Magneto, kopniak i cewka...

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie 11:43, 28 Lut 2010    Temat postu: Magneto, kopniak i cewka...

Wiatm. Dzisiaj wrocil silnik z naprawy(po 3 miesiacach) i juz mam kilka problemow....
1. Jak podlaczone sa kable do cewki butelkowej pod rama w Ogarze? Masa jest przy konektorze z liczba 15 czy 1(obok konektorow sa male cyferki)?
2. Zacial mi sie kopniak - musialem go odchylic zakladajac karter, po odchyleniu nie chce wrocic na miejsce....
3. Jak w magnecie przy przerywaczu maja byc podlaczone tez rzezcy? Idac od strony nakretki to mam tak:
1. Konektor do ktorego podlanczam kabel wychodzacy na zewnatrz silnika
2. Cewka
3. Kondensator
4. Plytka izolacyjan(chyba tak to sie nazywa)
5. Przerywacz
6. Plytka izolacyjna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 15:32, 28 Lut 2010    Temat postu:

No to widzę elektronika xD Cewkę obojętnie jak podłączysz i tak będzie dobrze, tam i tak jest prąd zmienny więc nie ma to znaczenia... Kopniak proponuję Ci wyciągnąć(pociągnąć do siebie) i obrócić o 360 stopni w stronę odwrotną niż się kopie, inne metody to pukanie w niego młotkiem lub sama jazda, po odpaleniu sam powróci. Co do tych platynek nie ma wielkiej filozofii... po prostu kondensator, konektor, młoteczek, cewka indukcyjna mają być ze sobą połączone a masa odizolowana, kolejność jest bez znaczenia... ty nie masz problemu, masz wątpliwości niech ten co ten silnik robił to naprawi. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie 15:44, 28 Lut 2010    Temat postu:

Nie mam watpliwosci. Skoro nie pali,swieca nie kopie pradem ani nie ma iskry to cos z magnetem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 17:30, 28 Lut 2010    Temat postu:

Magneto nie ma nic do tego, jeżeli masz wątpliwości co do przebicia to daj stacyjkę w pozycję uruchomionego zapłonu, odepnij cewkę indukcyjną i zapłonową od tego magicznego połączenia przy iskrowniku i wyciągnij z mocowania kondensator lub przy okazji w ogóle go odepnij. Teraz w miejsce tego pustego konektora podłącz miernik(tam na tym piszczyku lub omomierzu) i zetknij drugi koniec z masa, powinien pokazywać zero i nie piszczeć, możesz podłączyć baterię i żarówkę, nie powinna świecić, jeżeli tak nie jest, to połączenie jest złe lub jest przebicie, warto też podłączyć stacyjkę a odłączyć ten konektor przy cewce i masz już pewność, że nie ma przebicia... Dzialanie cewki indukcyjnej łatwo sprawdzić, wystarczy podłączyć omomierz i kopnąć energicznie, jeżeli skoczą cyferki jest ok, tak samo można sprawdzić cewkę WN, podłączyć omomierz do dwóch jej końców, jak coś pokazuje jest ok i to samo z kondensatorem... Ja bym zaczął od sprawdzenia cewek, potem przebicie. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie 19:51, 28 Lut 2010    Temat postu:

Zauwazylem kolejny problem - nie moge wbic 2 i 3 biegu... Jedynka i luz chodza bez problemu,nie wiem jak jest na odpalonym silniku, jutro bede ustawial zaplon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Nie 20:24, 28 Lut 2010    Temat postu:

Dokręcić automat a jak nie to spróbuj na włączonym, czasem na włączonym chodzą wszystkie a na wyłączonym nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 21:04, 28 Lut 2010    Temat postu:

AmaSoft napisał:
Dokręcić automat a jak nie to spróbuj na włączonym, czasem na włączonym chodzą wszystkie a na wyłączonym nie


Racja, ja na Twoim miejscu poszedł bym do mechanika, on w końcu za coś forsę wziął. Zamiast ustawiać zapłon najpierw sprawdź poprawność instalacji elektrycznej, w dziale tutorial napisałem taki fajny temat "ABC Elektryki Ogar 200", poczytaj, biegami zajmiesz się później. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Pon 15:37, 01 Mar 2010    Temat postu:

Zapalil, ale mam problem z biegami - jak wbije luz i chcem kopnac to wbija sie bieg. Jak biore na zapych to zrzuca na luz... aparat jest dokrecony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 18:45, 01 Mar 2010    Temat postu:

Jakieś luzy są... zalej silnik gęstym olejem, jeżeli to nie pomoże to należy wymienić skrzynię... może po prostu wajchy nie dociągasz?! Jak dla mnie to ten ogar to jedna wielka fucha. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto 19:30, 02 Mar 2010    Temat postu:

Znalazlem aprat biegow w lepszym stanie niz ten, na ktorym jezdzilem do grudnia.... Wkrecilismy ten aprat i teraz tylko z tym aparatem mam problem....
A i jeszcze jedno - podlaczenie cewki i kabli w magnecie MA znaczenie.......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 21:42, 02 Mar 2010    Temat postu:

Nie w magnecie tylko przy iskrowniku Smile Nie wiem o co dokładnie Ci chodzi, ale podłączenie tych kabli jest bardzo ważne Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Śro 18:22, 03 Mar 2010    Temat postu:

Jutro silnik idzie znowu do tego goscia. Za darmo mi to naprawi. Jak bedzie juz wiadomo co bylo nie tak to napisze i temat do zamkniecia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 15:35, 04 Mar 2010    Temat postu:

Dragon in the Blue Sky napisał:
Jutro silnik idzie znowu do tego goscia. Za darmo mi to naprawi. Jak bedzie juz wiadomo co bylo nie tak to napisze i temat do zamkniecia


No tak miałeś od razu zrobić... Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon in the Blue Sky
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zachodniopomorskie

PostWysłany: Pią 18:37, 05 Mar 2010    Temat postu:

Okazalo sie, ze jakis syf zakleil aparat i prowadnice....
Ostzregam,zeby przed zlozeniem kartery myc....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin