Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Komplikacje przy rozbieraniu silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:53, 30 Gru 2009    Temat postu: Komplikacje przy rozbieraniu silnik

Witam ponownie forumowiczów. Remont mojego Ogara 200 wciąż trwa choć progress jest znikomy. Udało mi się naprawić amortyzator przedni i to jest sukces. Problem mam wciąż z rozpołowieniem silnika. Zdjąłem sprzęgło, zdjąłem magneto, wykręciłem wszystkie śrubki. Teraz mam problem taki, że odkręciłem nakrętkę która trzyma zębatkę na wale ale nie mogę zdjąć zębatki. Proszę o pomoc w tej sprawie. Nie mogę zdjąć wirnika od magneta. Odkręciłem śrubki ale on nie chce z wału zejść. Proszę o pomoc również w tym temacie. Mam pytanie dotyczące zębatki na którą zakłada się łańcuch. Czy ją także muszę odkręcić aby rozłożyć silnik? Jeśli tak to jak się do tego zabrać. Na niej również jest nakrętka, która łatwo się nie da odkręcić. Mam również problem z odkręceniem śruby, na które wisi zmieniacz biegów. Czy ma ktoś jakiś sposób na jej wyciągnięcie? Odkręciłem nakrętkę z jednej strony, ale ta śruba albo jest zapieczona albo coś źle robię. Byłbym wdzięczny za sprawdzone metody i szczegółowe opisy. Jeśli nie dam rady tego sam zrobić będę zmuszony pójść z tym do mechanika. Może ktoś zna warsztat we Wrocławiu który zajmuję się silnikami Jawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 20:19, 30 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
nakrętkę która trzyma zębatkę na wale ale nie mogę zdjąć zębatki.

ściągaczem trójramiennym.
Cytat:
Nie mogę zdjąć wirnika od magneta.

wyjmujesz krzywkę i albo ściągaczem trójramiennym, albo wkręcasz w wirnik śrubę (bodajże m8..)
Cytat:
Mam pytanie dotyczące zębatki na którą zakłada się łańcuch.

nie musisz, ale masz tam za nakrętką zagiętą blaszkę zabezpieczjącą, odginasz ją i odkręcasz.
Cytat:
Mam również problem z odkręceniem śruby, na które wisi zmieniacz biegów

jeżeli chodzi o te śrubki mocujące zmieniecz biegów (2 na kluczyk 10), to normalnie się powinny odkręcić.pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:21, 30 Gru 2009    Temat postu:

Dziękuję Ci za odpowiedź. Nie wiem do końca o co chodzi z krzywką przy wirniku. Chodzi mi o taką długą śrubę która jest przykręcona do obu karterów i na niej wisi zmieniacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 20:32, 30 Gru 2009    Temat postu:

poczekaj.. wirnika od magneta? wytłumacz proszę.
aha, a Ci chodzi o ten pręcik od wajchy biegów.. kombinerkami złapać i odkręcać, inaczej chyba się tego nie podejdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:55, 30 Gru 2009    Temat postu:

Wirnik ściągamy poprzez odkręcenie iskrownika, krzywki (krzywkę wyciągamy) i w miejscu gdzie jest krzywka mamy gwint na śrubę M8. Wystarczy wkręcić tam śrubę, dokręcić lekko kluczem i wirnik zejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sznajder
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:24, 30 Gru 2009    Temat postu:

No i sprawdziłem. Śruba mi się w wirniku urwała i teraz muszę wykombinować jak ją wyciągnąć. Sukces odniosłem taki że ściągaczem zdjąłem zębatkę z wału. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sznajder dnia Czw 15:21, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazlzawiacy
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 22:34, 01 Sty 2010    Temat postu:

ja ten wirnik to ściągnąłem za pomocą łyżek(takich do ściągania opon) podważasz z obu stron i schodzi ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1689
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 106 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 22:50, 01 Sty 2010    Temat postu:

No i w ten sposob idealnie krzywisz wal, albo uszkadzasz magneto albo wylupiesz karter! - Nic "lepszego" Neutral

Zwykla sruba M8 zalatwia sprawe; jezeli urwales srube, to najpierw usun pozostalosci gwintu w otworze kola, nastepnie sciagacz albo raz jeszcze sruba M8.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin