Regulacja sprzęgła i wymiana tarcz sprzęgłowych
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:21, 29 Gru 2007    Temat postu: Regulacja sprzęgła i wymiana tarcz sprzęgłowych

Wiele osób ma problem z ciągnącym sprzęgłem. W tym tutorialu opiszę jak zniwelowac ten problem Wink.
Jeśli sprzęgło "ciągnie" na biegu albo przy redukcji jest to oznaka że musimy je trochę podregulować. Nie jest to nic trudnego i nawet początkują sobie świetnie da radę. A więc do rzeczy. Patrząc od tyłu motocykla z prawej strony jest taka klapa. W niej widzimy taką śrubkę. I w zależoności:
-jak ciągnie na biegu lub redukcji ->wkręcamy śrubkę,
-jak mamy za "ostre" sprzęgło ->wykręcamy śrubkę.
Jęsli regulacja nie pomaga należy prze3smarować linkę i zobaczyć czy popychacz jest w dobrym stanie. Aby to zrobić należy odkręcić tą kalpę w której jest ta śrubka od regulacji sprzęgła. Trzyma się ona na 3 śrubach. Jak już odkręciliśmy to widzimy że taki pręcik wystaje. Wyjmuje go i oglądamy. Należy też zobaczyć czy nie ma wgłębień na obu końcach ->wtedy nakleży wymienić, albo jak jest spłaszczony ->też należy o wymienić. Jezli jest spłaszczony przy tym końcu co wchodzi do klapy to trzeba go łądnie opiłować. Jeżeli ten długi prećik po wyjęciu jest w dobrym stanie to patrzymy czy jest kulka. Po peorstu przechylamy motor i jeśli wyleci tpo jest dobrze a jeśli nie to mamy przyczynę.
UWAGA: Przy kupnie nowego popychacza należy go przed tem zachartować !!
Gdy ja ku[piłęm nowy popychchacz to po przejecghaniu zaledwie 700m ucieklo mi z niego jakiś 1mm.
Jeśli to popychacz jest dobry, wtedy już musimy zakasać rękawy, Czeka nas wymiana tarcz sprzęgłowych. Musimy kupić:
1. Nowe tarcze sprzęgłowe,
2. Nowe uszczelki,
3. Olej LUX-10.
Patrząc od tyłu idziemy tym razem do lewej klapy. Patrzymy pod spód silnika i widzimy tam taką dużą śrubę. Należy podstawić pod tą śrbę naczynko i powoli odkręcać. teraz spuszczamy olej. Jak już cały zleci możemy odtsawić naczynko. Teraz odkręcamy lewą kapę. Gdy już zdjęliśmy, widzimy tarcz i łańcuszek. mamy tam 5 zabezpieczeń. Zdejmujemu je uważając żeby nam nie wyleciały. Gdy juz je zdjęliśmy to zdejmujemy tą płytkę [docisk] i widzimy tarcze. Zdjemujemy je zdjemując oczywiście też łańcuszek sprzęgłowy. Potem całą tą komorę czyścimy i zakładmy tarcze. Przy zakładaniu zabezpieczeń dobrą pomocą jest druga osoba. jeżeli już się z tym uporaliśmy możemy zakładac uszczelki, ale przed tem musimy ładnie oszlifować krawędz na karterze i na klapie. Potem smarujemy silikonem czerwonym i nakałdamy uszczelkę. Na klapę tez nakładamy silikonu.
UWAGA: Nakładamy bardzo mało silikonu !!.
Następnie zakłdamy kalpę i mocujemy ją. Gdy już jest dobrze przykręcona, przykręcamy śrubę od korku spustowego oleju i nalewany nowego oleju prze otwór w klapie. W tej klapie którą przed chwilą przykręciliśmy, znajduje się tak duża śruba prze clindrza. Odklręcamy ją i wlewamy nowego olejku. Potem zakręcamy i cieszymy się jazdą Wink
W razie jakich kolwiek pytań piszcie Wink

copyright by mangus

Dodam, że olej ten to nie musi być LUX-10, obecnie jest produkowanych wiele świetnych olejów. Chodzi o to, aby był przekładniowy i współpracował z sprzęgłem mokrym, najlepiej specjalistyczny do skrzyni biegów motocyklowych - dwusuwów. Nieważne czy to będzie minerał, półsyntetyk czy syntetyk... Co do ustawiania tarcz powinny być ustawione tak:

kosz sprzęgłowy->(|(-->docisk

Natomiast popychacz tak:

kosz sprzęgłowy-->krótki pręt-->kulka-->długi pręt--->śruba regulacyjna(lub ewentualna kulka)

Pozdrawiam pks100


Post został pochwalony 4 razy

Ostatnio zmieniony przez mangus dnia Sob 14:48, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 11:29, 29 Gru 2007    Temat postu:

Grauluje ale sie rozpisales Very Happy
Szkoda ze nie poparte zadnymi zdjęciami Wink ale i tak super Ci poszło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
milenium5555
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:58, 30 Gru 2007    Temat postu:

tylko nic nie ma jak zalozyc tarcze
one sa wklesle i wypukle jak je zalozyc ?
Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quba1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kępice

PostWysłany: Nie 21:25, 30 Gru 2007    Temat postu:

wlasnie,dopowiedz cos o tym, czy trzeba wymieniac zabezpieczenia/sprezyny (nie wiem co tam jest)? Ile to wszystko kosztuje? Aaaaa i jesli nalewamy olejku, to odkrecamy ta baczna sróbkę od poziomu, jesli zacznie nam sie tamtedy przelewac, to znaczy ze nasze moto nie chce wiecej pićku Smile Ogolnie super, gratuluje : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:29, 30 Gru 2007    Temat postu:

Ale no chyba to wiadomo że zakładamy tarcze na kosz sprżegłowy w miejsce starych Wink. No a potem składamy tak jak demontowaliśmy tylko że w odwrotnej kolejnośći... Koszty: zależy w jakim sklepie kupijesz i jaki olej... Tarcze nie są wkłesłe ani wypukłe... Są płaskie. No i raczej każdy by się domyślił że nie odkręcamy śruby od sprawdzania poziomu skrzyni biegów w trakcie nalewania... A z resztą w moim tutorialu wogóle nie piszę żeby coś takiego robić, więc nie wiem skąd te pytania...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quba1990
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kępice

PostWysłany: Nie 21:56, 30 Gru 2007    Temat postu:

bo raz piszesz niesamwoicie dokladnie, a raz tak treoche mniej. wiec stad te pytania : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 13:24, 21 Sty 2008    Temat postu:

mangus napisał:
... Tarcze nie są wkłesłe ani wypukłe... Są płaskie....


wlasnie że są ... jak patrzeć na nie z góry wzdłuż to mniej wiecej są tak zakrzywione na ząbkach : ( ) i chodzi o to jak je zalozyc... tak ? )( czy moze tak () ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 13:33, 21 Sty 2008    Temat postu:

WYpukłościami z korka na zewnątrz Wink czyli )|(
)( tarcze
| przekładka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 13:42, 21 Sty 2008    Temat postu:

chodzi mi o ząbki. bo one są troche poodchylane w 1 stronę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PanSzybciutki dnia Pon 13:55, 21 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 13:50, 21 Sty 2008    Temat postu:

Zrozumiałem już Wink zalozyc je musisz tak jak ty zrobiles () Wink
Nie skumałem o tych ząbkach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PanSzybciutki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 14:00, 21 Sty 2008    Temat postu:

no bo mam taki problemik, ze zminilem tarcze na jakies panstwowe na których po kilku minutach pracy nie mam sprzęgła. a w zapasie są stare, które maja jeszcze z 1+ mm korka ale wlasnie jak je przyloze () w ten sposob i nimi krece to czuc ze zabki o nie trą troche... chcialbym zalozyc te tarcze spowrotem bo to są oryginalne czeskie... jak radzicie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 15:07, 21 Sty 2008    Temat postu:

Nic nie poradzisz .. kup nowe lepsze tarcze , najlepiej czeskie jak by dostał <marzyciel>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parzus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 13:13, 18 Lip 2008    Temat postu: Re: Regulacja sprzęgła i wymiana tarcz sprzęgłowych

mangus napisał:

UWAGA: Przy kupnie nowego popychacza należy go przed tem zachartować !!

copyright by mangus



Witam!
Właśnie robie kapitalny remont silnika i kupiłem dziś nowy popychacz składa sie on z trzech elementów długi pręt krótki i kulka jak go założyć ? w jakiej kolejności i gdzie ma kulka iść ?
Jak sie go hartuje ?

Z góry dzięki za odpowiedz
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 14:35, 18 Lip 2008    Temat postu:

kolejność:

krótki pręt, kulka, długi pręt

Pręta ze sklepu sie nie hartuje. Dorabiany hartujemy rozgrzewając go do wiśniowego koloru i chłodzimy w oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parzus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 18:28, 18 Lip 2008    Temat postu:

Dzięki za pomoc Wink
Teraz kurde męcze sie żeby dostać sie do skrzyni biegów ponieważ tylko mam 1 i luz, a dalej nie wchodzą ale nie umie sie dostać bo nie umie sciągnąć zębatki wałka ( tej na której jest łańcuszek sprzęgłowy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin