malowanie od podstaw
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kameleon_xD
Gość






PostWysłany: Sob 4:02, 26 Sty 2008    Temat postu: malowanie od podstaw

witajcie opisze tu malowanie motoroweru od podstaw czyli od całkowitego zdarcia starego lakieru do położenia nowego więc zaczynam.


Po pierwsze rozkręcamy cały motorower na części i wszystko oczyszczamy z piachu,smaru itp .potem usuwamy stary lakier można to zrobić na parę sposobów wymienię sprawdzone :opalarką podgrzać lakier aż zacznie odchodzić od metalu ,jeżeli nie mamy opalarki możemy to zrobić lut lampa lub palnikiem gazowym,papierem ściernym,szczotka druciana założona na wiertarkę) ja opisze sposób zrywania farby przy użyciu opalarki.


Bierzemy do ręki wcześniej oczyszczony przedmiot i podgrzewamy lakier do takiej temperatury aż zacznie odchodzić(uważać przy zbiorniku zbiornik musi być idealnie pusty i bez oparów) potem bierzemy do reki małą szpachelkę i z wyczuciem usuwamy stary lakier
z elementów motoroweru jeżeli farba nie chce odejść to jeszcze raz podgrzewamy ja.Po zdarciu lakieru otrzymamy czysta blachę.


Po zdarciu całej farby czas na przeczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni i podkładowanie .


Wiec bierzemy sie za etap wstępny w nanoszeniu nowego lakieru.opisze tu tańszą wersje podkładowania sprayem .Więc zaczynam,bierzemy do reki czystą szmatkę i nasączamy ja benzyną ekstrakcyjna potem przecieramy elementy do lakierowana ta szmatka i czekamy aż wyschnie .Po wyschnięciu benzyny ekstrakcyjnej bierzemy do ręki podkład w sprayu i potrząchamy nim około 3 minut żeby dokładnie zawartość sprayu sie wymieszała ,jeżeli już wymieszaliśmy to zaczynamy podkladowanie.Elementy podkładujemy z odległości 25cm ,nie nakładamy odrazu grubej warstwy tylko 2 cienkie spokojnie wystarcza. Po naniesieniu podkładu na elementy i wyschnięciu jego bierzemy do reki papier 1200 i matujemy naniesiony podkład na gładko żeby lakier nie był chropowaty .


Po naniesieniu podkładu i zmatowaniu go czas na pomalowanie właściwe czyli nanoszenie koloru na elementy.


Opisze tańsze malowanie sprayem ale nieporównywalne do malowania kompresorem.Wiec bierzemy do reki spray i potrząsamy nim energicznie przez 5 minut aby farba sie dobrze wymieszała,po wymieszaniu robimy natrysk próbny na jakąś cześć jeżeli efekt jest dobry to lakierujemy całość z odległości 30 cm,nie nanosimy grubej warstwy farby ponieważ powstaną zacieki 3 warstwy cienkie na spokojnie wystarcza i będą lepiej wyglądać niż jedna gruba.


Po naniesieni farby właściwej na elementy czas na lakierowanie lakierem bezbarwnym w sprayu .


wiec około 30 minut po lakierowaniu malujemy wszystko lakierem bezbarwnym w sprayu ponieważ daje to lepsza wytrzymałość farby i lepszy połysk (jeżeli nakładamy farbę połyskową lub metaliczna to lakier jest obowiązkowy).Lakier bezbarwny nakładamy z odległości 30 cm 2 cienkimi warstwami w przeciągu czasu okolo 15 minut.


jeżeli nanieśliśmy 2 cienkie warstwy lakieru bezbarwnego to lakierowanie mamy skończone tylko odczekac około 24 godzin na dokładne wyschnięcie lakieru bezbarwnego i składać zapewniam ze jest super efekt ja na malowanie w własnym warsztacie.

polecam jeżeli jest możliwość zawieszenia części nad ziemia na np sznurkach to polecam to zrobić lepszy dostęp z każdej strony i nie trzeba przekładać części z jednej strony na 2.


Kopiowanie lub rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione!!!
Powrót do góry
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 9:34, 26 Sty 2008    Temat postu:

Myśle ze opalanie baku nie jest dobrym pomyslem !
Nawet jesli wydaje Ci sie ze bak wywietrzał , i jest suchy to moze wyj**** w powietrze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:37, 26 Sty 2008    Temat postu:

Przed opalaniem jak już chcesz to trzeba go wymoczyć w Ludwiku i ciepłej wodzie przez 2 tygodnie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kameleon_xD
Gość






PostWysłany: Sob 9:46, 26 Sty 2008    Temat postu:

opalarka nie wytwarza płomienia tylko gorące powietrze wiec zbiornik nie wybuchnie .Wiem co pisze bo sam to robiłem na zbiorniku z którego spuściłem paliwo i 2 dni stal.

Ostatnio zmieniony przez kameleon_xD dnia Sob 9:47, 26 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Sob 10:51, 26 Sty 2008    Temat postu:

ja jak robiłem swojego do jechał wszystko lamelką na szlifierce, ta opalarka to dobre patent przy rzeczach okrągłych np. widełki, tylny wahacz itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kameleon_xD
Gość






PostWysłany: Sob 11:51, 26 Sty 2008    Temat postu:

ja nie wykluczam robienia to szczotką opisałem patent jeden z czterech wiec można oplać widełki itp ale trzeba uważać na te uszczelniacze w przednich widełkach
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 19:02, 19 Maj 2008    Temat postu:

A jeśli muszę szpachlą dziury wyrównać.. to jak? Na gołą blachę nakładać szpachle czekać aż wyschnie i jazda z papierem? Potem jak po iluś tam razach wyrównywania można podkład ? kolor i lakier? W jakiej cenie i ile potrzeba puszek na pomalowanie całego ogara, razem z ramą.
Powrót do góry
k2rol
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:03, 19 Maj 2008    Temat postu:

A jeśli muszę szpachlą dziury wyrównać.. to jak? Na gołą blachę nakładać szpachle czekać aż wyschnie i jazda z papierem? Potem jak po iluś tam razach wyrównywania można podkład ? kolor i lakier? W jakiej cenie i ile potrzeba puszek na pomalowanie całego ogara, razem z ramą.



. przepraszam za to wyżej ale nie zauważyłem że się nie zalogowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:32, 19 Maj 2008    Temat postu:

- Kladziesz na gołą blachę (odtluszczona, pozbawiona rdzy) szpachle (w zaleznosci od jej grubosci dajesz od razu szpachle wykonczeniowa, badz wczesniej szpachle z wloknem (oczywiscie mieszasz z utwardzaczem, ale przestrzegaj proporcji, bo to, ze bedzie duzo utwardzacza, to nie oznacza sukcesu), jak wyschnie, to wyrownujesz i podkład.

Co do lakierow, to ceny sa rozne, zalezy jak chcesz robić. Renolaki są od 30zł/l, przy czym sa to farby niezbyt dobre (choc sadze, ze w przypadku ogara, to nie jest az taki problem). Po prostu lakier szybciej plowieje

Lepsze lakiery, to lakiery akrylowe. Kosztuja 60zł wzwyz (przy czym te najtansze dosyc ciezko dostac, jak cos, to moge komus zalatwic w takiej cenie akryl)

Sadze, ze na jawke wystarczy pol litra, ale lepiej kupic cala puche, bo koszt nie jest duzy w przypadku kupna farby z nizszej polki

Mozesz dla ochrony i połysku walnac na koniec bezbarwny, ale dobrze polozona 'baza' nie wymaga takich zabiegow (chyba, ze chcesz uzyc lakierow metalicznych). Metaliki zaczynaja sie od 200zł za puche, przy czym ogara pomalujesz cwiarką litra (zalezy to tez od koloru)

Podkład w sprayu 8zł, albo do pistoletu dobrej firmy 20-30zł. Pokryjemy nim ze 3 jawki, Najlepiej stosujemy podklad akrylowy szary, chyba, ze mamy jakis bardzo jasny, badz bardzo ciemny kolor, to zmieniamy barwe. Wyjsciowy jest szary i tego sie trzymamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bloodbro
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Sob 12:01, 12 Lip 2008    Temat postu:

Ja mam taka rade, zamiast drucianki czy papieru sciernego lepiej uzyc Scansolu, kosztuje to 15 zl za chyba 0.5l a dziala tak, ze nakladamy go na np. bak i po 5 min sciagamy rekawiczka gumowa, szpachelka itp, bardzo latwo schodzi lakier, i nie ma go juz na baku po tej operacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelOO
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:25, 12 Lip 2008    Temat postu:

Te ceny to jakieś z kosmosu. Ja sprayem malowałem szarym metalikiem Mińska. Jest dużo większy i całkowity koszt bez lakieru bezbarwnego był w granicach 40 zeta tylko ze szlak trafił lakier na baku(benzynka chlapnęła)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 4:03, 01 Lut 2009    Temat postu:

Hey sorry ze trochę za stary temat ale czy mogę ramę przejechać piaskarka w celu usunięcia lakieru Laughing
i jaki sposób na usunięcie lakieru jest najlepszy.
Powrót do góry
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Nie 10:26, 01 Lut 2009    Temat postu:

no mozesz tylko jezeli niema rdzy bo ci jawka sie rozpadnie a więc ja to robie tak ze zakładam taki krązek na wiertarke do którego przyczepia sie papier scierny na zep i to jest super calutenki bak sciąglem farbe do zywego tylko lepiej robic to na zewnątrz bo jak robilem to w garazu to cały ogar był w pyłku z farby

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 11:46, 01 Lut 2009    Temat postu:

Piaskarką to możesz sobie co najwyżej droge posypać....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 14:10, 01 Lut 2009    Temat postu:

Czyli co nie polecacie piaskowania elementów ramy tak??
Lepiej szczotą na wiertarce albo papierem ściernym na wiertarce??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin