! REGULATOR NAPIĘCIA 6V W CZESKIM SILNIKU !

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Sob 10:00, 16 Gru 2006    Temat postu: ! REGULATOR NAPIĘCIA 6V W CZESKIM SILNIKU !

Witam!
Z tej racji, ze procz pomocy innym na tym forum, mozna tez poprosic o pomoc, zwracam sie do Was z pewną sprawa; Cool
Wie ktos z Was, jak zrobic regulator napiecia do naszych czeskich silnikow, nie mam na mysli zwyklego prostownika <mostek Graetz`a>ale konkretnie regulator. Nie musibyc idealny na 6V, mozebyc nawet na 5V czy 7,5V...
Prosze o odpowiedz Tych, ktorzy sie znaja na tym, a nie tych, ktorym sie wydaje, ze maja jakies pojecie... Razz Twisted Evil
Od simzłoma nie pasuje, TS 350, MZ rowniez; no chyba, ze znacie sposob jakiegos podlaczenia wzbudzenia i szczotek w Jawencji czy Ogrze Laughing
Pozdrawiam! Wink[/u]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 10:51, 16 Gru 2006    Temat postu:

Jeżeli masz już mostek Graetz'a to za mostkiem można by spróbować zainstalować stabilizator napięcia np. LM317 , LM350.
Co do regulacji napięcia zmiennego to nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Sob 22:19, 16 Gru 2006    Temat postu:

mandos tez wlasnie o tym myslalem, ale jak go w ogole podlaczyc??
z pewnoscia jeszcze kondesatorek tez tam by sie przydal...
juz na prawde nie wiem..na wszystkie sposoby kombinuje...
a w charcie procz prostownika diodowego jest tylko modul, czy dodatkowo regulator??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morfioza-tuning
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:51, 16 Gru 2006    Temat postu:

w tym prostowniku z charta (mam namyśli ten z agmotu) jest dioda prostownicz (tem czarny prostokącik) i cztery kabeli:
- 0, masa
- plus (podczepiamy do akumulatora)
- i dwa kabelki do iskrownika!!

tyle wiem o tym prostowniku! jak zdobede jawke wartą wkładu to założe go i dam schematy! z moją jawką jest źle w bebechach jak tylko naprawie mechanizm zmiany biegów to sprzedam ją i kupie mustanga albo ogara i na nich wyprubuje!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Sob 23:16, 16 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:
w tym prostowniku z charta (mam namyśli ten z agmotu) jest dioda prostownicz (tem czarny prostokącik) i cztery kabeli:
- 0, masa
- plus (podczepiamy do akumulatora)

hehe, to tez wiem Laughing
a co do tego
Cytat:

- i dwa kabelki do iskrownika!!

to nie jestem pewien, czy od razu do iskrownika idzie..maybe
p.s
jak cos to ja mam na sprzedaz wyremontowana Jawasaki Twisted Evil
...::KONIEC OFFTOPu::...
co z regulatorem?? Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 23:53, 16 Gru 2006    Temat postu:

Co do prostownika do charta (z agmotu) to według symboli na obudowie to jest to zwykły mostek prostowniczy (Graetz'a)tylko w obudowie przystosowanej do zamontowania w motocyklu.
Co do stabilizatora LM317 to podstawowy schemat znajdziesz <a href="http://www.edw.com.pl/ea/crozukl002.html">TUTAJ</a>(wystarczy trochę poszukać). Pisze tam ,że minimalna różnica na wyjściu i wejściu stabilizatora powinna wynosić 3V ale ja bym i tak spróbował (koszt LM317 to ok.1,5zl). W Jawce napięcie zmienne jest trochę wyższe niż 6V więc jeśli dasz jeszcze za mostkiem prostowniczym kondensator (lub kilka najlepiej elektrolitycznych) to napięcie na kondensatorze będzie jeszcze trochę wyższe.
Tak przy okazji gdybyś faktycznie zastosował stabilizator serii LM3xx :
LM317 prąd max 1,5A
LM350 prąd max 3A
LM338 prąd max 5A
Można by też pokombinować z diodą zenera(prostszy układ) ale tu prąd max byłby ok 0,7A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Nie 0:08, 17 Gru 2006    Temat postu:

no fajnie, juz cos lepiej. dzieki.
najbardziej "chodzilo mi" o sposob podlaczenia tego elementu lm3XX.
sprobuje najpierw mostek dac - niech "wyprostuje" napiecie, potem ukladzik wlasnie z tym regulatorem, a napiecie ustawie sobie potencjometrem Razz
Myslisz, ze bedzie to gralo??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 0:17, 17 Gru 2006    Temat postu:

Powinno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehu94
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 17:56, 24 Lut 2010    Temat postu:

sorki za off topic ale mam problem otóz mam zrobiony uklad ladowania z tego schematu: ale i tak sie troszke wacha napiecie co trzeba wstawic zeby troszke jeszcze zeby tak nie skakalo ( nie skacze teraz az tak bardzo ale jednak skacze) prosze o szybka odpowiedz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:32, 24 Lut 2010    Temat postu:

W jakim zakresie waha się napięcie? Wahać się będzie zawsze, jeśli nic nie pulsuje podczas pracy silnika, to zostawiłbym to w spokoju. Ewentualnie na wyjściu większy kondensatorek, tylko nie przesadź z pojemnością Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Śro 20:34, 24 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Śro 21:58, 24 Lut 2010    Temat postu:

Napiecie ladowania bedzie zalezne od napiecia na wejsciu ukladu - czyli ~ z cewek; LM317 daje mozliwosc skokow napiec nawet w przedziale 1,5 - 35 [V].

Tak wiec jednoznacznie nie okreslisz zakresu wahań U.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehu94
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 7:17, 25 Lut 2010    Temat postu:

Dlaczego mam nie przesadzic z pojemnością kondensatora przecież to chyba im wiekszej pojemnośi tym lepiej ?? waha mi sie napiecie z minimalnych obrotów jest np.6V a na maksymalnych 9V. proszę o szybka odpowiedz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin