tunig sillnika jawki na 80 ccm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzawajka
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: krosno

PostWysłany: Nie 19:53, 29 Lip 2012    Temat postu: tunig sillnika jawki na 80 ccm

witam serdecznie jestem tutaj nowy nie dawno się zarejestrowałem chciałem się od was dowiedzieć jak w dobry dział trafiłem jak dopasować tłok do jawki z jakiego modelu tak żeby wytoczyć tuleję na 80 ccm chodzi o tuning silnika na 80 ccm czytałem że z mbx 80 można założyć ale nie wiem czy ten tłok by pasował możecie mi z tym doradzić jakoś ? Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Nie 22:03, 29 Lip 2012    Temat postu:

Po 1 primo to zmiana tulei/cylindra z oryginalnej na inną bo nie da się rozwiercić jej pod taką pojemność. A i pewnie nie starczy "mięsa" w ożebrowaniu.. Tłok to jeszcze da radę jakiś dopasować, ale więcej zachodu z przerobieniem cyla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pon 12:55, 30 Lip 2012    Temat postu:

Niwstety, ae tuningu na 80ccm nie zrobisz, jedynie 70ccm wchodzi w grę, ale są to dosyć duże pieniadze (300-400zł minimum)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 15:56, 30 Lip 2012    Temat postu:

nie mów nie +-
można zmodzić kartery i dać cyklek wraz z głowicą od czegoś innego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 18:55, 30 Lip 2012    Temat postu:

Po co ci 80cmm,pojezdzisz z 50km i wal do wymiany,wal ci tego dlugo nie pociagnie,kup sobie iny motor do tego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dav6030
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 19:02, 30 Lip 2012    Temat postu:

A co wy wszyscy tak na nie ? Niech zrobi ! Chociaż te 50km, czemu tak zniechęcacie tych wszystkich którzy chcą z tunigować jawki ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 20:11, 30 Lip 2012    Temat postu:

kolak11 jeśli wywarzy tłok z przeciwwagą wału to nic się nie będzie złego działo
wystarczy żeby waga tłoka była zbliżona do oryginalnego jawkowego tłoka i stopień sprężania nie był dużo wyższy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 7:36, 31 Lip 2012    Temat postu:

wywarzy?
Nie tędy droga, bo wyważenie to sprawa jednak drugorzędna. Każdy silnik ma jakiś błąd w tym. Bardziej chodzi o wytrzymałość korby, która przy zwiększonej mocy potrafi wyjść bokiem. Zmiana korbowodu na mocniejszy powinna załatwić sprawę, lecz do tego silnika nie ma z czego podpasować innej korby. Zmiana całego układy korbowo-tłokowego również nie wchodzi w grę z powodu dosyć wąskiej komory korbowej. Ale.. Zawsze można kombinować z korbą od bodajże dt albo mtx 125, ale trzeba szukać na stopę oraz główkę korbowodu łożysk redukcyjnych. Zmiana całego cylindra? Ok. jest to możliwe po bardzo wielu przeróbkach i dopasowaniu wszystkich parametrów konstrukcyjnych tego układu. Jeżeli ktoś chce się bawić, to okej, nie mam nic przeciwko i jest to wykonalne, tylko czy jest sens bawić sie ze swapem całego cylindra a moze i całego układu korbowo-tłokowego? Na to pytanie odpowie sobie sam 'konstruktor'. Alternatywą może być pojemność w granicach możliwości jawowskiego radiatora 70ccm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzawajka
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: krosno

PostWysłany: Wto 21:41, 31 Lip 2012    Temat postu:

aha mam takiego kolesia co by mi rozwierciał tylider pod tg tłoka i żeberka też by podospawywał puźniej nową tyleję utoczył i wprasował tak samo przed tym wszystkim kabały rozwierciał w cylidrze a co do wału też raczej by mi go wzmocnił przerabiając korbowód na inne łożysko całkiem tylko jaki by był tłok z mbx80 jak rozmiar dopasować doraćcie coś z tym a i teraz jest problem co do zapłonu bo nie wiem czy ten co na tym filmiku by pociągną takom dużom pojemność tylko mam problem bo link się nie che dodać

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dzawajka dnia Wto 21:44, 31 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 5:41, 01 Sie 2012    Temat postu:

Tu ci +- wyklarował że sama zmiana łożyska w wale korbowym nie załatwia sprawy, bo korba może ci się wygiąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzawajka
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: krosno

PostWysłany: Śro 7:06, 01 Sie 2012    Temat postu:

aha ewetualnie to bd kobinował mojego kolegi ojciec muwił że wał w jawce jest bardzo wytrzyały nawet na dotarcie takiego cylidra by był spokojnie muwił że bd szczyrkał ale się nie rozjebię powiec mi jak dodać filmik na tutaj do tg tematu ?

Pisz bardziej po Polsku, używaj kropek i przecinków bo ciężko się to czyta. zuzia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 13:28, 01 Sie 2012    Temat postu:

Żeby dodawać linki jak dobrze pamiętam musisz napisać przynajmniej 3 posty, więc spróbuj teraz, powinno się udać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzawajka
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: krosno

PostWysłany: Śro 19:58, 01 Sie 2012    Temat postu:

a mam takiego kolesia co by mi rozwierciał tylider pod tg tłoka i żeberka też by podospawywał puźniej nową tyleję utoczył i wprasował tak samo przed tym wszystkim kabały rozwierciał w cylidrze a co do wału też raczej by mi go wzmocnił przerabiając korbowód na inne łożysko całkiem tylko jaki by był tłok z mbx80 jak rozmiar dopasować doraćcie coś z tym a i teraz jest problem co do zapłonu bo nie wiem czy ten co na tym filmiku by pociągną takom dużom pojemność ->http://www.youtube.com/watch?v=IpQye374a28


Zacznij pisać po Polsku, jeśli w następnym poście nie napiszesz normalnie, to dostaniesz warna! I kij mnie obchodzi czy masz dysleksce, czy dysmózgowie... Zacznij normalnie pisać. Przecinki i kropki nie gryzą! Polskie znaki takie jak ó też nie gryzą... Jeśli jednak jesteś takim inteligentem, że nie potragisz pisać po Polsku, zalecam instalacje Google Chrome które to ma funkcję podkreślania błędów. Ew. wpisywanie każdego wyrazu w GOOGLE!!!!/ przemo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dzawajka dnia Pią 18:23, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kolak11
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 19:28, 03 Sie 2012    Temat postu:

dav6030 chodzilo mi o to ze szkoda tak pieknego motoru.Co raz rzadziej widuje sie teraz jawy 50 a po takim tuuningu co moze nie wyjsc wiekszosc oddaje motorki na zlom i koniec histori

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzawajka
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: krosno

PostWysłany: Sob 10:08, 04 Sie 2012    Temat postu:

dobra dobra . ok pisałem szybko to nie patrzyłem na inne rzeczy , teraz postaram się odp normalnie , ok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin