dziwne dzwięki?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielone Płuca Polski

PostWysłany: Pią 11:10, 06 Lis 2009    Temat postu: dziwne dzwięki?

Mam małe pytanko dotyczące mojego ogarka...
Gdy motorek pracuje na niskich obrotach to wydobywają sie różne dzwięki jakby z gaźnika, albo z czegoś, niewiem sam, coś jak uderzenia drutem w rure:D
Co może być tego przyczyną?? Czy to początek nowej usterki??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dudzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zamosc

PostWysłany: Pią 11:12, 06 Lis 2009    Temat postu:

może pierścienie ci dzwonią.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radziiu
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 12:34, 06 Lis 2009    Temat postu:

lozyska na wale albo pierscienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sniiKe
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Drawski Młyn [wlkp]

PostWysłany: Pią 12:53, 06 Lis 2009    Temat postu:

A non stop ci stuka, czy raz po raz??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrcrow
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 13:29, 06 Lis 2009    Temat postu:

ja tak tak mialem i to byly lozyszka i wal do regeneracji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 14:26, 06 Lis 2009    Temat postu:

Bardzo mi przykro. Jawka jest silnikiem wysokoobrotowym i przy niskich obrotach silnik ma bardzo duże drgania. Stuki prawdopodobnie dochodzą z silnika, przyczyną są luzy wału, planowana głowica lub przesunięta uszczelka pod głowicą. Jak to sprawdzić? Na początek należy odkręcić lewy dekiel silnika(po spuszczeniu oleju) i porozglądać się czy nie ma żadnych wirów. Jeżeli jest ok, należy chwycić małą zębatkę i poruszać nią na boki, a potem od i do siebie. Gdy odczuwamy wyraźny luz dane łożyska są do wymiany. Drugim etapem jest rozebranie cylindra(zwróć uwagę na uszczelkę!) i poruszanie korbowodem w gorę i dół, a następnie na boki. Luzy boczne są dopuszczone, góra dół wskazują na zużycie łożyska wału. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielone Płuca Polski

PostWysłany: Pią 19:30, 06 Lis 2009    Temat postu:

Snike pytał czy dzwoni cały czas cz czasami..., odpowiadam: Dzwoni co jakiś czas, takie stuknięcie nie synchronizacujne...
Dzięki za odpowiedzi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 22:44, 06 Lis 2009    Temat postu:

Jeżeli dzwoni, tzn. na niskich obrotach słychać wysoki głuchy dźwięk, dosłownie jak dzwonka, metaliczny to pierścienie, cylinder, korbowód lub tłok są do wymiany. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dudzio
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zamosc

PostWysłany: Sob 12:50, 07 Lis 2009    Temat postu:

A sprzęgło wasz w porządku ? bo może spadło ci zabezpieczenie z tarcz sprzęgłowych i teraz gdzies stuka w dekiel.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ricco
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Nie 13:41, 08 Lis 2009    Temat postu:

Ja tez tak mialem kiedys w jawce stukalo na malych obrotach. Wyregulowalem zaplon i przestalo:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 13:46, 08 Lis 2009    Temat postu:

Poczekajmy na wypowiedź autora Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielone Płuca Polski

PostWysłany: Pon 8:49, 09 Lis 2009    Temat postu:

Teraz troche pojeździłem, i sie rozwalił do końca, powoli słabł, coraz częściej stukoty i przerwy w ciągnięciu tak jakby paliwa nie dostawał i są stukoty teraz i nie ma siły ciągnąć... ledwo jedzie. Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 12:56, 09 Lis 2009    Temat postu:

Heh, mówiłem tego nie można ignorować! Zrób dokładnie to co Ci mówiłem, prawdopodobnie zorleciało ci śię łożysko/a. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielone Płuca Polski

PostWysłany: Pon 13:57, 09 Lis 2009    Temat postu:

Teraz co mam zrobić?? Wał do wymiany??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 18:42, 09 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Bardzo mi przykro. Jawka jest silnikiem wysokoobrotowym i przy niskich obrotach silnik ma bardzo duże drgania. Stuki prawdopodobnie dochodzą z silnika, przyczyną są luzy wału, planowana głowica lub przesunięta uszczelka pod głowicą. Jak to sprawdzić? Na początek należy odkręcić lewy dekiel silnika(po spuszczeniu oleju) i porozglądać się czy nie ma żadnych wirów. Jeżeli jest ok, należy chwycić małą zębatkę i poruszać nią na boki, a potem od i do siebie. Gdy odczuwamy wyraźny luz dane łożyska są do wymiany. Drugim etapem jest rozebranie cylindra(zwróć uwagę na uszczelkę!) i poruszanie korbowodem w gorę i dół, a następnie na boki. Luzy boczne są dopuszczone, góra dół wskazują na zużycie łożyska wału. Pozdrawiam


Narazie to, potem po stwierdzeniu 100% usterki należy wymienić wał na nowy lub zregenerować stary, wtedy wystarczy kupić korbowód + robocizna. Jeżeli masz oryginalny wał nie opłaca się robićpierwszego rozwiązania, tym bardziej, że drugie jest tańsze. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin