Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
[Jawa 50] Filtr powietrza - nie pali

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mr. t
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:14, 12 Lip 2009    Temat postu: [Jawa 50] Filtr powietrza - nie pali

Szukałem i nie znalazłem.
Mianowicie niedawno straciłem filtr powietrza, kupiłem identyczny na Allegro niestety po zamontowaniu filtra Jawa nie chce zapalić. Tak jak by miała za mało powietrza - bez filtra pali całkiem ładnie (ale też nie zawsze od razu, ale to już temat na inną "gawęde" Razz ), a śmiga to już w ogóle jak czort no ale wiadomo, że dla silnika to nie jest zbyt bezpieczne.
Co mogło się zwalić w okresie miedzy starym filtrem a nowym, że teraz nagle mu za mało powietrza). Dodam jeszcze, że filtr zamontowałem póki co bez wkładu więc teoretycznie powietrza jest więcej niż będzie z wkłądem.
Bez filtra zrobiłem tylko 6-7 km w sytuacji wyższej konieczności

Filtr wersja oczywiście w pudełku z rurką gumową.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mr. t dnia Nie 21:09, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Nie 19:06, 12 Lip 2009    Temat postu:

Wyreguluj gaźnik albo przeczyść ten filtr

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
enedueriketake
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 19:53, 12 Lip 2009    Temat postu:

Wg. mnie coś musi być z tym filtrem. Jeśli nic nie regulowałeś, a zmieniłeś tylko ten filtr, to musi być jego wina. Innego wytłumaczenia nie ma. Chyba, że inny filtr potrzebuje innej regulacji. Tak jak mówi poprzednik - spróbuj doregulować gaźnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez enedueriketake dnia Nie 21:17, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mr. t
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:13, 12 Lip 2009    Temat postu:

Tak...

w zasadzie to oczywiście chodzi o filtr powietrza a nie paliwa (pomyliłem się pisząc posta), No nic jutro z tym powalczę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
enedueriketake
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 21:16, 12 Lip 2009    Temat postu:

Jeśli zmieniłeś filtr powietrza, to rzeczywiście musisz doregulować gaźnik, bo dostaje albo więcej, albo mniej powietrza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mr. t
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:37, 12 Lip 2009    Temat postu:

No to jeszcze małe pytanie do regulacji. Iglicę to chyba mam na pierwszym ząbku i tu raczej nie ma co kombinować, czyli regulować śrubą obrotów czy raczej blaszką w komoerze pływakowej. - Gdzieś na tym forum ktoś pisał, że tej blaszki to w ogóle nie powinno się ruszać, więc już sam nie wiem jak to jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RaceKing1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski

PostWysłany: Pon 9:02, 13 Lip 2009    Temat postu:

Dlaczego masz iglice na pierwszym ząbku? masz silnik na dotarciu,bo nie rozumiem...
Ja mam na drugim ząbku od dołu i śmiga jak należy,sprawdź czy nie wywala Ci benzyny na wysokich obrotach,bo jeśli tak to oznaczałoby to,że za dużo paliwa dostaje,jeśli tak do odegnij tą blaszkę w komorze pływakowej,spokojnie,można ją regulować Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
enedueriketake
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 9:27, 13 Lip 2009    Temat postu:

Najpierw pobaw się blaszką, a jeśli to nic nie pomoże, możesz też zajrzeć do iglicy.

PS. Tylko delikatnie z tą blaszką, bo można łatwo uszkodzić!

EDIT: Jest jeszcze jedna opcja. Nie wiem jakie są konsekwencje jeżdżenia bez filtra powietrza, ale może coś z tym związanego jest przyczyną. Może się coś zapchało?

Niech się wypowie pks100 - to jest mój MASTER Rolling Eyes Laughing


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez enedueriketake dnia Pon 9:33, 13 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mr. t
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:40, 13 Lip 2009    Temat postu:

No miałem na pierwszym... ale od góry Very Happy... dam chyba zgodnie z instrukcją na 2 od dołu i popróbuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RaceKing1
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mirsk/Gryfów Śląski

PostWysłany: Pon 13:42, 13 Lip 2009    Temat postu:

no daj na drugi od dołu,tak jak ja mam Smile powinno śmigać Wink

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 9:43, 14 Lip 2009    Temat postu:

Przy wymianie filtra zawsze reguluje się gaźnik, jest to normalne... Do tego włóż filtr, aby wszystko grało... Stopniowo odginaj blaszkę w komorze w dół, aż przestanie zalewać świecę i będzie bdb. jeździł, robi się to minimalnie. Potem na podstawie koloru świecy ustawiasz wysokość iglicy, czarna niżej, biała wyżej. Ma być jasny brąz. Teraz pozostaje regulacja obrotów i komplet. Podczas regulacji blaszki może okazać się, że nie da się doregulować wtedy trzeba wymeinić zaworek iglicowy, sprawdizć pływak, wypolerować trzpień pływaka i do wymiany dysze. Pozdrawiam

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mr. t
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:46, 14 Lip 2009    Temat postu:

Zgodnie z poradami podregulowałem gaźnik. Motorek pali już bez problemu ale mam problem z ustawieniem obrotów na biegu jałowym. Problem polega na tym, że w momencie gdy mam wysokie obroty i lekko tylko ruszę śrubką to spadają tak, że motorek po chwili gaśnie. Co może być tego przyczyną. Zauważyłem też, że silnik nie trzyma trochę obrotów.
Jak udało mi się trafić w miarę niskie obroty to chwile tak pochodził a potem znów zaczął głośniej wyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Wto 19:48, 14 Lip 2009    Temat postu:

A zalewa świecę? Jaki kolor? Możesz mieć za niski lub za wysoki poziom paliwa, raczej za niski... Winą może być lewe powietrze, nieoryginalna wytarta śruba obrotów, wytarta przepustnica i iglica. Nawet dysze, pływak i zaworek mają wpływ, jak i poziom paliwa i kranik. Szukaj. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mr. t
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:30, 14 Lip 2009    Temat postu:

Kolor świecy - średnio-brązowa. Nie zalewa, motor pali bez problemu po każdym zgaśnięciu.

EDIT: Po odgięciu blaszki w dół jest lepiej, czyli było za dużo paliwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mr. t dnia Śro 11:35, 15 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin