Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
rodzaje świec i ich najlepsze zastosowanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prze_cinek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Sob 16:50, 20 Wrz 2008    Temat postu: rodzaje świec i ich najlepsze zastosowanie

czytałem forum i wyczytałem coś o ciepłocie świecy że zeby silnik lepiej zapalał jak zimny to że powinła być inna świeca więc poda ktoś wszystkie oznaczenia świec np f80 i w jakich warunkach najlepiej pracuje ^^?? bo chciał bym dopasować do mojego moto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk18
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:05, 20 Wrz 2008    Temat postu:

f80-większ odporność na tęperature (iskra nie ginie przy wysokjej temperatuże)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 17:06, 20 Wrz 2008    Temat postu:

F95 zimniejsza, F80 Cieplejsza. Czyli F95 na lato, F80 na chłodniejsze dni (w teorii, w praktyce bywa różnie- kwadratowo i podłużnie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kosior
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Sob 17:19, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Prawidłowo skonstruowana i dobrana do silnika świeca zapłonowa powinna pracować od 500 °C do 850 °C w całym zakresie pracy silnika. Więc powinno się jeździć na takiej jak trzeba.. Za zimna też nie wyjdzie na dobre za ciepła też, to trzeba dobrać samemu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 16:03, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Wartości świec polskich(iksra):
-orginalna(zalecana) F80
-powszechnie stosowana(użytkownicy) F95
-tuningowe zalecane przez producenta F70 - F90(wtedy gdy nie da się doregulować)
-skrajności F50 - F65

Zasada jest prosta, tym niższa wartość świecy tym lepiej dopala mieszankę, świeca jest cieplejsza.

Rodzaje świec:

Iskra(Polska)


Szczególnie cenione starsze modele, można nawet powiedzieć, że stare modele tej świecy to rarytas dla silnika 223. Nowe są nieco gorszej jakości ale mogą być. Bezwątpienia te świece posiada większość użytkowników, Są tanie i w miarę bezawaryjne. Czasami przy wyższych temperaturach lubi zanikać iskra ale po ostudzeniu wraca.

Brisk(Czechy) lub Tesla(Polska i Czechy)


Swieca dostosowana i specjalnie dobrana do omawianego silnika. Szczególnie stare mogą się szczycić bezawaryjną eksploatacją. Są odporne i dobre, jak by to powiedzieć. Czeska jakość i nic więcej.

Bosch(Niemcy)


Niemiecka jakość. Jest to firma, która ma duże zasługi w histori motoryzacji. Świece te pięknie dopalają mieszankę, choć względnie lubią olej. Są dość dobrze dopracowane, ale przy wyższych temperaturach lubią się psuć i pojawiać przebicia.

Izolator(niewiem)


Nieznana dla mnie świeca, ale od użytkowników słyszałem, że są na ogół zadowoleni.

NGK(Japonia)


Co jak co ale świece te nieprezentują Japońskiej jakości. Ogólnie świece te kompletnie nie nadają się do tego silnika. Ich średnia przejechanych kilometrów to ok. 25. Dzieje się tak bo świece te nienawidzą oleju!

Opisałem jedne z popularniejszych świec wśród użytkowników myślę, że komuś się przyda. Świeca jest dobra gdy bezawaryjnie przejezdza się na niej 3000km przy zwykłym zaplonie i 5000km przy zapłonie bateryjnym. Po tym przebiegu świecę według zaleceń należy bezwzględnie wymienić! Dla informacji aktualnie jeżdże na Iskrze F75 przy zapłonie bateryjnym, aktualny przebieg 1500km, osad brazowy. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 16:10, 21 Wrz 2008    Temat postu:

NGK(Japonia)


Co jak co ale świece te nieprezentują Japońskiej jakości. Ogólnie świece te kompletnie nie nadają się do tego silnika. Ich średnia przejechanych kilometrów to ok. 25. Dzieje się tak bo świece te nienawidzą oleju!


Oj tu mam zastrzeżenia i kolejny raz powtarza się teoria, że świecę trzeba dobierać indywidualnie. Mój Ogarek słabo jeździł na iskrach, a na NGK było super, palił na kopa, nie było żadnych problemów z olejem osadzającym się na elektrodach.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 16:26, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Moja Jawka najlepiej chodziła na Iskrze F75. Paliła od kopa na ciepło i zimno niezależnie od temperatury otoczenia (nawet przy -5 stopni)
Na Bosch W5AC (odpowiednik F80) chodziła kilkadziesiąt sekund i zalewała świecę.

Poza tym Iskra już jakiś czas należy do NGK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 16:50, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
Dzieje się tak bo świece te nienawidzą oleju!
Nie do końca Moja NGK w dwusówie podejrzewam, że zrobiła ok 30tys km i dalej działa. Dowodzi to, że olej nie musi koniecznie tej świecy psuć, po prostu ważne jest ustawienie gaźnika i ilość oleju w mieszance (lux, mixol, orlen półsyntetyczny odpadają).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 18:47, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Pare niedomowien. Jak zwykle wiedzialem, ze beda spory no ale coz. Piszac to bralem pod uwage srednie a nie sporadyczne przypadki, tak samo jak zaplon niebateryjny i tylko i wylacznie silnik czechoslowacki 223 chodzacy na mixolu! Fakt jest ze moglbym wsadzic taka NGK do skutera i jezdzic na niej 30tys. km ale tu nie o to chodzi. Mialem 5 tych swiec i wszystkie padly przy dobrze doregulowanym silniku i zaplonie bateryjnym do 35km. Co do doboru swiec uwazam, ze niekoniecznie powinny byc one dobierane inwidualnie. Jezeli silnik jest na jak najlepszych czesciach, przy orginalnych nastawieniach i idealnie wyregulowany, a mieszanka jest ta sama to wszystkie silniki beda chodzic najlepiej na jednym rodzaju swiecy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:02, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Idealne wyregulowanie 223 graniczy z cudem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hary94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pieruszyce

PostWysłany: Pon 13:39, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Oj jak ja sie ciezko zgadzam z tym powyzej... To wlasciwie jest cud jak na obene czasy (nowymi to sie smigalo Very Happy)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pon 15:47, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Mila dyskusja, wszystko da sie zrobic... Confused mniej czy bardziej dobrze ale poprawnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 20:40, 02 Paź 2008    Temat postu:

macq napisał:
Idealne wyregulowanie 223 graniczy z cudem.

ja miałem idealnie wyregulowany silnik jeszcze składany w czechach i nie rozbierany!
A świece mam pal n14y i chadzi bez zarzutu na palce coś tam 8 coś tam też chodził bez zarzutu i na innych także ( Iskra, Beru, i jakieś z malucha) jedynie nie prubowałem ngk ale u kolegi w ogarku to wogóle niechciała zapalic silnika cały czas zalana a inna świeca cacy.
I jeszcze dodam że lepiej kupić starą iskre niż nową made in E.U które biją tam gdzie nie mają


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Wto 12:01, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 5:32, 03 Paź 2008    Temat postu:


To może się wam przydać czasem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motórzysta dnia Pią 5:33, 03 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 17:38, 03 Paź 2008    Temat postu:

motórzysta wszystko ok a gdzie iskra f65 i f95 ??????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin