Wybijanie tuleji 223

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Conqeror
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:32, 07 Paź 2007    Temat postu: Wybijanie tuleji 223

Silnik jawki dysponuje cylindrem który ma wyprasowaną żeliwną tuleję. Obecnie produkowane cylindry są zwykła fuszerką. Często kupowane 60 nie są dobre. Dlaczego na zajechanej czeskiej 50tce jawka rozwija prędkość 72 km/h a zaś na polskiej 60tce jedynie 67- 68 km/h? Odpowiedź jest prosta. Kanały są mniejsze oraz występują różnego rodzaju progi między częścią aluminiową a żelazną na okienkach. Aby skorygować te nierówności najlepiej wybić tulej, równie dobrze można kanały poszerzyć by uzyskać większą moc . Poszerzania kanałów płuczących bez wybijania tuleji jest po prostu nie możliwy , albo bardzo pracochłonny . Szybciej nam się to znudzi niż zdołamy wyciąć 0,5 mm .

Oto sposób jak wybić tulej :
Zależności jaki mamy cylinder polski i czeski , warto go nieco podgrzać . Choć w czeskim możemy wybijać na zimno i i tka wychodzi lepiej niż polski podgrzewany.
Zwykła kuchenka gazowa wystarczy :

[link widoczny dla zalogowanych]

Po 10 minutach bierzemy cylek na wcześniej przygotowane imadło. Aluminiowa część musi się opierać na szczękach imadła . Następnie szukamy odważnika, najlepiej 2kg bo idealnie równo osiądzie na nóżkach tuleji . Uwaga nawalanie młotkiem bez wcześniej przygotowanego odważnika daje 100 % ułamanie się nóżek !!

[link widoczny dla zalogowanych]

Bierzemy dość ciężki młot i nawalamy w odważnik , trzymając wszystko by nie podskakiwało .

[link widoczny dla zalogowanych]

Tulej czeska już po kilku uderzeniach wyjdzie zaś polska gdyż jest
chropowata ni huja . Trzeba mocno napierd… by zaczęła wychodzić :

[link widoczny dla zalogowanych]

Walimy, walimy aż dojdziemy do momentu iż tulej się schowa w aluminiowym cylku :

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz bierzemy jakaś tulej od zniszczonego cylindra . Może być od rometa, komara, nawet jawki i sismona. Tylko te 2 ostatnie musimy trochę obtoczyć bo są praktycznie idealne wiec wraz z wybijaniem będziemy wbijać 2gą tulej.
Należy założyć tłok by lekko wystawał potem bierzemy tulej pobijającą i nakładamy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Przez odważnik albo bezpośrednio bijemy aż do momentu puki nie wyjdzie

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie należy zabrać obydwa elementy do obróbki . Najlepiej by był to schemat wdł. Tomasza Sałka bądź też możemy poszerzyć do wielkości oryginalnych.

Wrazie jakis pytań to pisać


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rasta
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:26, 07 Paź 2007    Temat postu:

O ile trzeba powiększyc kanały, i o ile wzrośnie po tym v max?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Conqeror
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:47, 07 Paź 2007    Temat postu:

W zlaeżności od przeróbek . Ale licze na 80 km/h
Kanały trzeba poszerzyc do 19 mm czyli o jakieś 4 mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 15:11, 07 Paź 2007    Temat postu:

Super poradnik, przyda się gdy na zimę wykonam tuning według Tomasza Sałka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
batmanek11
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:54, 13 Paź 2007    Temat postu:

a jesli ułamie sie zabek to tuleja juz sie nie nadaje do niczego? bo nawet nie wiem po co one sąSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 15:58, 14 Paź 2007    Temat postu:

Chodzi ci o nóżki tuleji? Jak się ułamią to dupa Razz a btw jak włożyć przerobioną tuleją spowrotem do cylka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Conqeror
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:38, 14 Paź 2007    Temat postu:

Jestem wtrakcie przeróbki na 4 płuki
Oto tak pokoleji jak modyfikowałem tulej , poparte zdjęciami :

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

Te wcięcia mają mieć góra 3 mm gdyż tulej ma 4 mm . A aluminum można zrobić gora 2 mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin