Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ciepła jawka nie odpala i chyba wiem dlaczego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 12:04, 30 Lis 2010    Temat postu: Ciepła jawka nie odpala i chyba wiem dlaczego

Witam. Wieeele osób ma ten problem, że zimna jawka pali od strzała a ciepła już gorzej. Chyba wiem dlaczego. Spójrzcie: ostatnio odpaliłem bez problemu zimną jawke, pogazowałem w miejscu troche zgasiłem i znowu od kopa. Po przejażdżce (czyli silnik musiał sie wysilić) już nie chciała. Wręciłem nową świecę i to samo... czyli... Czy to może być wina puchnącego tłoka? Mam tam zamontowany właśnie zestaw 40mm polskiej produkcji. Czy na czeskim tłoku i cylindrze były by większe szanse odpalania ciepłego silnika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 13:36, 30 Lis 2010    Temat postu:

Nie koniecznie. Pierwszą sprawą jaką jest, to aby przy zimnych temperaturach rozgrzać świecę do granic samooczyszczenia, każda świeca ma inną granicę, ale waha się to mniej więcej w 60 stopniach C. Co do Twojego pytania, to oczywiście może być to przyczyną, ale jeśli tłok spuchnie, to będzie cięższe jego ruszenie w tulei cylindra. W przypadku ciężkiego odpalania ciepłego silnika 223 na mrozach może być archaiczny gaźnik i jego budowa oraz stosowanie oleju mineralnego jakim jest zapewne miksol itp. Zacznę od oleju, przy niższych temperaturach jest on gęstszy, gorzej przechodzi przez kanaliki w gaźniku i odcina po części paliwo. Gaźnik ma dużo kanalików, przez które zimniejsze paliwo gorzej przechodzi. Wszystkie te i inne mniej ważne składniki składają się na ciężkie odpalanie ciepłego silnika, akurat nie wiem czemu u mnie w ogarze nie było takich przebojów i zawsze chętnie odpalał..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 14:11, 30 Lis 2010    Temat postu:

Sam się dziwię, że tłok CX może puchnąć bo tych klasycznych objawów puchnięcia tłoka tzn słabnięcie, późna reakcja na gaz itd to nie ma czegoś takiego u mnie a jednak ciepły nie odpala. Próbowałem w różnych położeniach zapłonu i nic to nie pomogło więc chyba teoria z gaźnikiem i niskimi temperaturami jest najlepsza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagnuuM
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 14:29, 30 Lis 2010    Temat postu:

ustaw dobrze zapłon i będzie ci palić od kopa zimna albo ciepła ja mam ustawiony zapłon przez fachowca i jak zimna pali od 1, a jak ciepła to czasami od 1 a czasami od 2 i nie musze się przy tym wysilać. i nie muszę na pych tylko 2 kopy o moplik zapala xD Pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sportlen
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: SZCZYTNA!!!podkarpacie

PostWysłany: Wto 14:45, 30 Lis 2010    Temat postu:

ja jestem za puchnącym tłokiem
przy rozgrzanym gaźniku płyny powinny choć troszkę zmienic gęstość więc problem się rozwiązuje
to powinna być wina tłoka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sportlen dnia Wto 14:46, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 14:46, 30 Lis 2010    Temat postu:

Też tak myśle a zapłon ustawiłem 2mm przed GMP więc chyba dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MagnuuM
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 15:58, 30 Lis 2010    Temat postu:

No własnie "chyba" ja też myslałem, że mam dobrze ustawiony, a okazało się, że nie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Wto 16:05, 30 Lis 2010    Temat postu:

Ale pomyślcie inne motory ja są ciepłe palą elegancko. Kolega ma simsona i na ciepłym pali ja trzeba a ma cycek polskiej produkcji ;]
Co wina czegoś innego....


Ja mam ogara 200 i zimy pali elegancko. Jak jest ciepły jeszcze lepiej. A jak gorący to czasem tak a czasem nie.
Wymieniłem cylinder tłok itp.
Wcześniej cewkę butelkową i kondensator i platynki.
Ja myślę że to może być świeca. Nieodpowiednia przerwa. Zapłon źle ustawiony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arekd dnia Wto 16:20, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Wto 16:49, 30 Lis 2010    Temat postu:

ja tez tak mam w sensie ze na ciepłym ma ciężko odpalić u mnie się kondensator przegrzewa a nie chce mi się go wymieniać ja obstawiam za kondensatorem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 17:00, 30 Lis 2010    Temat postu:

Kondensator już dawno w puszce narzędziowej siedzi... jak był w silniku to sie tak przegrzewał że całkiem tracił iskre...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arekd
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Milinów/Turek

PostWysłany: Wto 20:34, 30 Lis 2010    Temat postu:

Ja obstawiam przerwę na świecy ewentualnie świece

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToMuŚ019
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość /Rzeszow

PostWysłany: Wto 21:56, 30 Lis 2010    Temat postu:

Panowie, wina leży w gaźniku który nie ma ssania, zatem podaje ciut za bogatą mieszankę, która jest odpowiednia dla zimnego silnika, ale dla ciepłego już nie i dlatego przy "kopaniu" nie odpalimy ciepłej jawki. Zastanawialiście się kiedyś dlaczego jawka jest taka niska? dla wygody młodszych użytkowników? Nie, po to żeby można się było łatwiej odepchnąć nogami Smile zainteresowanych problemem w aspekcie historycznym, odsyłam do historii przedwojennych małych motocykli i motocykli sportowych, tam też nie było ssania i na ciepłym się "pchało"
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Sob 12:44, 04 Gru 2010    Temat postu:

ja już ustawiałem zapłon na różne sposoby - najlepszy sposób - na czuja - tak żeby dodawanie gazu było płynne i bez opuźnień i wtedy powinien działać jak należy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mostasz dnia Sob 13:20, 04 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 10:43, 05 Gru 2010    Temat postu:

To co napisał ToMuŚ019 jest bardzo możliwe z tym że ssania (czyli mniej powietrza) używa sie do odpalania zimnego silnika a nie ciepłego, chyba ze chciałeś powiedzieć przez to że jawka ja ssanie tak jakby "wbudowane" Very Happy A poza tym nawet prymitywny gaźnik jak GM12 od Komara też nie miał ssania a ciepły i zimny silnik dało rade bez problemu zrobić żeby nawet na zajechanym silniku palił od kopa, a w Jikovie nie da rady? A jakby ta zugorzyć mieszanke poprzez przestawienie zapinki iglicy o ząbek w góre?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez doman30 dnia Nie 10:49, 05 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 12:49, 05 Gru 2010    Temat postu:

tylko że przelewanie gaźnika pełni funkcję wzbogacająca mieszankę, gaźnik nie może mieć zbyt bogatej mieszanki dla ciepłego silnika bo świnił by silnik wciąż, wina problemów z odpalaniem leży tylko i wyłącznie po stronie mechanika... kolega podał nam odległość tłoka od GMP a szczelina na platynkach? przecież to nierozłączna para, a poziom paliwa na pływaku? to też się ustawia, może dysze nie te są? jak wygląda świeca po rozgrzaniu, czy jest odpowiednio dobrana pod względem ciepłoty? a jeśli chodzi o archaiczność gaźnika to fakt, brak ssania ale to jeśli już mogła by być przyczyna ciężkiego palenia na mrozie a jak wiemy jawki są odporne na mróz więc problemu tu nie widzę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin