Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
tłoki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miki1002
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Nie 20:36, 18 Cze 2006    Temat postu: tłoki

gzdieś czytałem (chyba na stronie wsk czy trabantów) że polskie tłoki rzemieślnicze którę poid wpływem temteratury puchną(rozszezają się w cylindrze) trzebawłożyć do gotującego się oleju i tak przez dzwie godziny gotować i one rozszerzają się na stałe czy ktoś wie coś o tym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Pon 10:20, 19 Cze 2006    Temat postu:

nie slyszalem ale do czego zmierzasz ? po co na sile psuc tlok ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miki1002
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Pon 11:59, 19 Cze 2006    Temat postu:

tak tylk0o przeczytałem u trabantowców i wsk to tez dwusuwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyh88
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:03, 21 Cze 2006    Temat postu:

ja nie wiem, napewno sa gorszej jakosci, ale nie powiem ci bo nie gotowalem nigdy tloka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Pią 19:57, 23 Cze 2006    Temat postu:

ZUPKA tloKowa Very Happy dobre. ale wiesz moze do innego tematu sie to nadaje ? ;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyh88
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 20:47, 23 Cze 2006    Temat postu:

hehe racja, powyzej pewnej temperatury metale traca swoje wlasciwosci( ok 200stC) Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 8:02, 25 Cze 2006    Temat postu:

tak wam powiem, tłoki puchną i trzeba je gotować w oleju
na googlach napiszcie gotowanie tłoka i będzie dokładny opis
Powrót do góry
oko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: z nikąd- Iłowa

PostWysłany: Śro 9:53, 28 Cze 2006    Temat postu:

jak tłok puchnie to należy go wygotować w oleju , bodajrze w 200stC, i przestaje puchnąć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macio_tcz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Śro 10:04, 28 Cze 2006    Temat postu:

Ale to jest sprawdzoba metoda i w jakim oleju go gotowac zwyklym np.kujawski Question Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: z nikąd- Iłowa

PostWysłany: Śro 10:24, 28 Cze 2006    Temat postu:

pewno że sprawdzona, w silnikowym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 18:49, 28 Cze 2006    Temat postu:

Autorem poniższego tekstu jest mój kolega z innego forum - PROCu.

właścicielem tekstu jest www.polmot.skip.pl
czyli ALL RIGHTS RESERVED Wink


Ratowanie tłoków.

Poniższy tekst został opracowany na podstawie materiałów zawartych w katalogu „Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle cz.2”


Motocykle WSK, WFM i SHL czyli motocykle, którym dedykowana jest ta strona internetowa to już stare konstrukcje. Jednym z problemów, który coraz częściej napotykamy na swojej drodze jest coraz większa trudność w znajdowaniu części oryginalnych. Co prawda dzisiejsze łożyska czy simeringi renomowanych firm są lepsze niż oryginały, ale niestety dzisiejsze tłoki to już inna bajka.
Pewnie niejednemu z was wypadł kołek zabezpieczający pierścień niszcząc tłok i cylinder i niejednemu z was nowy tłok puchnie po paru minutach jazdy. Niestety nie mamy wpływu na producentów tłoków i teoretycznie nie możemy nic w tej sprawie zrobić. Ja osobiście nie znam sposobu na poprawienie mocowanie kołka w tłoku, ale jest na szczęście sposób na puchnięcie tłoków.
Otóż, jeśli nie mamy pewności, co do jakości tłoka to możemy wykonać nad nim kilka prac, dzięki którym tą pewność otrzymamy.

Sposób pierwszy:

Wygrzewanie tłoka.
Sposób ten jest w miarę prosty, podejrzany tłok należy całkowicie zanurzyć w oleju silnikowym i podgrzać do temperatury 250o C i utrzymywać tą temperaturę przez czas 2 godzin. Po tym czasie tłok należy powoli studzić. Po zabiegu wygrzewania tłok zwiększy swoją objętość zewnętrzną i jeśli był on dopasowany do cylindra to konieczna będzie ponowna obróbka na stary wymiar. Sposób wydaje się być prosty jednak trzeba uważać na temperaturę oleju a przy ponownej obróbce trzeba pamiętać o dobrym spasowaniu.

Sposób drugi:

Owalizacja tłoka.
Aby zapobiec puchnięciu tłokom nadawano różne kształty, które tylko na oko przypominają idealny walec.
Tłok owalizuje się za pomocą „szlifowania” tzn. boczne strony tłoka należy spiłować za pomocą papieru ściernego. Czynność ta musi być wykonana bardzo starannie a wartość spiłowania nie powinna przekroczyć 0.3 mm. Aby ułatwić sobie tą czynność warto nawinąć papier ścierny na kawałek równej deski lub czegoś o podobnym kształcie.
Powrót do góry
macio_tcz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Śro 18:59, 28 Cze 2006    Temat postu:

to jest mowa o tlokach od motorow a nie m,otorowerow przeciez motorowery nie osiagaja takich szybkosci jak wsk czy mz tlok nie puchnie tak szybko przy normalnej jezdzie wiec niewiem czy to sie oplaca robic Mad Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:09, 28 Cze 2006    Temat postu:

Shocked Shocked Shocked

przepraszam Cie kolego, ale chyba w ogole nie znasz budowy silnikow...

predkosci sa inne, bo przelozenia w skrzyni są inne !!!

4500 obr/min w wuesce to tyle samo co 4500 obr/min w jawce, tyle, ze skrzynia inaczej "redukuje" prędkość wału na prędkość koła...

owszem, w motorach są większe obciążenia na tłoku, ale i silniki są skontruowane w ten sposób, aby te obciazenia wytrzymac...

a chu*** tloki puchna zarowno w wskach jak i w jawkach
Powrót do góry
macio_tcz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Śro 19:38, 28 Cze 2006    Temat postu:

A ty co jestes taki ainsztain JESTEM GŁUPI, bo napisałem KU*WA rozebrales jeden motor i myslisz ze wszystkie rozumy zjadles
Question Question
Tloki w jawkach nie sa wystawione ne takie obciazenia jak w wsk czy innych motorach wiec nie pier*** mi farmazonow koles Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 21:42, 28 Cze 2006    Temat postu:

oprocz braku wiedzy dajesz tez popis dobrego wychowania Smile

zapewniam Cie, ze rozebralem niejeden silnik i nie tylko w jawie. a obciazenia gdyby wziac pod uwage budowe silnikow sa porownywalne. silnik jawki ma mniejsze obciazenia, ale jest tez "lzej" zbudowany.

reasumując i powracając do tematu (bo myślę, że moja dalsza dyskusja z Macio_tcz jest bezpodstawna) powiem, że jeśli ktoś chce uniknąć puchnącego tłoka, co często zdarza się przy prywaciarskich wyrobach to zalecam wygrzanie tłoka wg instrukcji podanej wyżej.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin