Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Motorynka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 12:25, 24 Sty 2009    Temat postu: Motorynka

Wiem że to nie jest forum o motorynkach, ale to też romet i może mi ktoś pomoże. Mam problem z mocą motorynki. Po ostrej burzy pojechałem nią na pola trochę się potaplać w błocie. W czasie tej operacji zamoczyłem silnik w głębokiej kałużi i głębokim błocie. Motorynka jezdzila super. Przyjechałem do domu umylem ją i odpaliłem żeby ja otrzepać z wody, a ona nie ma mocy. Nie wiem co się stało. Pozdrawiam i przepraszam że pisze o tym na porum o jawkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Sob 13:46, 24 Sty 2009    Temat postu:

zalałeś magneto jak myłeś, wyschnie i będzie dobrze, a jak nie, to prawdopodobnie popękały Ci pierścienie (ciepły silnik+ zimna woda) cylinder ochłodził się szybciej niż tłok i zmiażdżyło pierścienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 13:52, 24 Sty 2009    Temat postu:

tylko pierścienie zmienilem , wysechł dobrze i dalej nic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Sob 13:54, 24 Sty 2009    Temat postu:

a nie nalało się wody do gaźnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 13:57, 24 Sty 2009    Temat postu:

czyściłem gażnik przy zmianie pierścieni bo było w nim aż błoto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 15:14, 24 Sty 2009    Temat postu:

Jezeli wszystkie podzespoly idealnie wyschly i sa idealnie czyste bez wyjatku wina moze byc zmieniona struktora stopow elementow, podzespolow silnika. Gdy silnik zostal nagle gwaltownie ostudzony niektore elementy zmienily swoje wlasciwosci i teraz silnik ma inna charakterystyke. Druga sprawa sa pierscienie, ktore mogly uszkodzic gladz cylindra, ktora jest teraz nieszczelna. Polski silnik nie jest idealny ale ma duzy zakres regulacji. Moze gdy sie go doreguluje wszystko wroci do normy. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 16:50, 24 Sty 2009    Temat postu:

A i jeszcze chciałem zapytać ile kosztuje szlif cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 16:55, 24 Sty 2009    Temat postu:

50zł to koncowa cena(szlif+ tłok i pierscienie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 18:08, 24 Sty 2009    Temat postu:

Nie wiem za bardzo czy takie pytanie ma sens Wink To zalezy w jakim miejscu i z jaka jakoscia bedzie wszystko wykonane. Przy pozadnym serwisie dajesz tlok z lub sami Ci go dobieraja. Dogrzewaja go tak aby spychnal i pozniej pod niego robia szlif. Wtedy jest 100% pewnosc spasowania. Nie polecam oddawania cylindra tokarzowi i powiedzenia, na pierwszy szlif. Co do kosztow to beda one podobne jak do nowego zestawu(serwis) i o ok. polowe tansze(samouk, tokarz, fucha). Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 18:48, 24 Sty 2009    Temat postu:

Niedaleko mnie mieszka taki koleś co się dobrze zna no takich sprzętach i jak się go zapytałem co to może być to powiedział że to może być zoś z zapłonem.


Ale jeszcze mi teraz przyszło do głowy. Czy to może być to że jak zmieniałem pierścienie to myłem cylinder w wodzie i on posostał gdzieniegdzie mokry. Powycierałem go do sucha ale on ma te swoje kanały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maniek2000 dnia Sob 19:04, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czarny
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 8:42, 25 Sty 2009    Temat postu:

jak mylem simsona i dostala sie woda do cylindra to nie chcial odpalic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 9:46, 25 Sty 2009    Temat postu:

pks100 napisał:
[...]Dogrzewaja go tak aby spychnal i pozniej pod niego robia szlif. ...

ja mam pytanie czy to aby napewno w każdym takim serwisie wygrzewają tłoki przed szlifem a i czy jak blok w samochodzie szlifują to tez czy wygrzewają tłoki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Nie 10:39, 25 Sty 2009    Temat postu:

Do czarny. Bo to simson wlaśnie jest. Ja w swojej Jawce wbijałem w błota i nie wiem co jeszcze i luzem odpalała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 15:23, 25 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Ale jeszcze mi teraz przyszło do głowy. Czy to może być to że jak zmieniałem pierścienie to myłem cylinder w wodzie i on posostał gdzieniegdzie mokry. Powycierałem go do sucha ale on ma te swoje kanały.


Jezeli pozostala woda w silniku to przez jakis moment ma on gorsza moc, jest mniej smarowany, glosniej pracuje, strzela i przerywa. Trwa to jednak chwilke dopoki nie przepali resztekwody. Jezeli w wodzie cos bylo to substancja ta mogla reagowac z paliwem z niewiadomym skutkiem. Cylinder powinno sie umyc, a pozniej wysuszyc. A mam takie pytanie czysciles tlumik?

Cytat:
ja mam pytanie czy to aby napewno w każdym takim serwisie wygrzewają tłoki przed szlifem a i czy jak blok w samochodzie szlifują to tez czy wygrzewają tłok


No wiesz nie w kazdym... Jak sie znaja to Ci wygrzeja. Taka procedura obowiazywala w wszystkich starych modelach samochodow. Teraz porzadnie wykonane tloki sa juz wygrzewane przez firme produkujaca je. Sa zrobione z opowiednich jakosciowo materialow i wygrzewania nie potrzebuja. Niestety do jawek takich tlokowraczej sie nie znajdzie, chyba, ze sie zamowi lub przerobi innego motocykla. Zazwyczaj warsztata sie tego robic nie chce lub nie wiedza jak, albo w ogole o takiej precedurze nie pamietaja. Pozdrawiam[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek2000
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Nie 16:16, 25 Sty 2009    Temat postu:

A czy w tłumik motorynki ma jakieś śrubki w środku i czy jakoś się środek wyciąga?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin