Naprawa Silnika Jawa/Ogar 200
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
69BocheN69
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:01, 09 Sie 2012    Temat postu: Naprawa Silnika Jawa/Ogar 200

Witam mam problem z silnikiem Jawa/Ogar 200. A mianowicie mam 2 rysy w cylindrze, i pęknięty tłok + brak pierścieni :/ Brakuje mi jednej spinki (to się chyba nazywa semerg) na sprężynie jakie są na sprzęgle. Gaźnik też jest coś uszkodzony, wywnioskowałem że są to uszkodzone zawory iglicowe ponieważ paliwo nie dostawało się do cylindra. Dzisiaj kolega pożyczył mi taki sam silnik, abym spróbował czy działa, bo może go kupię :] I w tym nowym silniczku jest dobry cylinder, tłok, pierścienie dopuszczalne, i gaźnik ponoć jak trzeba :] I mam pytanie, czy mechanik dużo weźmie za zrobienie jednego sprawnego silnika z tych 2?


Proszę o odpowiedzi, i pozdrawiam :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukar
Nowy
Nowy



Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 19:16, 09 Sie 2012    Temat postu:

Jak ten silnik pożyczony będzie hulał jak trzeba to bierz go i nie rób z dwóch jednego dobrego, tylko ten niesprawny sprzedaj na części. A co do pytania to zależy od mechanika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Czw 19:47, 09 Sie 2012    Temat postu:

zagadaj z kumplem by Ci pożyczył ten silnik a w swoim rób kapę i śmigaj. silnik z 2 to raczej głupi pomysł jak już rozkręcony to lepiej zrobić do porządku niż potem x razy rozkręcać i naprawiać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
69BocheN69
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:53, 09 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź :] W tym od kolegi brakuje nóżki do zmiany biegów bo się złamała, ale mam taką z mojego. Nie wiem czemu ale kopka niby działa... leczy wychodzi z silnika (kolega wspominał o jakiejś blokadzie od strony sprzęgła, i ponoć z mojego mogę wziąć) I kabelki te które się podłącza pod silnik :] I mam takie pytanie, czy te kabelki co wychodzą z silnika trzeba podłączać? Czy może jak nie chce na razie światła to nie muszę?


Pozdrawiam, i dziękuję :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 5:32, 10 Sie 2012    Temat postu:

Kabel od zapłonu musi być od świateł jeżeli nie chcesz to nie musi. Drugiego silnika nie sprzedawaj będzie dobrym dawcą części albo kiedyś go naprawisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
69BocheN69
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:33, 10 Sie 2012    Temat postu:

Ok jeszcze raz dziękuję Very Happy Ale mam ostatnie pytanie... Czy jak silnik stoi i chcę zmienić biegi to zawsze musi się udawać? Zauważyłem że jak zakręcę tą zębatką w stronę w jaką ciągnie łańcuch, to biegi wchodzą lepiej, a jak bez niczego, to wchodzi luz, bieg, luz, bieg...

Ok dziękuję i pozdrawiam :]

A tym czasem lecę naprawiać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artur6
Nowy
Nowy



Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sucholaski

PostWysłany: Pią 13:42, 10 Sie 2012    Temat postu: silnik

siema i co bedziesz robił ten silnik
bo jak cos to mam znajomego mechanika to za grasze ci to zrobi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Pią 13:54, 10 Sie 2012    Temat postu:

69BocheN69 napisał:
Ok jeszcze raz dziękuję Very Happy Ale mam ostatnie pytanie... Czy jak silnik stoi i chcę zmienić biegi to zawsze musi się udawać? Zauważyłem że jak zakręcę tą zębatką w stronę w jaką ciągnie łańcuch, to biegi wchodzą lepiej, a jak bez niczego, to wchodzi luz, bieg, luz, bieg...

Ok dziękuję i pozdrawiam :]

A tym czasem lecę naprawiać.


Gdy silnik jest wyłączony nie muszą wchodzić biegi, dopiero gdy poruszysz moto do przodu, co za tym idzie przesunie się łańcuch, który obróci zębatkę zdawczą. Ta z kolei obróci innym trybem, który się dopiero "wkleszczy" (zazębi z innym trybem). A gdy moto stoi, to nie ma możliwości zazębienia, no chyba, że tryby ułożą się w odpowiedniej pozycji... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
69BocheN69
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:51, 10 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi Very Happy Dam oba silniki mechanikowi, w obu silnikach wypadła kulka z popychacza do środka... mój błąd :/ I mechanik będzie musiał to wyjąć, ale chyba sobie poradzi. Jak myślicie mechanik da radę coś z tego ulepić? Mój silniczek nie ma tylko jednego semerga na sprężynie od sprzęgła, ale można wziąć z tego drugiego. Chcę mieć tylko jeden sprawny silnik, żeby działał jak należy :]

artur6 a gdzie mieszka ten mechanik? Ja jestem z woj. Opolskiego :]

Dzięki i pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pią 21:15, 10 Sie 2012    Temat postu:

Segera jak jużWink a co do mechanika nie zdziw się jal po 100km rozleci Ci się silnik na nowo;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
69BocheN69
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:00, 10 Sie 2012    Temat postu:

A jak trzeba naprawić żeby się nie rozleciał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Sob 7:44, 11 Sie 2012    Temat postu:

mechanik zazwyczaj ma to w dupie ... i rozbiera to młotkiem, śrubokrętem przy okazji rozpieprzając kartery;/ robi na odpierdziel byle by zapaliło i pojeździło chwilę potem wrócisz bo znów coś się stanie, a on się cieszy bo kasa leci. Chyba że oddasz to jakiejś firmie specjalizującej się w naprawach z renomą to raczej jakaś tam dokładność będzie ale zapłacisz jak za zboże. Najlepiej samemu to zrobić akurat silnik jawki nie jest skomplikowany Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 8:16, 11 Sie 2012    Temat postu:

Na forum jest wszystko opisane są zdjęcia jak rozebrać jak złożyć jest tak wiele innych źródeł informacji które można wykorzystać myślę że powinieneś sobie sam poradzić jak będziesz sam rozbierał to dasz sobie radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
69BocheN69
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:08, 11 Sie 2012    Temat postu:

Próbowałem rozbierać, ale pokonało mnie magneto :/ nie bardzo rozumiem jak je wykręcić... I nie posiadam ściągacza, jeśli ktoś może mi to w bardzo prosty sposób wytłumaczyć to bardzo proszę :/ Albo jakiś filmik... Bo takie rzeczy by się przydały Smile


Dziękuję i pozdrawiam :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 15:14, 11 Sie 2012    Temat postu:

Ściągacz możesz kupić za grosze ja kupiłem kiedyś na rynku i działa do dziś, a mianowicie czego nie rozumiesz jak wykręcić zapłon?? Odkręcasz dwie śrubki i cały zapłon wyciągasz a jak nie możesz to wkładasz śrubokręt między koło magnesowe a stojan od zapłonu i musi wyjść później ściągasz krzywkę bierzesz ściągacz i ściągasz wirnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz1230 dnia Sob 15:15, 11 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin