Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jawka ma strrraaaaszznego muła
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wesoły Koń
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Józefów( pod Warszawą)

PostWysłany: Sob 21:00, 05 Maj 2012    Temat postu: Jawka ma strrraaaaszznego muła

Witam.
Niestety muszę zakładać kolejny temat w dziale usterki.
Jawka została wyciągnięta z garażu po 15 latach stania, nie miała iskry. Wystarczyło wyczyścić przerywacz i odpaliła z pierwszego kopa. I teraz zaczyna się problem: jawka ledwie ruszyła a o trzecim biegu można było zapomnieć Sad Sad . Wyczyściłem gaźnik, filtr powietrza, tłumik, ustawiłem zapłon (1,7mm) i sprawdziłem czy nie zapiekły się pierścienie. Nic nie pomogło. Jedyna rzecz budząca moje podejrzenia to dość głęboka rysa w cylindrze. Zaczyna się ona przy oknie płuczącym i ciągnąca się aż do końca tulei od strony karterów.
Czy jedna rysa może być powodem moich problemów?
A jak nie, to co???

PS.
proszę o nie pisanie postów typu ''było'' czy ''szukaj''
dużo czytałem, a odpowiedzi nie znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 5:58, 06 Maj 2012    Temat postu:

Tak może ta rysa być przyczyną twoich problemów.Gdyż ucieka kompresja i jawka wtedy nie ma siły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI50
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Czw 20:39, 10 Maj 2012    Temat postu:

Wesoły Koniu (fajny nick tak btw. Smile ) odpowiadając na twoje pytanie tak.Tak jedna rysa może sprawić że twoja jawencja nie posiada wystarczającej siły.Zanim jednak zaczniesz obwiniać cylinder :

1)Sprawdź świecę ona też posiada duży wpływ
[kup nową dla pewności]

2)Oceń szczelność między silnikiem a cylindrem oraz cylindrem a głowicą.
[Wystarczy że są stalowe okrągłe uszczelki , nie musisz obklejać sylikonem]

3)Ustaw poprawnie gaźnik
[jest tutek na ten temat na tej stronie]

Wtedy możesz zastanawiać się nad tym czy kupić nowy czy przeszlifować cylinder.
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 20:49, 10 Maj 2012    Temat postu:

Sprawdź kompresję a się wszystko wyjaśni.. Chociaż w takim silniku co stał parenaście lat nie odpalany mogły popękać pierścienie (ale to juz sprawdziłeś, jak sam napisałeś) czy też popękać simeringi na wale. Silnik grzeje się mocno? Trzyma wolne obroty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Czw 21:51, 10 Maj 2012    Temat postu:

Zacznij od szlifu cylindra i wymiany tłoka z pierścieniami, jeżeli masz głęboka rysę to choćbyś nie wiem co robił to i tak będzie słaba. Tylko kup sobie tłok dobrej firmy, np. z Almotu mają dobre tłoki, jak kupisz te najtańsze to lubią puchnąć, więc nie polecam - przekonałem się sam kilka lat temu jak miałem ten sprzęt Smile

Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, po tylu latach stania w garażu simeringi nie mogły,lecz na pewno stwardniały, warto wymienić. Wiem że dużo pracy ale satysfakcja się liczy Smile Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wesoły Koń
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Józefów( pod Warszawą)

PostWysłany: Pią 21:27, 11 Maj 2012    Temat postu:

Cześć, mam już drugi cylinder, tłok i pierścienie nie ma na nich żadnych rys. Nie mogę jednak sprawdzić, czy wszystko ok bo jawkę na razie rozkręciłem do malowania. Dodam jeszcze że zauważyłem bardzo duży luz na tym rozcięciu pierścienia. Wydaje mi się że tamtędy przedmuchiwało, bo czasami jawka szczelała z gaźnika(zapłon ok, nie ma lewego powietrza).
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 10:35, 12 Maj 2012    Temat postu:

ten luz się mierzy! oczywiście nie na tłoku tylko w cylindrze, i się dobiera podczas naprawy lub piłuje (oczywiście na to też są konkretne ustalenia bo nie można za dużo), kolego oddaj to lepiej komuś bardziej obeznanemu albo doucz się bo takie rzeczy przy remoncie to podstawa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Sob 17:03, 12 Maj 2012    Temat postu:

Piłuje ?? hmm


Luz między pierścieniem a tłokiem ma być, w tutorialach gdzieś kiedyś zamieściłem serwisówke jawki tam było napisane ile ma być, mierzysz ten luz za pomocą szczelinomierza.

Apropo tego piłowania bo bardzo mnie to zaciekawiło Very Happy nigdy się luzu nie będzie zwiększać, bo jak jest nowy tłok z pierścieniem to już ten luz ma być odpowiedni, bo dłuższej eksploatacji luz się zwiększy więc po co go jeszcze powiększać? a zmniejszyć się też nie da.

a jeżeli nawet by się coś z tym robiło to na pewno nie piłuje się tylko w takim elemencie gdzie musi być dokładność i chropowatość powierzchni dobra to się toczy lub szlifuje..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek205
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 17:07, 12 Maj 2012    Temat postu:

jeśli nie ma trzeciego biegu to mogą to być wytarte tarcze sprzęgłowe 10 minut sprawdzania jeśli posiadasz silikon i masz trochę wprawy w zdejmowaniu segerów z kosza sprzęgłowego a jeśli nie to poproś kogoś o pomoc we dwóch zawsze łatwiej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 22:04, 12 Maj 2012    Temat postu:

określenie "na rozcięciu pierścienia" nie jest fachowe i najbliżej kojarzy się chyba z zamkiem a te jak najbardziej się piłuje aby uzyskać wymagany luz montażowy i nawet przy nowym komplecie tłok-pierścienie wszystko się dopasowuje/dobiera pod cylinder a przynajmniej tak się powinno robić. Oczywiście jak wszystko jest kolorkiem oznaczone to mierzenie odpada ale do jawki już raczej się takiego kompletu dobranego nie kupi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Nie 9:08, 13 Maj 2012    Temat postu:

ale nie można takich rzeczy piłować, ręcznie nigdy nie uzyskasz równego wymiaru po całym obwodzie i w konsekwencji zrobisz jeszcze gorzej, a nikt wiadomo że nie będzie jechać z jednym tłoczkiem na szlifierkę bądz wytoczyć to. W teorii masz rację ma się tak robić, w praktyce to za takie dopasowanie idealne byś dał więcej niż jawka warta Smile ja osobiście nie spotkałem się z tłokiem żeby luz miał za mały, co najwyżej za duży Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 9:58, 13 Maj 2012    Temat postu:

pasowanie tłoka z cylindrem + szlif to koszt około stówki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 10:40, 13 Maj 2012    Temat postu:

Kojot: mylisz się, na zamku nie potrzeba wielkiej dokładności, bierzesz pilnik-iglak i piłujesz, każda instrukcja napraw od SHL, WFM, WSK o tym mówi i czytaj ze zrozumieniem, ja mówię o luzie na zamku a nie w szczelinie, którą w razie czego należy przetoczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzio310
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:20, 13 Maj 2012    Temat postu:

ja musiałem do jawki wpakować pierścień od simsona z początku był za duży bo do jawki w sklepie nei było tyko na zamówienie spiłowałem no i działało ale przyszedł pierścien to trzeba wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Nie 19:09, 13 Maj 2012    Temat postu:

ahaaa Very Happy no sory mój błąd myślałem że mówisz o rowku Very Happy to z tym się zgodzę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin