoć) i niestety jest to samo.
Jak silnik jest gorący to odpali od pierwszego kopa (o ile się nie zaleje:P ).
Dodam jeszcze, nie wiem czy to istotne czy nie,
kiedyś mogłem ustawić dowolną przerwę na platynkach i iskra była zawsze, czy to przy przerwie 0,4mm czy przy 1 czy 2mm zawsze była mocna iskra, teraz przerwa musi być malutka, 0,35mm bo jak się zrobi ciut większą niż 0,4 to już nie ma iskry. Platynki są nowe, ale kombinowałem z różnymi i jest to samo, podmieniałem kondensatory, cewki i bez zmian.
Kiedyś motor odpalał pięknie, podchodziłem, puszczałem paliwo, lekkie kopnięcie starterem i już ładnie cykał na wolnych obrotach, czy to ciepły czy zimny, a teraz taki problem, chciałbym aby znów było tak jak dawniej ;P
podpowiecie coś, co zrobić aby ogar palił od kopa i ładnie chodził na wolnych obrotach? bez przerywania, szarpania itd...


ps. uszczelniacz od strony sprzęgła włożyłem nowy dwuwargowy, nie wiem czy oleju ubywa, jak już to śladowe ilości, wlałem oleju do skrzyni tyle, że jak się odkręci ta śrubkę-kontrolkę to olej tak powolutku się sączy i od kilku miesięcy cały czas po odkręceniu śrubki tak się sączy więc chyba nie ubywa. Kiedyś zrobiłem nawet taki drastyczny eksperyment, że spuściłem olej ze skrzyni i wlałem paliwo bez oleju, przejechałem się tak troszkę i było to samo... obecnie leje olej (do paliwa) czerwony od sthila. Co do dymienia to nie wiem czy kopci nadmiernie bo nie bardzo wiem jak powinien prawidłowo dymić, dymi się raczej tak jak zawsze. Chyba opisałem już wszystko co się dało, wybaczcie że tak długo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siersiń dnia Pią 17:37, 29 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:18, 29 Lip 2011    Temat postu:

Powiedz mi jedno, czy to przyszło nagle?
Objawy są prawie identyczne jak u mnie jakiś czas temu. Przyjechałem z wycieczki zadowolony, rano następnego dnia ja na kopkę, pyr pyr pyr i stanął. I już nie zapalił. Myślę sobie "gaźnik od Mikiozy jest zjebany (pozdro Mikioza Very Happy). Więc wstawiłem stary, okazało się gorzej. Pomyślałem: "Jednak gażnik od Mikiozy był dobry" Razz.

I miałem tak długi czas, żadnej poprawy. Zapalał ciężko, jak się rozgrzał to już jakoś jechał ale potrafił gasnąć bez przyczyny.
Powiem co zrobiłem. Wymieniłem wsuwki metalowe na wszystkich kablach, wymieniłem kabel WN, wymieniłem kondensator, (dałem z malucha), wymieniłem tłok, cylinder (przy okazji, planowy remont), wymieniłem platynki, ustawiłem zapłon na nowo ultraprecyzyjnie i wyczyściłem gaźnik na nowo go ustawiając.

Myślę, że możesz pominąć wymianę cylindra z tłokiem, ale rozebrać możesz i założyć na nowo.
Jak to nie pomoże, to ja kapituluje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 19:52, 29 Lip 2011    Temat postu:

z tymi kablami to coś może być, bo iskra nie jest jednolita gruba tylko taka jakby rozdwojona, więc być może coś jest z prądem, ale skoro tak to dlaczego tylko na zimnym silniku? co do duszenia się na wolnych obrotach, to możemy pominąć, jak pochyle motor (siedząc na nim) w prawo to trzyma obroty Razz czyli to wina gaźnika, ale zostaje problem z odpalaniem i tym przerywaniem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 20:23, 29 Lip 2011    Temat postu:

skoro przerywa to wina po stronie zapłonu/elektryki. Sprawdź wszystkie przewody /końcówki przewodów Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:42, 29 Lip 2011    Temat postu:

Czy przy niskich i srednich obrotach słyszane są stuki bądź wyczuwalne są jakieś wibracje? obstawiam, że remont był robony juz jakiś czas temu i kończy się kompresja a przede wszystkim łożyska na wale.. Co mozesz w dość łatwy sposób sprawdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:18, 29 Lip 2011    Temat postu:

Mi tu śmierdzi kompilacją awarii gaźnika i elektryki. Nie wiem tylko czego się czepić w tym drugim. Jak jesteś kumaty, rozłóż wszystko po kolei, od cewek na iskrowniku, do fajki świecy, posprawdzaj poczyść każdy styk, wymień co wygląda na zjechane, szczególnie polecam Ci się przyjrzeć kondensatorowi i platynkom.

Pytasz czemu tylko na zimnym? U mnie tak było przez kilkaset kilometrów. Czasami odpalał z kopa i dostawał jakiejś ukrytej mocy z kosmosu, a czasami gasł po 5 km, 20 km, czasami iskra niknęła na kilka minut, tego sprzętu nie ogarniesz, musi być jakaś awaria z elektryką skoro Ci się iskra nie podoba. Dlaczego na wolnych? Bo na wolnych starczy słaba iskra. A jak dodajesz paliwka, iskra jest już za słaba, niestabilna, nie ma dobrego zapłonu i silnik dławi się jak młoda w toalecie na dyskotece. Więc wiesz co robić, do roboty Smile posprawdzaj każdy centymetr, musi działać.

A co do przechylania... no, to swoje dokładają oddzielne problemy z gaźnikiem. Ustaw poziom paliwa tak żeby poziom paliwa po wciśnięciu pływaka do dna równał się z górą kołnierza, ja tak mam i jest ekstra.

Przepraszam z góry za poziom merytoryczny tego postu, ale dopiero po solidnej dawce alkoholu mam cierpliwość odpisywać na tematy "znów awaria" Razz.
Pozdrawiam,
Mac.

P.S. Co do rozdwojonej iskry na świecy. Nie bardzo rozumiem. Przeczyść świecę i sprawdź przerwę albo wstaw inną, bo to nie jest normalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 21:37, 29 Lip 2011    Temat postu:

a platynki iskrzą? czarna świeca śmierdzi dużą dawką paliwa (i ciepłota na poziomie iskry f90 tu tez nie pasuje) ale tak samo świadczy o zwalonym zapłonie, jeśli objawy ustępują (nawet częściowo) po rozgrzaniu to raczej szukał bym w zapłonie, może zasyfiony jest, zaśniedziałe przewody, coś nie styka, olej na platynkach, platynki krzywe takie tam rzeczy raczej bym sprawdził wpierw, nie zaszkodzi wyciągnąć zapłonu i wymyć go dokładnie, odkręcić wszystko i zrewidować, kabel i samiczki idące do cewki także można by odpowiednio przeczyścić (przydatny preparat typu kontakt-spray) no i na koniec regulacja ale to już wiesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 13:01, 05 Sie 2011    Temat postu:

Zapłonu jeszcze nie ruszałem, wymieniłem tylko przewód cewka-świeca i wsadziłem ta świecę champion L82C. Regulowałem też gaźnik tak, że wolne obroty trzyma jak jest poziom paliwa naprawdę niziutki, tak że jak się wciśnie pływak to praktycznie się nie obniża, ale wtedy na trójce da się jechać tylko na wolnych obrotach i zaraz brakuje paliwa.
Jak poziom jest ustawiony tak że po wciśnięciu pływaka paliwo jest pod kołnierzem to już jest masakra, zalewa i cały okapnik mokry.
Zastanawia mnie tylko to od długiego czasu dlaczego on zalewa nawet jak jest poziom paliwa dużo niższy niż powinien być? czy może to wina rozpylacza że za bogatą mieszankę daje, ja już nie wiem.. a jeżeli chodzi o przerywanie to jest to głównie na jedynce, dochodzi do pewnych obrotów i wyżej się nie wkręca tylko tak szarpie dziwnie..
jakby ktoś miał jakiś pomyślą na ten gaźnik to będę wdzięczny za pomoc Smile

ps. co do zapłonu to platynki iskrzą i możliwe że kowadełko jest nieco krzywe bo mam wrażenie że nie stykają się całą powierzchnią. Kable to podejrzewam że jak 27 lat temu założyli tak do teraz były nieruszane Very Happy tylko tyle co ja tam się bawiłem z tym, ale wszystko jest stare i takie już pociemniałe, więc chyba czas na wymianę. Kupię przy okazji trochę kabla z metra i wymienię wszystkie na nowe, może to coś zmieni:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siersiń dnia Pią 13:07, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikioza
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gomunice

PostWysłany: Pią 14:57, 05 Sie 2011    Temat postu:

Zmień iglice w gaźniku na oryginalną jawoską bo od tego tez może coś być
A kowadełko to trochę kombinerkami podkrzyw żeby się z młoteczkiem równo schodziły i włóż między nie papier ścierny ( najlepiej wodny jakiś z 1000 ) i potrzyj żeby się ładnie wygładziły : )



Ps . Mac części ode mnie są niezawodne xd : D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siersiń
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 19:14, 05 Sie 2011    Temat postu:

mikioza napisał:
Zmień iglice w gaźniku na oryginalną jawoską bo od tego tez może coś być


jeżeli chodzi o iglicę to mam włożoną od polaka, bo jest dłuższa i grubsza, przez co bardziej ogranicza dopływ paliwa (przynajmniej teoretycznie powinna), ale tak czy inaczej jest jak jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 0:02, 07 Sie 2011    Temat postu:

jeśli poziom masz ustawiony na niski i nadal zalewa to wina zaworka iglicowego, bo jak ustawiasz to może i jest niski ale po kilku minutach jest za wysoki o czym świadczy także to że dużo paliwa leci do okapnika jak ustawisz poziom wyższy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin