tuning tłoka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ENZO
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pią 11:51, 20 Mar 2009    Temat postu: tuning tłoka

mam taki pomysł tylko niewiem czy dobry teoretycznie tyłem tłoka czyli płaszczem pszedostaje sie do skżyni korbowej spaliny powietsze jak i wskutek jakoby ciągu częsc miesznki jest zasysana wtłumik bo nic tego niepilnuje a jak by dac zaraz za tym otworem na swożeń 1 dodatkowy pierscień a z pzodu zdjąć 2 to czy komprecha była by wystarczająca a mieszninka by nieuciekał pzy spręzaniu wstepnym? bo niewydaje mi sie zeby tłok tak doskonale pzylegał do powiezchni cylka zeby ta miesznka ani nie uciekał ani sie nie''zanieczyszczała'' teoretycznie wzrosła by mo i stężenie wstępne dało by rade?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrol
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 14:06, 20 Mar 2009    Temat postu:

Ale smarowania nie będzie dobrego chyba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 14:35, 20 Mar 2009    Temat postu:

Po pierwsze nie rozumiem, po drugie warn za byki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ENZO
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pią 17:16, 20 Mar 2009    Temat postu:

sie uczy to zrozumie smarowanie poweinno byc bo tłok i tak całą powiezhnia styka sie z mieszankapszy kanale ssacym

Wklejaj tekst do worda przed wysłaniem posta, poproś mamę żeby Ci sprawdziła pisownię, albo po prostu jeśli nie możesz zainstalować firefoxa, to stwórz temat ze swoim problemem i my pomożemy. Inaczej będzie banik
~m


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trejki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 12:51, 22 Mar 2009    Temat postu:

na co ci firefox ja mam najzwylkejszego explorera i jakoś nie popełniam błędów tylko najpierw trzeba sie nauczyć piasć a późnie pisać posty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1993
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 14:05, 22 Mar 2009    Temat postu:

trejki napisał:
na co ci firefox ja mam najzwylkejszego explorera i jakoś nie popełniam błędów tylko najpierw trzeba sie nauczyć piasć a późnie pisać posty


taka jest choroba - dysleksja, tak jak ty nie umiesz... nie wiem czego nie umiesz robić, to dyslektycy nie umieją pisać poprawnie, toteż lepiej dla niego zainstalować firefoxa niż cały słownik ortograficzny na pamięć wykuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bocian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Nie 17:37, 22 Mar 2009    Temat postu:

Eee tam ja jestem dyslektykiem i jakoś nie muszę mieć do tego Firefoxa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:15, 22 Mar 2009    Temat postu:

Okna w cylindrze są tak zaprojektowane żeby współpracowały z wymiarami tłoka. ENZO- przepisz to poprawnie, wtedy coś więcej poradzimy.

Ja też mam dysleksję i jakoś piszę w miarę normalnie, nie ma ludzi mniej lub bardziej zdolnych, są tylko bardziej lub mniej leniwi. Pracuj.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Nie 18:26, 22 Mar 2009    Temat postu:

xiang: a wiesz co ? dam Ci pochwałę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ENZO
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Nie 20:28, 22 Mar 2009    Temat postu:

chodzi o to żeby zdjąc 2 pierscienie od góry i wyfrezować rowek i zamontowac pierscinń na płaszczu tłoka w taki sposub żeby w gmp ten pierscień nie wchodził na okno wydechu bo wydaje mi sie że tyłu tłoka nic niepilnuje a połącznie niejest chermetyczne więc z tłumika mogą sie dostać spaliny i lewe powietże pod tłok i zarówno może zassać miesznke spod tłoka np pży spręzeniu wstępnym czy to miało by sens i poprawiło by osiągi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:39, 22 Mar 2009    Temat postu:

Teraz rozumiem....

Powiem tak: Odgrzebałeś gówno i zaczyna śmierdzieć Smile Dobrze spasowany tłok ma bardzo niewielkie luzy w cylindrze, zatem przedmuchy są na tak niskim poziomie, że nie wzieli ich pod uwagę. Samo tarcie takiego dodatkowego pierścienia powodowałoby spadek mocy, którego nie rekompensowałaby szczelność połączenia. Pozatym z punktu widzenia techniki jest to niewykonalne:
-płaszcz jest za cienki na umieszczenie w nim pierścienia
-płaszcz musiałby być pełny, inaczej pierścień by pękł
-gdyby płaszcz był pełny, toby wal się nie obrócił

Pomijam tu fakt, że nie znam takiej konstrukcji z pierścieniem pod sworzniem (oczywiście 2T ZI). Takie pierścienie widziałem tylko w masywnych dieslach, ale one spełniają tam zupełnie inne zadanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:29, 23 Mar 2009    Temat postu:

Poza tym silnik Jawki/Ogara jest tak skonstruowany, że gdy tłok posuwa się w kierunku dolnego martwego punktu to pewna ilość gazów jest na powrót zasysana z kolanka wydechowego do komory spalania, czyli cylindra. Tak więc bez kolanka wydechu zużycie paliwa wzrasta, o pierścieniach nie wspomnę. Zarówno w skrzyni korbowej jak i w cylindrze ciśnienie wzrasta i spada, wzrasta i spada, w zależności od tego gdzie tłok chce pójść. W skrzyni korbowej wytwarza się nawet ujemne ciśnienie, gdy tłok zbliża się do GMP, (w teori nie ma pojęcia "ujemne ciśnienie", bo siła nie może mieć mniejszej wartości niż 0N; używając tego pojęcia mamy na myśli ciśnienie niższe od atmosferycznego, 1000 Hpa, około bo to różne jest).

Lopez: a wiesz co? Wielkie dzięki za pochwałę!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ENZO
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Wto 7:18, 24 Mar 2009    Temat postu:

ok rozumiem a jak sciągne 2 pierscienie (mam3) to czy wzrosnie moc i obroty ? bo podobno im mniej pierscieni tym tłok lepiej lata czy nie zepsuje to kompresji? mam zamiar równiez podnieść stopień sprężenia popżez wypełnienie głowicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Wto 15:25, 24 Mar 2009    Temat postu:

No, zdejmij wszystkie pierścienie, bo one nic nie dają tylko trą niepotrzebnie o gładź cylindra. Głowice sobie wypełnij najlepiej plasteliną albo rzadką kupą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:21, 24 Mar 2009    Temat postu:

Nie zdejmuj dwóch pierścieni bo komresję straci od razu, przepływ gazu na zamku pierścienia będzie, chociaż swego czasu ogierek mówił że na jednym pierścieniu była moc. Głowicy niczym nie wypełniamy, a stopień sprężania możemy jedynie powiększyć poprzez tzw. splanowanie głowicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin