Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PanSzybciutki
Częsty bywalec

Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 9:23, 02 Cze 2007 Temat postu: Dziwne problemy z ogarem (silnik jawa 50).. Pomocy! |
|
|
Witam,
Niedawno nabyłem ogara 200 z silnikiem 3biegowym jawy. Jeździł dobrze jeden dzien po czym zrobiło się tak jak jest teraz...
...a teraz jest tak :
--Jadę, mam zapięty np. bieg 2. Wciskam sprzęgło a silnik nagle zaczyna wariować i ciśnie do pełnych obrotów. Po 10 sekundach obroty gasną, motor jako tako chodzi i moge jechać dalej lub gasnie... (to raczej nie linka bo sprawdzałem)
(TO DZIEJE SIĘ TYLKO CZASAMI, RAZ JEST NORMALNIE A RAZ JAK WYŻEJ)
--Jadę, wrzucam na luz i motor gaśnie... (po ustawieniu wyzszysz obrotów motor chodzi nie równo i i tak po jakimś czasie gaśnie)
Proszę o pomoc, jestem zrospaczony... Zapraszam do podpisywania się kazda rada się liczy. Jeśli ktoś byłby na tyle dobry aby zdecydować się na dyskusję na gg to zapraszam pod nr. 1052604.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
czarny
Częsty bywalec

Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 9:55, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
to moze byc zle ustawione sprzeglu lub obroty allbo jedno i drogie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Icqov
Częsty bywalec

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 10:17, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
W gaźniku iglica może się blokować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wiooreck
Częsty bywalec

Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: Sob 10:19, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
no właśnie, weź sprawdź iglicę bo może się pływak na niej zacinać, albo coś nie tak z przepustnicą jest... np, jakiś paproch się dostał i może blokować niekiedy, ja tak miałem jak pierwszy raz jechałem, jedno, maciupkie ziarenko piasku zrobiło mi tempomat na trójce z góry
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiooreck dnia Sob 15:52, 02 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bąbel021
Wymiatacz

Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świetokrzyskie
|
Wysłany: Sob 15:30, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
mozliwe tez za lapie lewe powietrze zdejmij krociec i gaznik wyczysc miejsca styku papierem sciernym i daj nowe uszczelki z cienką warstwa silikonu aha przedmuchaj gaznik kompresorem i wyczysc w komorze plywakowej dysze calutki gaznik powinno pomoc pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
garden92
Wymiatacz

Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: z Katowic
|
Wysłany: Sob 16:41, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Gaznik lub sprzegło ustaw sprzegło jak niepomorze to morzesz mieć tarcze łyse
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 17:18, 02 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ja bym stawiał na lewe powietrze. Miałem dokładnie takie objawy jak silnik ciągnął lewe powietrze na połączeniu króciec-cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PanSzybciutki
Częsty bywalec

Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 10:30, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
dzisiaj moj kumpel powiedział że te wysokie obroty mogą być spowodowane uszkodzonym wałem... nie bardzo mu w to wierze bo to ostry krętacz, choć zna się na motorach (myślę że chciał mi tylko popsuć humor). czy ktoś mógłby wyjasnic tą kwestię z wałem ? mowił cos przy tym wale o podwójnej iskrze ;|
z góry dzięki
P S. kazał też napisać ze obroty załapuje sam z siebie... czyli stoi sobie chodzi na wolnych, ja go nie ruszam a on nagle najwyzsze obroty zalapuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 10:43, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Jak pisałem lewe powietrze. Pod wpływem wibracji raz zachowuje szczelność i chodzi normalnie, a raz nie jest szczelny i obroty szaleją. Najczęściej nieszczelne jest połączenie króciec-cylinder. Skontroluj je. Albo rozkręć , daj nowa uszczelkę, najlepiej lekko przesmarowaną z obu stron czerwonym silikonem, skręć dobrze i zostaw na 24h.
P.S. Nie widzę związku pomiędzy uszkodzeniami wału a skaczącymi obrotami. Dla mnie jest to klasyczny objaw nieszczelnością na dolocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 13:51, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem, to blokuje ci się iglica -na bank a raczej nie nieszczelności bo raz jest a raz nie ma..No w każdym razie masz coś na pewno nie tak z gaźnikiem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bąbel021
Wymiatacz

Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świetokrzyskie
|
Wysłany: Nie 15:01, 03 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
to na 99% lewe powietrze jak pisalem ja i mandos zrob jak pisalismy i po klopocie ja mialem ten sam problem i bylo lewe powietzrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PanSzybciutki
Częsty bywalec

Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15:39, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
mógłby mi ktoś wytłumaczyć jaśniej tę kwestię z silikonem?
zakupiłem dzisiaj tubkę silikon o użytkowaniu do 360o C .
jak go używać ? posmarować uszczelkę to wiem tylko jakby mogl mi ktos powiedzieć jaka grubością ją pokryć i co z nią potem zrobic. wsadzic, zakręcic na swoje miejsce ? czy moze posmarowac i zostawic do wyschnięcia?
z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mandos
Wymiatacz

Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 15:56, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Smarujesz uszczelkę z obu stron silikonem, nie za grubo, żeby po złożeniu go nie powyciskało. Dobrze jest zostawić go na ok. 5 minut i potem wszystko dobrze skręcić. Ja zawsze zostawiam potem jeszcze na 24h, żeby dobrze złapał. Oczywiście powierzchnie składane króćca i cylindra muszą być czyste. Dobrze byłoby je tez odtłuścić acetonem, spirytusem lub czymś takim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Icqov
Częsty bywalec

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 21:47, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
dobrym uszczelniaczem jest też butapren. Mój kuzyn uszczelniał w ten sposób silnik od malca. Ktował go nielicho. Żadnych nieszczelności niebyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wiooreck
Częsty bywalec

Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: Pon 23:18, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
PanSzybciutki napisał: | ...czy ktoś mógłby wyjasnic tą kwestię z wałem ? mowił cos przy tym wale o podwójnej iskrze ;|
z góry dzięki |
jak masz wyrobione łożyska na wale to będzie on latał w te i wewte, ja tak ustawiłem na starym wale iskre w silnku, to przerwa była dwa razy na jednym obrocie (ręką ruszało się wałem w górę i w dół), bynajmniej mi tak kolega powiedział o łożyskach (on ma jawkę ponad 4 lata)
Założyłem lepszy, używany wał z prawie nowymi łożyskami (po rozbiórce silnika) i nie ma problemów, kupiec się nawet znalazł na motor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|