Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Kompresja? Jak sprawdzić?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:33, 25 Cze 2009    Temat postu: Kompresja? Jak sprawdzić?

Jawa mnie totalnie wkur*iła Smile więc leży w częściach w piwnicy. Rozbebeszyłem co mogłem i składam teraz do kupy. Było też malowanie, efekty niedługo. Ale nie o to chciałem tu zapytać.

Kompresja. Założyłem na karter cylinder i tłok (komplet Almotu, wybaczcie ale z takim kupiłem Jawę Smile ), nowe szpile (bo poprzednie miały przekręcone gwinty), nowe uszczelki. Złożyłem wszystko, ładnie uszczelniłem silikon/papier/silikon, jak wcześniej a między głowicę a cylek dałem uszczelkę w blachy. Skręciłem, wydaje mi się na maxa, chociaż śruby jeszcze się kręcą gdy przyłoże naprawde gigantyczną siłę kluczem nasadowym terkotką. Na tłoku siedzą 3 pierścienie, z czego 2 mają przebieg 500km.

Po złożeniu i odczekaniu kilkudziesięciu godzin na zaschnięcie silikonu, wkręciłem świece i kopniakiem powoli ściskałem tłok aby sprawdzić kompresje. No i syczy Evil or Very Mad. Tak jak wcześniej, ale miałem nadzieje, że po remoncie zniknie. Mam wrażenie, że syczy z króćca. I tu moje pytanie. Czy to normalne? Czy to nie pogorszy kompresji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:40, 25 Cze 2009    Temat postu:

słuchaj ściąg króciec i wymień uszczelka i odpowiednio uszczelnij i moim zdaniem nie jest to normalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:03, 25 Cze 2009    Temat postu:

Heh, obawiam się, że uszczelka między cylinderm a króćcem nie ma nic do szczelności tłoka. Wszystkie uszczelki są nowe.

Dżwięk syczenia wydobywa się z wnętrza króćca, bez założonego gaźnika, czyli... no ze środka, nie umiem tego bardziej łopatologiczne wyjaśnić.

Jebynie to albo źle dopasowane pierścionki (?) albo nieszczelność między głowicą a cylkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
goly2d
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Czw 20:09, 25 Cze 2009    Temat postu:

u mnie też slychać syczenie a ma kompresje jak glupi Smile nie wiem co to może być ale tylko Ci mówie jak jest... pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:10, 25 Cze 2009    Temat postu:

A załóż gaźnik może to przez to takie odgłosy wydaje nie wiem bo gaźniki mam z króćcami spróbuj i daj znać jakie efekty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Czw 20:10, 25 Cze 2009    Temat postu:

dobrze jest, kompresja zawsze, ale to zawsze gdzies spier*ala, zostaw jak jest i jak poskładasz to się przejedź, wtedy ocenisz jak chodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 20:14, 25 Cze 2009    Temat postu:

Witam

Robiłeś szlif morze poprosu tak ma być u mnie komprecha ucieka przez kanał wydechowy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:20, 25 Cze 2009    Temat postu:

Coś mi się zdaje, że nie wszyscy ogarniają o co chodzi Very Happy
Tłok i cylinder to jak strzykawka. Otwór na świecę to wylot strzykawki. Ja go zatkałem świecą i dociskam tłok za pomocą kopki. Jest opór, kompresje ma, z tym, że słysze syk z wewnątrz cylindra, który wychodzi z otworu w króćcu. Zastanawiam się tylko, czy to normalne, czy tłok powinien mieć właśnie szczelność strzykawki, czyli zero syków, 100% szczelności.

Więc nie wiem skąd pomysły nieszczelności na króćcu. Brak wyobraźni przestrzennej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
goly2d
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Czw 20:32, 25 Cze 2009    Temat postu:

no to tak ma być... wg mnie jak ja odkręcalem gaźnik to też tak bylo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Czw 20:33, 25 Cze 2009    Temat postu:

zioooom mówię Ci, że jest dobrze, tłok pierścieniami ni ch*ja nie bedzie tak szczelny jak strzykawka, jakby był, to jak byś mógł kopnąć? no właśnie, dobrze jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:40, 25 Cze 2009    Temat postu:

Aha, to git. W takim razie dzięki za odpowiedzi i przywrócenie mi spokojnego ciśnienia krwii Razz

Chyba za dużo złożyłem korpusów do karabinów pneumatycznych ASG, gdzie szczelność cylindra i tłoka musi być jak strzykawka. Widocznie ta zasada w motoryzacji nie istnieje, a już napewno nie w jawie50 Razz

Temat już w sumie można zamknąć, chyba, że ktoś wpadnie na ultra rewolucyjny pomysł uszczelnienia pierścieni w tłoku. Może tak jak sie to robi w tłokach ASG, nawija się nitkę między tłok a gumowy pierścień, żeby zacieśnić połączenie. Sprawdzamy w jawie?

No co Wy, żart Razz

Cytat:
nie bedzie tak szczelny jak strzykawka, jakby był, to jak byś mógł kopnąć?

A na fizyce uczyli, że powietrze jest ściśliwe... co nie zmienia faktu, że macie racje Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Czw 20:49, 25 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 7:59, 26 Cze 2009    Temat postu:

wyjaśnię to; po co jest tłumik szmerów ssania?? przecież to już sama nazwa wskazuje "tłumik" czyli że coś tłumi i właśnie on tłumi szmery ssania silnika czyli to niby uciekanie kompresji Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 8:38, 26 Cze 2009    Temat postu:

plusminus napisał:
wyjaśnię to; po co jest tłumik szmerów ssania?? przecież to już sama nazwa wskazuje "tłumik" czyli że coś tłumi i właśnie on tłumi szmery ssania silnika czyli to niby uciekanie kompresji Very Happy


No ciezko jest mi sie z tym zgodzic...

Co do autora, widze, ze jestes porzadnym, pracowitym i dokladnym obywatelem. Lubie takich ludzi, wiec wytlumacze pare bledow, ktore popelniles pzry skladaniu... Co do samej uciekajacej kompresji jest to normalne, tym bardziej na nowym niedopasowanym do gladzi pierscieniu, kompresja czesto ucieka przez rowki tloka, lub rysy na cylindrze.... Co do samego montazu, szpilek nie dokreca sie mocno! Absolutnie, robie sie to z bardzo delikatnym wyczuciem. Jak masz klucz dynanometryczny wystarczy 10Nm i juz masz. Po drugie warto szpilke posmarowac specjalna pasta(80zl, da sie odkrecic), klejem do gwintow(nie da sie odkercic, tanio), lub chocby dac sylikon aby sila rozkladala sie bardziej rownomiernie. Podejzewam, ze juz przekreciles gwint. Co do uszczelki pod glowice powinna byc wykonana z aluminum, w dodatku dokladnie obrobionego na tokarce. Wszystkie stopy zelaza sa jakby do powiedziec nie odpowiednie, za twarde i za bardzo rozszerzaja sie pod wplywem temperatury. Na sam koniec o pierscieniu. Cylinder ma ksztalt owala(pod wplywem pracy), pierscienie tez, wiec jakim cudem chcesz zalozyc nowy idealnie okrągly pierscien?! Top czesto prowadzi tylko do porysowania cylindra, czytaj gladzi. POzdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:26, 26 Cze 2009    Temat postu:

A to takie buty...

Co do uszczelki między głowicą a cylindrem, miałem jej wogóle nie dawać, bo czytałem, że nie jest potrzebna, ale znalazłem w śmieciach aluminiową (?) cieniutką uszczelkę do tegoż elementu. Trzeba było ją oczywiście dociąć i dopasować, jak to z każdym zamiennikiem.

To nie wiem... Mam to zrobić na nowo? Gwintu nie przekręciłem, po poprzednich doświadczeniach, tym razem uważałem. Umiałbym rozpoznać moment przekręcenia. Poprostu dokręcałem, mocno, mocniej aż do oporu.

Sugerujesz złożenie wszystkiego od nowa, z mniejsza siłą i silikonem na gwintach? Zabezpieczenie gwintów niestety mi się skończyło... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 9:28, 26 Cze 2009    Temat postu:

Wg mnie zabezpieczenie szpilek nie jest potrzebne Smile Nigdy nie zabezpieczałem i wszystko gra , co do uszczelki pomiędzy głowice a cylinder - zawsze zakładałem i Tobie również polecam Smile Dużo roboty z tym nie jest a zawsze to jakieś uszczelnienie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motórzysta dnia Pią 9:29, 26 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin