Gwint w karterze kleić czy spawać.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:54, 15 Gru 2011    Temat postu: Gwint w karterze kleić czy spawać.

Witam!!Piszę o tym ponieważ nie uzyskałem odpowiedzi w innym temacie. Mój kolega miał wypadek w ogarem 200 i szpilkę aż wyrwało z karteru.Prze gwintowałem mu na M8 i do czasu było wszystko git. Aż przyszedł remont i wykręcał szpilki .Nie chciała mu się później wkręcić i poprawił (krzywo) gwintownikiem gwint w karterze.Po czym szpilka wkręca się luźno. Teraz co z tym zrobić ?Myślałem że by to na kleju wkręcić , ale pomyślałem czy tego nie można by było zaspawać tigiem , później wywiercić i nagwintować na M6? Oczywiście jak by co to w warsztacie by mu to zrobili.Bo jak robić to porządnie. Jego najbardziej interesuje opcja z gwintem M6.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 21:40, 15 Gru 2011    Temat postu:

ciężki temat z tym M6. a na M9 nie dasz rady przegwintować ? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Czw 21:40, 15 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 21:57, 15 Gru 2011    Temat postu:

Możesz zalać otwór aluminium i później rozwiercić i nagwntować na nowo na m6. bądź wkręcić heli coli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 23:12, 15 Gru 2011    Temat postu:

masz 3 (4) opcje, gwintujesz na jeszcze większy (jeśli się zmieści ale to bardzo osłabi ścianki) i robisz specjalną szpilkę z tym większym gwintem który się musi do końca wkręcić, możesz też nagwintować na większy i wkręcić sprężynkę (lub wstawić tulejkę) naprawczą i wtedy szpilka normalna no i najlepsza opcja to zaspawać otwór i nawiercić i nagwintować od nowa, tylko z tym wierceniem to byś musiał przemyśleć żeby to prosto było i na przyszłość wkręcaj wszystkie szpilki na klej bo z reguły nie ma potrzeby by je wykręcać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:03, 16 Gru 2011    Temat postu:

Gwintu M9 bądź M10 nie da rady już zrobić.Myślę że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie oddanie karteru na warsztat i zaspawanie,wywiercenie oraz nagwintowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 8:53, 16 Gru 2011    Temat postu:

tylko czy ta operacja nie będzie kosztować tyle co para używanych karterów w dobrym stanie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 13:18, 16 Gru 2011    Temat postu:

10zł u mnie za zaspawanie, reszta we własnym zakresie a proste kartery nie traktowane młotkiem nie są takie łatwe do zdobycia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Sob 18:36, 17 Gru 2011    Temat postu:

Jest specjalny klej do aluminium, tylko drogi jest. Ale dobrze trzyma, króciec mi się trzymie na tym bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin