Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zwiększenie osiągów silnika polskiego dezamet 023

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adek755
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pon 9:00, 06 Sie 2007    Temat postu: Zwiększenie osiągów silnika polskiego dezamet 023

Witam!

Dużo na tym forum można dowiedzieć się o tuningu i zwiększeniu osiągów silnika jawowskiego. Jak sprawa wygląda z silnikiem polskim- dezamet 023 Question. Wiem że była kiedyś wzmianka na ten temat na forum, ale chce wszystko sobie do kupy zabrać. Wiem również że te forum jest poświęcone głównie, a nawet tylko motorowerom z silnikiem czeskim, ale nie chce się przenosić na inne forum dlatego że mam teraz w posiadaniu Rometa Kadeta z silnikiem Dezamet 023. Pozatym fajni sa tu ludzie i wogóle Smile.

No więc moje pytanie jest obszerne i następujące:
Jakie znane są metody podnoszenia osiągów polskich silników Question Oczywiście nie chodzi mi tu o "kup se cylek 60" tylko o takie tanie metody, a nawet bezpłatne. Czyli np. odblokowanie króćca, tłumika itd. Wiem że w polskim nie ma takich blokad, ale napewno jest coś co może zwiększyć jego moc i osiągli. Chodzi mi tu o prędkość trochę bo 50-55km\h to dosyć mało. Oczywiście jak na Kadeta to normalne, ponieważ często widze że ludziom jedzie 40-45, a najczęściej właśnie 45. Tutaj dopowiem że silnik mam bardzo dobry bo od dziadka i zadbany. I teraz 2 pytanie. Czy po zakupie nowego cylindra 50cm3 i idealnym dotarciu wyciągnie mi coś koło 60 lub więcej Question. Bo teoretycznie po wymianie cylindra podnoszą się osiągi, ale może silnik dezametu poprostu tyle nie wyciągnie za chiny Question. Jak to jest Question

Pozdrawiam Idea
adek755


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrik92
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:55, 06 Sie 2007    Temat postu:

adek755 romety tez byly zmulane Smile kiedys mialem artykul jak wyciagnac 4km bez zbytniej strsty na zywotnosci tylko ze z silnika s-38.. pono silniki 023 byly zmulane poprzez zmiane katow otwarcia wszystkich okien poprzez stoczenie cylindra przy tym jak sie styka on z kanalami o 1.5 mm wiec trzeba zrobc aluminowa podkladke o takiej grubosci i podlozyc ja po cylek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Pon 10:04, 06 Sie 2007    Temat postu:

podkaładka, splanować głowicę. rozebrać silnik., wypolerowac komorę spalania wypełnic ją. ponieważ przeciwagi wału sa w kształcie grzybka powinni być okragłe. wypolerowac kanały uciać kolanko. odetnij 8cm tłumika z tyłu. lub wywal całkowicie bevechy z niego. podetnij tłok o 2mm od strony kanału ssącego.


co do zmiany cylindra i podnoszenia osiagów to norma bo zwiększa siue jego kompresja i podnosi moc bo jak mas zzużyte cześci to nic nie podziałasz tuningiem Razz

no jak chcesz to kup ten większy cylinder.

no i oczywiscie polerka wszystkich kanałów Smile mozna tez bwic sie w zmiane geo iglicy i przepustnicy ale na twoja głowe tego nie polecam Wink zamęczysz sie Smile a daje to o 5km/h szybciej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adek755
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Lubartów

PostWysłany: Pon 10:57, 06 Sie 2007    Temat postu:

O bardzo dziękuje za te rady. Są one jednak dosyć skomplikowane więc będe działał powoli, lub jeżeli ktoś będzie chciał dać jakies rady to mile widziane, (dzięki wam wyżej za te sugestie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrik92
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:34, 06 Sie 2007    Temat postu:

1 cz---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f643c6135fe9d24.html 2cz---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b71e66f9b1ccbed9.html 3cz---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aeeb489d87c25a63.html -zgodnie z ob9ietnica daje ten artykul chociaz sorber juz dopowiedzial najistotniejsze rzeczy ja ich nie dopisalem bo sie spieszylem Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Conqeror
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:24, 27 Wrz 2007    Temat postu:

Mi 023 na ramie Komara szedł gdiześ 63 km/h

http://www.extreme50.yoyo.pl/023t.htm

Troche sie narobiłem , tłok 3p. gażnik Jikov palnowana głowica . wsyzstk owypolerowane . wydech z sismona . przelozenia itp. Całkiem żwawo przyśpieszał . Ale 2 biegi to stanowczo za mało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szyma
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 11:16, 10 Sie 2009    Temat postu:

Testował ktoś tłumik którego budowa jest opisana w artykule wyżej? Jaki wydech poleciacie dla dezametu 023?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Pon 12:19, 10 Sie 2009    Temat postu:

hohoh stary jesteś hardcorem z takim odkopem Wink Co do tłumika to orginalny , wybebeszony i skrócone mocno kolanko Wink w 023 nie ma czegos takiego jak rezonans wiec mozna go wybebeszyć , moze się poprawi dzwięk Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Wto 9:37, 11 Sie 2009    Temat postu:

Wybebeszony jest fajny kolega miał w kadecie nawet coś tam pomaga i nie jest zbyt głośny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szyma
Nowy
Nowy



Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 9:01, 13 Sie 2009    Temat postu:

Jak niema czegos takeigo jak rezonans? Rezonans jest w kazdym silniku 2suwowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:41, 14 Sie 2009    Temat postu:

Kiedyś wyczytałem na jakimś forum, że trochę zrywności dodaje wyciągnięcie tych siateczek z gaźnika od strony filtra powietrza i pozostawienie tylko jednej, żeby syf nie leciał. Pamiętam, że jak zrobiłem to w swoim kadecie na pewno zmienił mi się trochę dźwięk silnika na bardziej mruczący a co do większej mocy, czy osiągów nie zauważyłem jakichś radykalnych zmian, ale możesz spróbować w końcu taka modyfikacja zajmuje 5 minut Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin