mój zepsuty jak zwylke tłok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prze_cinek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 18:04, 14 Paź 2008    Temat postu: mój zepsuty jak zwylke tłok

witam jak w wakacje robiłem remont to wymieniłem np tłok na taki za 7 zł nie znam pochodzenia :] pewnie polski i jak dzisiaj rozebrałem silnik zauważyłem że pierwszy pierścień jest ( włąściwie to kawałek odpad i musiał wyleciec tłumikiem) a w miejscu jego pęknięcia wykruszył się kawałek tłoka wsumie to nic by w tym dziwnego ale tak już się zrobiło drugi raz później zauważyłem że tłok na którym obecnie jeździłem jest mniejszy o jakieś 0,5 mm średnicy niż jakiś tam 20 letni z zapasów ... przechodze do pytania czy lepszy jest tłok czeski? ile kosztuje i czy są dostępne jak go rozpoznać? i czemu mam wiecznie problemy z pierścieniami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 19:20, 14 Paź 2008    Temat postu:

może za krótko docierasz mojemu koledze też w WSK 175 pierścienie tłumikiem pluło to założył czerwoną szmatkę i do tej pory jeździ może jakiś urok załóż też i zobacz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 19:40, 14 Paź 2008    Temat postu:

A szlifa robiłeś? Jak nie, to się nie dziw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roker
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:15, 14 Paź 2008    Temat postu:

Pierścień może zahaczać się o któryś z kanałów w cylindrze. Jak będziesz miał cylinder na wierzchu to załóż tłok z pierścieniami i zobacz czy ci nigdzie nie haczy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roker dnia Wto 22:16, 14 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 14:12, 15 Paź 2008    Temat postu:

To tak. Klopoty bezposrednie:
-pierscienie hacza o okna
-zle docierasz silnik
-klopoty z temperatura(za duza amplituda)
-rysy na gladzi cylindra(jak rozwalily Ci sie pierscienie to na pewno masz)
-odwrotnie zalozony tlok(najczeszczy problem pekania pierscieni)
*przypominam strzalka do kanalu wylotowego spalin, czyli w dol
-jazda bez tlumika i kolanka
-nieszczelnosc kolanka
-slaba jakosc pierscieni i tloka
*czeskie oczywiscie sa lepsze niz polskie

A teraz klopoty posrednie:
-rozwalony wal
-zla regulacja gaznika
-zle ustawiony zaplon
-klopoty z szczelnoscia
-zle smarowania, zla mieszanka bendzyny z olejem
-powazne uszkodzenie ktoregos z elementow
-wyrobiona glowica

Dla informacji tlok nie moze byc za maly!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 16:43, 15 Paź 2008    Temat postu:

Cytat:
jazda bez tlumika i kolanka
Ciekawi mnie kto wpadł na taki pomysł. Mnie uczyli w szkole, że powietrze bardzo szybko się ogrzewa i zapewne nie zdąży zrobić zadnych szkód na pierścieniach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 16:54, 15 Paź 2008    Temat postu:

Oj zrobi zrobi, zacznijmy od tego, ze troszke trwa jak silnik sie ogrzeje. Pozatym jak stoi na postoju masz racje ale pdczas jazdy nastepuja inne parametry, wiatr a w szczegolnosci temperatura. Tu zreszta nie chodzi tylko o zimne powietrze ale gorsze smarowanie, wieksze zuzycie bendzyny i wieksza temperature pracy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prze_cinek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 17:55, 15 Paź 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
To tak. Klopoty bezposrednie:
--odwrotnie zalozony tlok(najczeszczy problem pekania pierscieni)
*przypominam strzalka do kanalu wylotowego spalin, czyli w dół

Dla informacji tlok nie moze byc za maly!

jak to słrzałką w dół???? facet w sklepie powiedział że ma być strzałką w góre!!!! nieeeeee jeban**** hu** jak go znajde to zaj****bie Very Happy to już po moim problemie ale jak przed remoątem to strzałka była też w góre z tym że pierścienia pierwszego już nie było wcale Very Happy /
teraz założyłem cylinder po dwóch szlifach i specjalny tłok do tego czy po paru szlifch jest lepszy od cylindra na którym nie było szlifów?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Prze_cinek dnia Śro 17:59, 15 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 18:12, 16 Paź 2008    Temat postu:

Cytat:
teraz założyłem cylinder po dwóch szlifach i specjalny tłok do tego czy po paru szlifch jest lepszy od cylindra na którym nie było szlifów?


Teoretycznie powinien miec wieksza pojemnosc a co za tym idzie moc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:23, 16 Paź 2008    Temat postu:

pks100 napisał:
Oj zrobi zrobi, zacznijmy od tego, ze troszke trwa jak silnik sie ogrzeje. Pozatym jak stoi na postoju masz racje ale pdczas jazdy nastepuja inne parametry, wiatr a w szczegolnosci temperatura. Tu zreszta nie chodzi tylko o zimne powietrze ale gorsze smarowanie, wieksze zuzycie bendzyny i wieksza temperature pracy...
To jest czysta teoria, zwłaszcza w jawce, gdzie okno wydechowe masz pionowo w dół. Na pewno nie spowoduje nam to zniszczenia pierścieni z dnia na dzień, nie ma bata. Może przebieg międzynaprawczy nieznacznie obniżyć, aczkolwiek i w to wątpię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 6:53, 18 Paź 2008    Temat postu:

To sprobuj zobaczymy ile przejedziesz, oscyluje w granicach 3000-5000km...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin