Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
nagrzewanie sie cylindra
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartuning
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 9:51, 02 Mar 2008    Temat postu: nagrzewanie sie cylindra

witam
wiem ze metale wraz z wzrostem temp zwiększają swoją objętość,tylko nie wiem czy cylinder jak sie nagrzewa to zwiększa objętość do zewnątrz czy w obie strony??bo moi koledzy twierdzą ze sie rozszerza do zewnątrz,jeśli to prawda t na ciepłym silniku spada kompresja,to dlaczego silniki lepiej zapalają a ogar ma wtedy problem??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalF
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: sie wziol ramzes?

PostWysłany: Nie 12:07, 02 Mar 2008    Temat postu:

sam cylinder może się rozszeży ale bardzo bardzo mało. bardziej się pierścienie rozszeżyć. widać to jak np. wsadzisz za duże to jak sie moto nagrzeje to pękają, i temu muśi być mala przerwa na nich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Nie 13:49, 02 Mar 2008    Temat postu:

ma problem jak masz za cieplą świecę. cylinder sie nie roszerzy zbytnio i nie straci kompresji bo pierścienie to uszczelniaja poza tym tłok jest walcem przenikajacym sie w stozek. wiec tlok a dokłądnie jego denko sie rozszerza. zebra masz alu i to one minimalnie powiekszaja swoja pow. a to dobrze bo wtedy jest większep ole na odprowadzenie ciepła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BVCREKJEG
Gość






PostWysłany: Nie 17:53, 02 Mar 2008    Temat postu:

Może cylek do wymiany:/
Powrót do góry
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Pon 11:01, 03 Mar 2008    Temat postu:

nie. po co ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: rudnik

PostWysłany: Wto 6:26, 04 Mar 2008    Temat postu:

Proszę administratora lub moderatora o usuniecie mojej wypowiedzi dokładnie tej wypowiedzi co teraz piszę pogniewasz zrobiłem double posta.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Radzio dnia Wto 14:21, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: rudnik

PostWysłany: Wto 6:31, 04 Mar 2008    Temat postu:

Cylinder sie rozszerza na mikro setne mm wiec nie widoczne jak masz pierścienie już zajechane na max to sie nie dziw ze jak jest ciepły do moc spada a to ze ci koledzy gadają ze rozszerza sie o cm to nie sie poduczą na temat działania silnika a potem niech gadają bo moim zdaniem to sie gów**o znają.

p.s. albo wymień kondensator.

Na twoje pytanie:dlaczego silniki lepiej zapalają
Bo jak silnik jest ciepły to mieszanka paliwa z powietrzem sie zamienia w gaz co ułatwia ich rozprowadzanie po komorze i lepiej sie dostają do cylindra,wiec tak silnik lepiej chodzi i wkręca sie w obroty.
Proste co nie Wink


Sorki ale net ni nawala


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Radzio dnia Wto 6:32, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel93
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Myszkowa

PostWysłany: Wto 13:05, 04 Mar 2008    Temat postu:

Radzio. Zrobileś double posta Very Happy weż to zgloś komuś z modów zeby usuneli czy cus bo i tak juz masz 2 warny Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 19:06, 04 Mar 2008    Temat postu:

taa, moze policzcie jeszcze cx jawki pancerki, tarcie toczne w lozyskach wału i do tego jeszcze predkosc obrotowa koła podczas postoju xD

Cylinder sie rozrzesza, ale rozszerza sie rowniez tlok, gorzej jakosci tloki przy dobrym przygarowaniu "puchna", co wcale nie jest zjawiskiem dobrym. Warto takie dupne tloki jakie mamy w sklepach do jawki wygrzac w oleju o temperaturze ok 500 stopni i na nowo pasowac do cylindra...tylko takie rzeczy w amatorskich warunkach nie sa niestety mozliwe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: rudnik

PostWysłany: Śro 10:10, 05 Mar 2008    Temat postu:

Ciekawe ta już tyle jawek miałem i kupowałem z 20 tłoków i ani jeden nie puchną i chodziły super.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PPSZ
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ja mam to wiedzieć ????????

PostWysłany: Śro 12:57, 05 Mar 2008    Temat postu:

Radzio możesz mieć nawet 100 tłoków ale to niezmienia faktu że nasze teraźniejsze wyroby tłokopodobne są delikatnie mówiąc słabej jakości i puchną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pirozol
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stalowa wola

PostWysłany: Śro 13:34, 05 Mar 2008    Temat postu:

patrząc na to wszystko ze strony technicznej to terazniejsze tloki powinny byc lepsze niz te kiedys. w koncu nastepuje postep technologiczny, coarz lepsze stopy. wydaje mi sie ze puchniecie tloka zalezy od nas a nei od neigo samego. nei zadazylo mi sie zeby tlok puchl. Byc mzoe dlatego ze jak zrobi ktos remont i odrazu jedzie w trase to sie nie dziwie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BLASTER
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Polski

PostWysłany: Śro 13:57, 05 Mar 2008    Temat postu:

No i nic z tego co było czeskie orginalne było najlepsze,porównując tłok wyprodukowany w polsce,który (nie puchnie) z tlokiem czeskim poczuc można ogromną różnice na naszych muli i grzeje się to samo tyczy cylindrów też jakieś stopy do kitu... Confused
Lepiej na allegro kupić oryginała czeskiego nawet używanego i niż polski nowy.
Na polskim rynku była taka sytuacja,że tłok tak puchł,że silnik tracił moc w dużym stopniu potem niby to poprawiono (chyba nie do końca).
Osobiście mam cylek nominał czeski (w zapasie) + tłok i pierścienie.
Wyprawa do czech na jawce Very Happy mam blisko granice Wink
Ale szukajcie czeskich części dłużej i lepiej będą śmigać wasze jawy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BLASTER dnia Śro 13:58, 05 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:19, 05 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:
patrząc na to wszystko ze strony technicznej to terazniejsze tloki powinny byc lepsze niz te kiedys
Gdyby tłok kosztował 58zł, a nie 8zł, to czy byś go kupił do jawki wartej 150zł? To wszystko chodzi o koszty. Na spokojne pyrkanie takie tloki wystarczaja, ale sprobujcie popałowac troche silnik na takim tłoku i poczujecie, ze 'nie chce isc'. Pomijajac zmniejszenie sie wpolczynniku napelniania cylindra przez zwiekszona temperature, to puchniecie tloka jest czesta przyczyna problemow z moca na cieplo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SANDOMIERZ

PostWysłany: Czw 9:50, 06 Mar 2008    Temat postu:

No własnie a co ja mam zrobic jak moj ogar po krodkiej jezdzie słabnie?? Wogole to jest odczuwalne... Kiedys po remacie pog gorki ciagnał na 3 a teraz musze robic reduke do 2:/. I jak sie zagrzeje to pierscienie dzwonia bardzo nawet.. Mam wymienic tylko pierscienie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin