Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Cieknie z gaźnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasiu17
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:08, 21 Cze 2016    Temat postu: Cieknie z gaźnika

Witam tak jak w temacie to mój 1 motorek więc proszę o wyrozumiałość zaczęło się tak że jeździłem z kumplem na ogarku gdy zaczooł się jakby dusić i trochę jechał i gasnął postanowiliśmy wyczyścić gaźnik i go wyregulować i wymienić uszczelki na nowe bo tamte były wyjechanie i może nie było dostatecznie szczelnie a więc odkręciłem gaźnik i dałem go na 12 godzin do rozpuszczalnika nitro bardzo przejrzał widać właściciel go dawno nie mył ale to nic zgubiłem pływak musiałem jechać do niego miasta po niego gdy już wszystko zebraliśmy nowe uszczelki ,używany pływak itd zaczęliśmy skręcać gdy już wszystko skręciliśmy odkręciłem zaworek żeby odpalić a tu dupa jak nie zaczęło cieknąc z tego gaźnika nawet go nie odpalałem bo masakryczni cieknie i żeby nie było pływak pływa ale nwm co trzeba zrobić zmartwiłem się bardzo gaźnik wygląda jak nowy więc nwm co jest nie tak mógł by mi ktoś z tym pomóc ? proszę o odp Pozdraiwam Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:16, 21 Cze 2016    Temat postu:

Podejrzewam że przy myciu gaźnika zanieczyścił się zaworek komory pływakowej, sprawdź lekko palcem czy zamyka cieknące paliwo ze zbiornika, sprawdź też pływak czy nie zacina się na bolcu prowadzącym, chyba że coś majstrowałeś przy blaszce zamykającej paliwo, tylna jej część tj. mała wystająca część nie powinna po zamknięciu paliwa dotykać do obudowy komory. Sprawdź też sam pływak czy jest szczelny, wyjmij i potrząśnij, jeżeli poczujesz w środku paliwo to pływak aut lub do lutowania, sprawdź też cz kołnierz pływaka jest równy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasiu17
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:34, 21 Cze 2016    Temat postu:

już nie cieknie blaszkę wygoiłem letko ku dołu nie cieknie teraz tylko uszczelki nie mam na tom pokrywę no i trzeba go będzie wyregulować obroty dziwne mocne potem słabną nawet mi zgasł no i nie rozwija pełnej mocy ino 40 km koleś co mi go sprzedawał mówił że jedzie 60 km 70 i te skuterki chińskie się chowają tylko jak to teraz zrobić xd Shocked.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu17 dnia Wto 15:36, 21 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Śro 1:45, 22 Cze 2016    Temat postu:

Cześć,
Kolego, zmieniając położenie / ustawienie blaszki otwierającej dopływ paliwa do komory pływakowej, prawdopodobnie rozregulowałeś cały gaźnik. Wygięcie blaszki ma kluczowe znaczenie dla pracy gaźnika i tym samym silnika.
Uświadomię Ci jedną rzecz. Przy zmianie pływaka na nowy, prawdopodobnie już był zmieniony poziom paliwa. Dlaczego? No dlatego, że wygięcie na kołnierzu pływaka, nie jest takie samo w każdym z pływaków, a co za tym idzie inne czasy otwarcia zaworka.

Zalecam zapoznać się teraz z działem tutoriale. Tam masz bardzo dobrze opisane jak regulować poziom paliwa w komorze pływakowej (preferuję metodę naczyń połączonych), aczkolwiek na suwmiarkę też może się udać.

Aha, jeszcze jedno. Pod zaworkiem iglicowym w pokrywce komory pływakowej powinna być uszczelka. Bardzo prawdopodobne jest, że podczas kąpieli w nitro, uszczelka została rozpuszczona i przez to zaczęło nadmiernie ciec. Sprawdź to miejsce, odkręć zaworek i sprawdź czy się nie przycina, zwłaszcza gdy dołączone jest do układu paliwo. Zaworek odkręcisz kluczem 7.

Życzę miłej i owocnej regulacji!

Pozdrawiam mati.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasiu17
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:46, 22 Cze 2016    Temat postu:

Nie umiem znaleźć tego tuto riala podesłał by ktoś link z góry thanks Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Śro 16:18, 22 Cze 2016    Temat postu:

Kolego zadaj sobie trochę trudu. Poszperaj na tym forum, bo to jest istna kopalnia wiedzy na temat jawek.

Samemu szukając informacji na pewno więcej się nauczysz, niż gdy będziesz miał wszystko podane na tacy. W artykułach przygotowanych specjalnie dla takich użytkowników jak Ty, znajdują się ciekawostki i rzeczy, na które warto zwrócić uwagę. Im więcej ich przeczytasz, a jeszcze lepiej gdy będziesz czytał i przy okazji próbował przeprowadzać takie naprawy, nauczysz się nowych ciekawych rzeczy, które nie tylko funkcjonują w jawkach, ale także w innych motocyklach.

Ale co by nie było, proszę oto link do działu tutoriale:
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/

Idąc dalej tu masz opisaną regulację (i nie tylko) gaźnika:
http://doman30.pl.tl/Regulacja-ga%26%23378%3Bnika-Jikov-PSB-2917.htm

A tu tutorial z ustawianiem gaźnika metodą naczyń połączonych:
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/ustawianie-gaznika-za-pomoca-naczyn-polaczonych,18655.html

Z tym, że uczulam. Przy metodzie naczyń połączonych dobierz odpowiedni gwint, który będzie wkręcony wraz z rurką jako wskaźnik. Inaczej zepsujesz gwint i gaźnik będzie do regeneracji, bądź wymiany. (wszystko zrozumiesz, gdy przeczytasz artykuł).

Pozdrawiam mati.
Pozdrawiam mati


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:04, 22 Cze 2016    Temat postu:

Witam, podane linki z ustawieniami to tzw. szablony które zakładają identyczne gaźniki i ich elementy, osoby które polecają takie rzeczy lekko mnie powiedzmy rozśmieszają, same gaźniki jak i ich części odbiegają i to bardzo od siebie jak i od oryginału i nie ma mowy o jakichkolwiek szablonach, tj. oczywiście moje os. zdanie, osoby która jawkę posiada od 1978r od powiedzmy salonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 161
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Czw 3:12, 23 Cze 2016    Temat postu:

Witam,
Maro, także twierdzisz, że Cię rozśmieszyłem? W takim razie daj mi się wypowiedzieć.

Przy jakiejkolwiek regulacji trzeba wychodzić z założenia, że części różnią się od siebie i nigdy nie będą takie same, ale to nie znaczy, że dane urządzenie nie będzie działać prawidłowo. Prosty przykład z życia? Proszę bardzo.
Mamy dwa samochody, ta sama marka. ten sam model, przebieg, rocznik, wyposażenie, zużycie itd. Czy wsiadając do takiego samochodu i wciskając załóżmy pedał sprzęgła dostaniemy taki sam opór jak gdybyśmy wsiedli do drugiego samochodu? Albo czy przy puszczaniu tego sprzęgła, załączy się ono w tym samym momencie w aucie numer dwa? Odpowiedź jest oczywista.
Czy pomimo tego któryś z samochodów działa niepoprawnie? Nie. Oba są sprawne i da się nimi jechać. A dlaczego tak się dzieje? Tu pojawia się pewne zagadnienie zwane TOLERANCJĄ.

W artykułach tego forum, bardziej chodzi o pokazanie sposobu regulacji. Tak, w jakimś sensie są to szablony, ale nie zakładają one, że osoba, która będzie wykonywać określone czynności ustawi je w 100 procentach dokładnie, zgodnie np. z jakimś rysunkiem technicznym z etapu projektowania czy wg. jakiś obliczeń. Przecież już na etapie produkcji, inżynierowie którzy brali udział w projekcie tego motocykla musieli założyć jakieś odchyłki i dobrać odpowiednią tolerancję. A naszym użytkownikom tego forum zależy właśnie na tym, aby użytkownik, który ma całkowicie rozregulowany sprzęt, przy odpowiedniej dawce wiedzy wstrzelił się w ten właśnie zakres.
Więc używanie szablonów do ustawiana naszych sprzętów jest jak najbardziej poprawne, i tego zdania się będę trzymał. Bo sam z własnego doświadczenia wiem (generalny remont dwóch jawek od zera), że łatwiej jest przeczytać artykuł / informację, którą podzielił się użytkownik forum, i na jej podstawie regulować, niż samemu dłubać i rozregulować bardziej, czy nawet coś popsuć. Jeśli coś jest sprawdzone, to dlaczego nie mielibyśmy tego wykorzystać? Przecież taka jest idea tego forum.

Pozdrawiam mati.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasiu17
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:45, 23 Cze 2016    Temat postu:

Te połączenie tymi naczyniami to ja juz sobie mogę darować Confused pozostaje mi robienie na oko ale tak szczerze nie mam uszczelki tak gdzie wchodzi pływak i przekręciłem śrubę tak gdzie wchodzi linka gazu przesz co jest luźna i jest mały otworek



PS jest ktoś może z górnego śl kto by mi to poustawiał za browca ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu17 dnia Czw 10:06, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:27, 23 Cze 2016    Temat postu:

Zapraszam na podlasie:) linką gazu się nie przejmuj w Jawce wskazane są nawet nieszczelności gaźnika:) jakiej uszczelki nie masz? tej od spodu komory pływakowej czy pod pokrywą pływakową, jeżeli pod pokrywą to sobie ją na razie daruj, widzę że nie chce Ci się czytać forum, tylko czekasz na jedną odpowiedź która uzdrowi Ci sprzęta którym chcesz tylko jeździć i cieszyć się, rozumiem to, ale nie wiem jak Ci pomóc, może poczytaj moje posty nie jest ich tak dużo, w prosty sposób wszystko sobie poustawiasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misiek89gdz
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 78
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:39, 23 Cze 2016    Temat postu:

Taką uszczelkę możesz sobie wyciąć choćby z kartki bloku technicznego, 10 minut roboty Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasiu17
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:53, 24 Cze 2016    Temat postu:

Jeszcze jak bym cos z tego rozumiał jak co zrobić ale nie jestem mechanikiem dobrze że nie kupiłem skutera tu przynajmniej samemu idzie ale kiepsko mi to wychodzi a żal dupę ściska bo wszyscy śmigają na motorkach a mój stoi .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misiek89gdz
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 78
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:56, 24 Cze 2016    Temat postu:

Rozumiem, ze paliwo Ci nie cieknie już. Wkrec ta srodkowa srube od regulacji obrotow do końca jednak delikatnie, nie na siłę(w gaźniku masz 2 żółte dysze i po środku śrubkę ze sprężynką to właśnie ta od obrotów). Pojezdzij kilka minut az rozgrzejesz silnik. Teraz na odpalonym silniku spokojnie, powolutku wykręcaj tą śrubę. Obroty zaczną spadać wraz z wykręcaniem śruby. na youtube poszukaj sobie jak powinien chodzić wyregulowany silniczek od jawki.

EDIT: Żeby silnik osiągał wysokie prędkości musi być w dobrym stanie. Sprzedawca może powiedzieć wszystko co mu przyjdzie do głowy. Nie wiadomo w jakim stanie jest tłok, pierścienie, wał... Zapłon też musi być dobrze ustawiony, bo silnik nie będzie miał pełnej mocy. Generalnie te silniki mają dobrą opinię i zadbany sprzęt będzie spisywał się dobrze, ale wymaga poświęcenia mu uwagi.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez misiek89gdz dnia Pią 12:08, 24 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasiu17
Nowy
Nowy



Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:15, 24 Cze 2016    Temat postu:

teraz mam tak że mam zakopconą świecę i dupa z jazdy co to może znaczyć ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jasiu17 dnia Wto 17:10, 12 Lip 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
misiek89gdz
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 78
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:42, 16 Wrz 2016    Temat postu:

Za bogata mieszanka paliwowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin