Kręcony silnik jawki - przerywa na średnio-wysokich obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zombi300
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIMANOWA

PostWysłany: Wto 16:16, 14 Maj 2013    Temat postu: Kręcony silnik jawki - przerywa na średnio-wysokich obrotach

Witam wszystkich forumowiczów! Smile
Na początku chciałby zaznaczyć iż dokonałem wszystkich podstawowych poprawek przed założeniem tego tematu i przejrzałem forum ale nic to nie dało. Mam następujący problem. Jawka chodzi idealnie. Pali na tyk na zimnym i letnim silniku. Troszkę mocniej trzeba kopnąć na gorącym ale też pali. Świeca ma kolor jasno-brązowy ale bardziej wpadający w brąz niż w biel. Gaźnik jest czyściutki bo przed napisaniem przedmuchałem go Razz. Problem w tym że jawka mam moc tylko do pewnego momentu u od pewnego momentu. Mianowicie (przedstawiając w procentach) pod obciążeniem ma kopa (jak to jawka od około 20% obrotów (nic dziwnego Razz) i tak do około 75% a potem zaczyna przerywaćRazz. Pomyślał bym, że za bardzo wyżyłowałem silnik albo za mała dawka paliwa czy też źle wyregulowany zapłon ale potem od 85%-97% (wyżej to już tylko z górki Smile )znowu ma moc i nic nie przerywa Razz. Nie mam pojęcia co to może być Sad. Czy ktoś z was spotkał się już z takim problemem? Dodam jeszcze, że wcześniej jezdziłem na tej samej konfiguracji i spokojnie w 2 osoby o łącznej masie około 130-140 kg. Jechałem trójką na wyższych obrotach tam gdzie teraz zaczyna przerywać i nie możne przekroczyć tych obrotów w pojedynkę.

Techniczny opis silnika:
Kod:

Cylinder/tłok/pierścienie "60ccm" z allegro.
Gaźnik Jikov z powiększonymi dyszami
Łożyska MGK
Świeca NGK starej serii (odpowiednik F85S)/ BOSH
Dodatkowo tłok był odchudzany


Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 21:02, 14 Maj 2013    Temat postu:

przerwa na świecy ?
zapłon ?
cewka ?
paliwo nie zwietrzałe ?


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 21:11, 14 Maj 2013    Temat postu:

Opis raczej sugeruje wg mnie coś od zapłonu a rozpocząłbym poszukiwania od kondensatora (oczywiście po świecy), potem przetrzyj platynki (tak dla pewności), dalej cewka WN. Nierzadko pomaga "przeniesienie" kondensatora poza silnik (np w okolice cewki WN, po ty by kondensator się nie nagrzewał od silnika).

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Wto 22:33, 14 Maj 2013    Temat postu:

Czy problem powstał teraz czy po zrobieniu przeróbek? Silnik chodził chociaż jakiś czas po przerókach?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombi300
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIMANOWA

PostWysłany: Śro 14:03, 15 Maj 2013    Temat postu:

Nie sądziłem że tak wiele osób zechce mi pomóc Very Happy Powiem szczerze, że jestem zachwycony Razz A wracając do tematu odpowiem po kolei :

@holipa :
Przerwy na świecach mam 0,5-1,2mm. Mam kilka świec z różnymi przerwami Smile
Zapłon ustawiony był idealnie (z resztą siłę ma tylko to przerywanie Razz) Jedyne co mi przychodzi to zbyt mały/duży kąt rozchylania platynek? Razz
Cewki - zarówno W/N jak i cewka zapłonowa orginalne Razz Prawdopodobnie sprawne Razz Jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić ich opór wewnętrzny? Smile
Paliwo zalane zostało w sobotę Razz 2 Litry więc myślę ,że nie powinno przez ten czas zwietrzeć. Kupiłem je na CPN 2 tygodnie wcześniej i trzymam w kanistrach.

@Nowicjusz :
Kondensator wymieniałem na nowy jakieś +/- 800km temu Razz Czy możliwe, żeby tak szybko padł?? Platynki zostały wyczyszczone przed napisaniem tego tematu żeby wykluczyć najprostsze rozwiązania Smile. Zauważyłem że to zjawisko na zimnym silniku jest ale znacznie mniej zauważalne Razz Może to rzeczywiście kondensator Razz

@grześ19 :
Po przeróbkach jawka przejechała już około 1000km (może więcej). A ostatnio (bez mojej ingerencji) bardzo się wzmocniła. Właściwie w miejsca gdzie dawniej sam ledwo trójką wyjeżdżałem śmigałem we dwie osoby Smile I teraz też by tak było tylko w momencie gdy zaczyna przerywać w dwie osoby te "nieprawidłowe cykle silnika" (nie wiem jak fachowo to nazwać) zabierają zbyt dużo mocy Razz.

Dziękuje tym co odpowiedzieli i tym którzy jeszcze odpowiedzą Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 14:34, 15 Maj 2013    Temat postu:

Dla pewności kupiłbym nową świecę. To że wkrecasz różne stare nie zanczy źże sa one dobre. Kup uskrę f75, ustaw przerwęna 0,5mm. Jezeli to nie pomoże to pewnie jakaś głupota bedzie. Może głowica Ci się poluzowała?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombi300
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIMANOWA

PostWysłany: Śro 15:17, 15 Maj 2013    Temat postu:

@grześ19 :
Co do świecy to sprawdzałem obydwie w innym silniku i wszystko gra Razz A głowicy nie sprawdzałem Smile Zaraz zobaczęRazz

Głowica trzyma się dobrze i jest szczelna Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zombi300 dnia Śro 15:32, 15 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 15:42, 15 Maj 2013    Temat postu:

Mimo wszystko świecę bym zmienił na nową. Czasami się różne cuda dzieją przez świecę.Jak masz drugi motor to zmień cewkę na chwię i zobacz czy to samo będzie. To jakaś pierdołą musi być Tak samo zmień kondenstaor na ten z drugiej Jawki. Sprawdź ustawienie zapłonu bo nie pisałeś żebyś go sprawdzał. Wrzuć zdjęcia tych świec na których jeżdziłeś.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 16:03, 15 Maj 2013    Temat postu:

Co znaczy powiększone dysze? jakaś rzeźba czy po prostu inne rozmiary? wydech czysty? świece dobrana pod względem ciepłoty? odpowiedni kolor nie zawsze znaczy że dawka paliwa jest odpowiednia na każdych obrotach

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 16:20, 15 Maj 2013    Temat postu:

A co takiego ma świeca do tego.. bardziej bym zwrócił uwagę na jej odpowiednią przerwę. Taki problem wskazuje na zbyt dużą dawkę paliwa, lub zapchany wydech też. Sprawdź filtr powietrza, wydech no i popróbuj z różnymi przerwami swiecy.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombi300
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIMANOWA

PostWysłany: Śro 17:53, 15 Maj 2013    Temat postu:

Zdjęcia postaram się wrzucić w najbliższym czasie Smile. Dysze po prostu są większe o parę rozmiarów (pod ten pseudo 60ccm Smile ). Wydech nie jest czysty ale prześwit jest duży Razz (na kolanku przewiduje +/- 0,5mm nagaru więc standard jak na mixol) Smile. Tak Razz Ciepłota świec prawidłowa ;P No i wcześniej na tych samych świecach nie było tego problemu Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 19:29, 15 Maj 2013    Temat postu:

Te polskie dysze to gówno straszne jest. Na niektórych nawet nie jest napisane jaka jest przepustowość. Tyle że wcześniej Jawka dobrze pracowałą, także przeróbki były ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombi300
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIMANOWA

PostWysłany: Śro 19:46, 15 Maj 2013    Temat postu:

No właśnie Razz Jawka pracowała dobrze i to mnie najbardziej dziwi że tak nagle przestała Razz Jutro postaram sie wrzucić te fotki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grześ19
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec

PostWysłany: Śro 20:56, 15 Maj 2013    Temat postu:

Jak możesz to jeżdzij nią jeszcze, usterka będzie się pogłębiać, wtedy łatwiej będzie zdiagnozowac. Byc może całkowicie stracisz iskre w pewnym momencie i wtedy bedzie już łatwiej.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zombi300
Nowy
Nowy



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LIMANOWA

PostWysłany: Pią 19:03, 17 Maj 2013    Temat postu:

Witam po krótkiej przerwie Very Happy
Otóż po prawie 4h kombinowania doszedłem do przyczyny usterki - mianowicie Razz Mój silnik po podrasowaniu wykręcał się na zdecydowanie wyższe obroty niż oryginalne co mogło być przyczyną uszkodzenia kondensatora (wyższe napięcia generowane przez cewka zapłonową), Rozwiązaniem okazało założenie drugiego kondensatora koło cewki (ale nie jego przeniesienie tylko zdublowanie Very Happy). Jawka wykręca się na wyższe obroty i problem został zażegnany Smile Mam teraz pytanie Smile Jak powinienem przyznawać pochwały? Czy jest jakiś limit na temat? Razz

Na tym forum nie ma limitów Very Happy zuzia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin