Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Dziwne problemy z ogarem (silnik jawa 50).. Pomocy!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 9:23, 02 Cze 2007    Temat postu: Dziwne problemy z ogarem (silnik jawa 50).. Pomocy!

Witam,
Niedawno nabyłem ogara 200 z silnikiem 3biegowym jawy. Jeździł dobrze jeden dzien po czym zrobiło się tak jak jest teraz...
...a teraz jest tak :

--Jadę, mam zapięty np. bieg 2. Wciskam sprzęgło a silnik nagle zaczyna wariować i ciśnie do pełnych obrotów. Po 10 sekundach obroty gasną, motor jako tako chodzi i moge jechać dalej lub gasnie... (to raczej nie linka bo sprawdzałem)
(TO DZIEJE SIĘ TYLKO CZASAMI, RAZ JEST NORMALNIE A RAZ JAK WYŻEJ)


--Jadę, wrzucam na luz i motor gaśnie... (po ustawieniu wyzszysz obrotów motor chodzi nie równo i i tak po jakimś czasie gaśnie)

Proszę o pomoc, jestem zrospaczony... Zapraszam do podpisywania się kazda rada się liczy. Jeśli ktoś byłby na tyle dobry aby zdecydować się na dyskusję na gg to zapraszam pod nr. 1052604.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czarny
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 9:55, 02 Cze 2007    Temat postu:

to moze byc zle ustawione sprzeglu lub obroty allbo jedno i drogie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Icqov
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

PostWysłany: Sob 10:17, 02 Cze 2007    Temat postu:

W gaźniku iglica może się blokować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiooreck
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha

PostWysłany: Sob 10:19, 02 Cze 2007    Temat postu:

no właśnie, weź sprawdź iglicę bo może się pływak na niej zacinać, albo coś nie tak z przepustnicą jest... np, jakiś paproch się dostał i może blokować niekiedy, ja tak miałem jak pierwszy raz jechałem, jedno, maciupkie ziarenko piasku zrobiło mi tempomat na trójce z góry Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wiooreck dnia Sob 15:52, 02 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Sob 15:30, 02 Cze 2007    Temat postu:

mozliwe tez za lapie lewe powietrze zdejmij krociec i gaznik wyczysc miejsca styku papierem sciernym i daj nowe uszczelki z cienką warstwa silikonu aha przedmuchaj gaznik kompresorem i wyczysc w komorze plywakowej dysze calutki gaznik powinno pomoc pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
garden92
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z Katowic

PostWysłany: Sob 16:41, 02 Cze 2007    Temat postu:

Gaznik lub sprzegło Smile ustaw sprzegło jak niepomorze to morzesz mieć tarcze łyse Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 17:18, 02 Cze 2007    Temat postu:

Ja bym stawiał na lewe powietrze. Miałem dokładnie takie objawy jak silnik ciągnął lewe powietrze na połączeniu króciec-cylinder.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 10:30, 03 Cze 2007    Temat postu:

dzisiaj moj kumpel powiedział że te wysokie obroty mogą być spowodowane uszkodzonym wałem... nie bardzo mu w to wierze bo to ostry krętacz, choć zna się na motorach (myślę że chciał mi tylko popsuć humor). czy ktoś mógłby wyjasnic tą kwestię z wałem ? mowił cos przy tym wale o podwójnej iskrze ;|
z góry dzięki
P S. kazał też napisać ze obroty załapuje sam z siebie... czyli stoi sobie chodzi na wolnych, ja go nie ruszam a on nagle najwyzsze obroty zalapuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 10:43, 03 Cze 2007    Temat postu:

Jak pisałem lewe powietrze. Pod wpływem wibracji raz zachowuje szczelność i chodzi normalnie, a raz nie jest szczelny i obroty szaleją. Najczęściej nieszczelne jest połączenie króciec-cylinder. Skontroluj je. Albo rozkręć , daj nowa uszczelkę, najlepiej lekko przesmarowaną z obu stron czerwonym silikonem, skręć dobrze i zostaw na 24h.

P.S. Nie widzę związku pomiędzy uszkodzeniami wału a skaczącymi obrotami. Dla mnie jest to klasyczny objaw nieszczelnością na dolocie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 13:51, 03 Cze 2007    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem, to blokuje ci się iglica -na bank a raczej nie nieszczelności bo raz jest a raz nie ma..No w każdym razie masz coś na pewno nie tak z gaźnikiem
Powrót do góry
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Nie 15:01, 03 Cze 2007    Temat postu:

to na 99% lewe powietrze jak pisalem ja i mandos zrob jak pisalismy i po klopocie ja mialem ten sam problem i bylo lewe powietzrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 15:39, 04 Cze 2007    Temat postu:

mógłby mi ktoś wytłumaczyć jaśniej tę kwestię z silikonem?
zakupiłem dzisiaj tubkę silikon o użytkowaniu do 360o C .
jak go używać ? posmarować uszczelkę to wiem tylko jakby mogl mi ktos powiedzieć jaka grubością ją pokryć i co z nią potem zrobic. wsadzic, zakręcic na swoje miejsce ? czy moze posmarowac i zostawic do wyschnięcia?
z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 15:56, 04 Cze 2007    Temat postu:

Smarujesz uszczelkę z obu stron silikonem, nie za grubo, żeby po złożeniu go nie powyciskało. Dobrze jest zostawić go na ok. 5 minut i potem wszystko dobrze skręcić. Ja zawsze zostawiam potem jeszcze na 24h, żeby dobrze złapał. Oczywiście powierzchnie składane króćca i cylindra muszą być czyste. Dobrze byłoby je tez odtłuścić acetonem, spirytusem lub czymś takim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Icqov
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

PostWysłany: Pon 21:47, 04 Cze 2007    Temat postu:

dobrym uszczelniaczem jest też butapren. Mój kuzyn uszczelniał w ten sposób silnik od malca. Ktował go nielicho. Żadnych nieszczelności niebyło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiooreck
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przysucha

PostWysłany: Pon 23:18, 04 Cze 2007    Temat postu:

PanSzybciutki napisał:
...czy ktoś mógłby wyjasnic tą kwestię z wałem ? mowił cos przy tym wale o podwójnej iskrze ;|
z góry dzięki


jak masz wyrobione łożyska na wale to będzie on latał w te i wewte, ja tak ustawiłem na starym wale iskre w silnku, to przerwa była dwa razy na jednym obrocie (ręką ruszało się wałem w górę i w dół), bynajmniej mi tak kolega powiedział o łożyskach (on ma jawkę ponad 4 lata)
Założyłem lepszy, używany wał z prawie nowymi łożyskami (po rozbiórce silnika) i nie ma problemów, kupiec się nawet znalazł na motor Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin