Jawa 50 nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi068
Nowy
Nowy



Dołączył: 11 Sie 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:16, 11 Sie 2023    Temat postu: Jawa 50 nie odpala

Dzień dobry. Na wstępie zaznaczę, że szukałem informacji już wszędzie i za chwilę chyba się poddam. Nie jestem też zwolennikiem for, ale to ostatnia szansa. Jak w temacie, nie odpala po remoncie. Wszystkie części Ori, żadne Chiny.

- wał, regeneracja bicie na końcówce 0,02
-tlok dwa pierścienie, szlif cylindra na 0,05
- zapłon ustawiony na 2 mm, przerwa 0,3
-cewki pomierzone i sprawne, iskra jest.
- nie ma reguły czy jest założony gaźnik czy opcja strzykawki i tak nie pali
- kompresja jest
- tłok strzałka w dół
- wszystkie elementy zapłonu zamienione na inne i dalej nic.

Robiłem już kilka silników 223 ale ten to jakiś ewenement. Fakt części nie są z jednego kawałka.
Ostatnia opcja to kartery i nieszczelna skrzynia korbowa, chociaż nie chce mi się wierzyć.
Jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafi068 dnia Pią 6:17, 11 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Sob 20:30, 19 Sie 2023    Temat postu:

Cześć,
Silnik mocno kapryśny jeśli chodzi o dawkę paliwa i zapłon.
Polskie książki mówią o ustawieniu zapłonu przed gmp na 2mm, czeskie 1.8mm.
Możesz też spróbować dać inną świecę. Sprawdź czy nie masz przedmuchu na łączeniu głowicy z cylindrem. Czy w zapłonie kondensator i platynki są nowe? Ustawiałeś ich przerwę? Książki piszą o bibułce / blaszce 0.05mm.
Jak doprowadzisz szczelność silnika i zapłon do ładu to spróbuj się pobawić gaznikiem. Jikova na prawdę ciężko ustawić. Poziom paliwa w komorze pływakowej, zaworek iglicowy, dysze... Zwróć uwagę na rozpylacz w gaźniku (mało widoczny) to jest to miejsce, do której wchodzi iglica. Musi wszystko być drożne i czyste.
W ostateczności spróbuj odpalić bez gaźnika na dezodorant lub jakiegoś plaka.
Daj znać czy się udało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafi068
Nowy
Nowy



Dołączył: 11 Sie 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:12, 22 Sie 2023    Temat postu:

Inne kartery komplet 77/77 , simmeringi nowe zmienione na polskie z epoki. O wiele grubsze i z większą sprężarką niż te współczesne. Dalej nic. Kompresja widać że jest. Gaźnik póki co odkładam na bok, bo chce aby dał głos że strzykawki. Platynki, konder nowe. Dodatkowo przemierzyłem kondensator nowy i stary, nowy 0,18 uF natomiast stary 0,20. Zostawiam stary. Cewka butelkowa także przemierzona i jest książkowo. W zanik iskry pod wpływem kompresji coś nie chce mi się wierzyć.

To już koniec pomysłów. Jeśli ktoś by chciał kupić ten chłam to chętnie odstąpię Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafi068 dnia Śro 4:43, 23 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Śro 5:34, 23 Sie 2023    Temat postu:

A jak wygląda świeca po paru kopnięciach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafi068
Nowy
Nowy



Dołączył: 11 Sie 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:06, 23 Sie 2023    Temat postu:

W większości kopnięć raczej sucha. Ze strzykawki odpalałem mnóstwo silników i wiem ile wstrzyknąć aby nie zalać.

Edit dodam tylko że wał cylinder tłok nie są z jednego kawałka. Chodzi mi też po głowie wysokość okien płuczących. Czy wszystkie cylindry mają tak samo? Skok tłoka jest prawidłowy, gmp równo z rantem cylindra, więc uszczelka pod cylinder jest właściwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafi068 dnia Śro 12:13, 23 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin