Tulejka sworzenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JoJo
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dolsk

PostWysłany: Śro 11:26, 28 Lut 2007    Temat postu: Tulejka sworzenia

Czy można jakos odchudzic tulejke sworznia aby był lrzejszy ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JoJo dnia Śro 22:01, 28 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:48, 28 Lut 2007    Temat postu:

po 1 nie ''sworzenia'' tylko sworznia a po 2 poco ją odchudzać jak to nic nie da na mocy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JoJo
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dolsk

PostWysłany: Śro 22:05, 28 Lut 2007    Temat postu:

Ale gdy odchudzimy sworznia to bedzie lrzeszy bo normalnie to jest on strasznie ciezki i np odchudza sie tłok to dlaczego by nie spróbować z sworzniem ?! Mówicie że to bez sensu ?? Nie wiem dlatego też pytam !! POZDRO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:15, 01 Mar 2007    Temat postu:

sworzeń dlatego taki jest bo przyjmuje na siebie dosc duże przeciążenia i nie radze go odchudzać bo można takie szkody narobić....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Czw 13:35, 01 Mar 2007    Temat postu:

tak jak powiedzial ramzes ... to jest bardzo konkretne oslabienie silnika powiedzialbym wieksze jak zalozenie 60ccm na stary wal Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JoJo
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dolsk

PostWysłany: Czw 20:24, 01 Mar 2007    Temat postu:

Acha w takim razie uważam że faktycznie był to głupi pomysł !! Dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molesta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 21:40, 12 Mar 2007    Temat postu:

Dobra zmieniam temat na temat Razz Powie mi ktoś jak sie wymienia tulejke swożnia ( ta zlotawa w korbie) ide sobie do sklepu i kupuje a potem (chodzi mi o montaz) Jak kiedys pytalem i to w sklepie to mi kolo powiedzial ze przy wimianie trzeba naic ja w korbe potem nawiercic otwory do smarowania i rozwiertakiem rozwiercic tulejke tak pod wymiar swoznia zeby ciasno wszedl. Powiecie mi jak Wy załatwiacie te sprawe??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Wto 6:33, 13 Mar 2007    Temat postu:

a co on ci nadwymiarowy daje czy co ? wez kup nominalny i normalnie bedzie siedzial i powinien z lekkim oporem wchodzic a jak nie bedzie chcial wejsc to leciutko przez jakis srubokret wbic i gotowe. co do rozwiercania otworow smarujacych chodzilo o to pewnie zeby je wyczyscic zeby syf nie siedzial zeby bylo smarowanie ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molesta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 11:25, 13 Mar 2007    Temat postu:

Nie koles sprzedaje w sklepie tulejke swoznia z tym ze jej srednica jest minimalnie mniejsza od srednicy swoznia i nie ma tych otworlow tylko w srodku jest rowek. Zaciekawilo mnie to. I mam pytanie jeszcze dotyczace walu. Znalazlem u dziadka w garazu wal do jawki zauwazylem na nim jakies oznaczenia slabo widoczne ale sa czarne tak gdyby jakim markerem ktos napisal kilka znaczkow. nie wiem czy wal jest nowka czy uzywany. luzow na korbie w sumie to nie ma tyle ze przesuwa sie ona na boki moze na odcinki 1mm. te przesuwanie sie na lozysku to sprawa normalna czy wal jest zuzyty??W moim ogarku korba prawie nie chodzi na boki ale to moze sprawa jakiegos syfu bo silniczek nie byl rozbierany od kilku lat tylko ostatnio tlok zmienialem to zwrocilem na to uwage. Jako tako nie mam porownania jak ma sie zachowywac lozysko w nowce a jak w uzywce, wal jest czysciutki tylko lekko skurzony jak lezal w szafce.Nie znam histori walu a dziadek juz niestety nie zyje od kilku lat wiec zapytac tez nie ma kogo, a wal sprzydalby mi sie do drugiego silnika ktory skladam na nowych lozyskach simerach i wszystkim co wymaga wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Wto 12:36, 13 Mar 2007    Temat postu:

musi sie w poziomie poruszac korba to jak najbardziej normalne Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 13:09, 16 Mar 2007    Temat postu:

Wyczyść wały w benzynie, najlepiej wsadź je do jakiegoś naczynia z benzyną. Później sprawdź, czy nie ma luzu promieniowego (luz osiowy jest jak najbardziej dopuszczalny). Jeżeli jest wyczuwalny luz promieniowy (czyli góra dół) to wał jest do regeneracji. Pozdrawiam Jawkowicz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Pią 16:36, 16 Mar 2007    Temat postu:

takze zle jest jak jest luz jak korbowodem poruszasz na boki i luz jest po przekatnych ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molesta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 17:56, 16 Mar 2007    Temat postu:

czykli wal wyglada na nowke. nie ma luzu gura dol na boki (skosem ) tez nie smiga tylko sie rowno plynnie przesuwa wzdluz tego sworznia na ktorym jest lozysko i trzma on wal w kupie. A co do tej tulejki sworznia koles twierdzi ze to do jawki i ze innych dostac nie mozna puki co ze samemu trzeba nba wymiar dorobic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Wto 14:07, 27 Mar 2007    Temat postu:

co do sworznia . można go odchudzac. Smile wystareczy rozwiercic go wiertłem.ale śnka nie może byc mniejsza niż 2mm. to jest granica juz wytrzymałosci. przy silkniku tuningowanym taki zabieg czyli rozwiercanie sworznia można zastosować ale zwiększyć jego średnicę wew. maks o 1,5mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 11:00, 28 Mar 2007    Temat postu:

No, najwyraźniej masz nówkę wał. Tylko można wyczuć luz dopiero wtedy, jeżeli najlepiej wsadzisz go do benzyny i troche poruszasz korbowodem, aby się wypłukał. Później szybko poruszaj góra dół. Ja najpierw miałem nie wyczyszczony wał i można było wyczuć luz, a jak posmarowałem olejem łożysko korbowodu, to nie było luzu. Jeżeli chodzi o tulejke to ja nie widze problemu. Kupujesz i sprawdzasz czy pasuje. Otwory w korbie muszą się zgadzać z otworami w tulejce, ale tulejka to jest najgorsze rozwiązanie. Najlepiej skombinować łożysko igiełkowe Cool Pozdrawiam Jawkowicz Wink

Średnica zewnętrzna oryginalnego sworznia wynosi 1,4 cm, a grubość ścianki 2 mm. Nie ma potrzeby odchudzania.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin