Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jawa 50...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaniak1
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:18, 03 Maj 2010    Temat postu: Jawa 50...

Kilka dni temu złożyłem silnik i niby odpala, ale nie chodzi jak powinien.
Chodzi ciasno, ale gdzieś czytałem, że to normalne, bo wszystko w silniku musi się ułożyć. Ma problemy, ze wkręcaniem się na obroty i jest strasznie słaby.
1.Ja rozkręcałem silnik to wał korbowy upadł mi ze stołu i korbowód minimalnie się wygiął. Ale naprostowałem, że już jest na moje oko prościutki. Może to być przyczyną, że silnik jest słaby i nie wkręca się na obroty?
2.Wymieniłem sam tłok z pierścieniami, bez robienia szlifu cylindra, ani bez jego wymiany. Może być przez to słabszy?
3. Często jak silnik jest słaby to piszecie, żeby sprawdzić czy nie dostaje się do niego lewe powietrze. Z kąt ono może dostawać się do silnika? Według mnie wtedy, jak coś jest nie szczelne:
a)między karterami, a cylindrem,
b)między cylindrem, a głowicą,
c)między gaźnikiem, kolankiem cylindra, a cylindrem
d)między cylindrem, a kolankiem tłumika.
Mam rację? Jeśli tak to, czy z kąś jeszcze? A jeśli nie, to z kąt?
Pytam, bo chcę w przyszłości kupić cały nowy zestaw(tłok, pierścienie, głowicę, cylinder o pojemności 60cm3), ale nie wiem czy to ma sens wydawać kasę, bo silnik sam składałem, a dopiero zaczynam majsterkować przy silnikach i nie wiem czy wszystko jest szczelne jak powinno być. Oczywiście olej z nikąd nie cieknie. Aha i czy czuć, że różnicę mocy między zestawem 50, a 60cm3?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Pon 15:04, 03 Maj 2010    Temat postu:

jest słaby, bo się jeszcze wszystko nie poustawiało, zrób parę kilometrów i będzie lepiej, tak mógł osłabnąć przez zmianę tłoka. silnik może łapać lewe powietrze między gaźnikiem a króćcem i miedzy króćcem a cylindrem. różnica jet miedzy 50 a 60, wiadomo jak zmienisz zajechane 50 na nowe 60 to wyrywa motor z pod dupy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaniak1
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:17, 03 Maj 2010    Temat postu:

A skoro jak składałem silnik i jak nakładałem cylinder na tłok i wszedł bez problemu czyli korbowód może być?(jest prosty?)
A jak mam coś nieszczelnego między tymi dwoma środkowymi karterami, to nie będzie nabierał żadnego lewego powietrza? Tylko będzie olej wyciekał z silnika? Od spodu silnika mam suchutko a olej w silniku jest, czyli duł silnika szczelny, ale nie wiem jak góra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
[Pro][Boszcz]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 556
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Hajnówa

PostWysłany: Pon 20:55, 03 Maj 2010    Temat postu:

Jak masz proste kartery nie poniszczyles ich zamocno srubokretem czy czym tam to rozbierales to jest wszystko git nie martw sie tak przejedz sie troche zobacz co i jak to musi sie rozchodzic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Wto 15:34, 04 Maj 2010    Temat postu:

jeżeli jest suchutki to git tam ci mogła uszczelka pujść na przedziałce skrzyni od skrzyni korbowej (tam gdzie pracuje wał) i olej by zarzucał na tłok..... ale to by świece zachlapywało i by nie chciał zapalać byś musiał świece co chwila czyścić.....
więc to chyba nie to Wink a co do skrzywienia to w zależności od skrzywienia jakiś uszczerbek na kompresji może być oraz może cylinder porysować........ jak już klepałeś to młotkiem to na pewno idealnie nie jest proste Smile PZDR


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin